Renault demarează un plan de restructurare menit să scadă cheltuielile cu 2 miliarde de euro în următorii trei ani. Primele măsuri includ închiderea unor dealeri din Franța.
În plin scandal Ghosn, Renault încearcă să-și păstreze profitabilitatea apelând la un plan de reducere a cheltuielilor în viitorii ani. Astfel, francezii reduc rețeaua de dealeri din Franța și mută o parte din vânzări în mediul on-line.
Planul este ca până în 2024 să fie închiși 10 dealeri din hexagon. De asemenea, va fi vândută și o clădire de birouri de lângă Paris.
Producătorul francez deja are un client pentru dealerii pe care îi va închide, și astfel nu se vor desființa locuri de muncă.
Cei 10 dealeri sunt parte a Renault Retail Group, filială a grupului francez și fac parte dintr-o rețea de 275 de dealeri, care totalizează 12.000 de angajați în 14 țări din Europa. Acești dealeri comercializează autovehiculele grupului Renault-Nissan, deci inclusiv vehicule Dacia.
Personalități: Louis Renault și misterul dispariției sale
Anunțul făcut de Renault se suprapune peste cel al reivalilor de la PSA, care recrutează 1.300 de angajați pentru dealerii săi. Două abordări diametral opuse care urmăresc același rezultat: mărirea profitabilității pe termen mediu.
PSA deține peste 270 de dealeri în 10 țări de pe bătrânul continent, totalizând peste 10.000 de angajați.
Comentați?