Test Skoda Karoq
Home Piaţa auto Autoturisme Test Skoda Karoq 2.0 TDI 4×4 DSG Ambition

Test Skoda Karoq 2.0 TDI 4×4 DSG Ambition

Škoda a înlocuit simpaticul Yeti cu un SUV modern și mai matur care preia platforma MQB și curentul actual de design Škoda. Test Skoda Karoq 2.0 TDI DSG 4×4. Foto: Adrian Cobzașu

Urmașul lui Yeti se înscrie în linia de design actuală Skoda lăsând la o parte experimentele de design de la Yeti, dar preia de la acesta opțiunea Varioflex cu trei scaune spate individuale, culisante pe o distanță de 150 mm și amovibile pentru un supliment de doar 295 euro.

Test Skoda Karoq

 

Karoq se plasează în gamă sub SUV-ul de clasă medie Kodiaq, fiind rival direct în familie cu VW Tiguan și Seat Ateca. Deși este cu 16 cm mai lung decât Yeti, Karoq este unul din cele mai compacte SUV-uri din clasa sa având doar 4,38 metri lungime și fiind aproape identic ca gabarit cu Seat Ateca.

 

 

Test Skoda Karoq

 

Karoq are un ampatament cu 58 mm mai mare decât al lui Yeti și oferă un spațiu interior generos în spate dar păstrează totuși un ecart față de VW Tiguan care dispune de ceva mai mult loc la genunchi în spate.

 

 

 

Test Skoda KaroqÎn schimb, portbagajul este unul dintre cele mai mari din segment, cu o valoare cuprinsă între 521 și 1.630 litri (1.810 litri dacă se scot cu totul scaunele din rândul al doilea). În plus, portbagajul are o formă foarte practică, plase de depozitare în lateral, cârlige de ancorare, lanternă și priză de 12V. Din păcate însă, se creează un prag nepractic prin rabaterea banchetei spate. Poziția de condus este înaltă, tipică unui SUV, șoferul stând la 65 cm de sol, cu 15 cm mai sus decât într-un hatch compact.

 
Test Skoda Karoq

Noi am avut pentru test echiparea de bază Ambition combinată cu motorul turbodiesel de 2 litri de 150 CP cuplat la excelenta cutie DSG. La echiparea Ambition, finisarea este sobră cu plastic moale doar în jumătatea superioară a bordului, în rest predominând plasticul tare și gri inclusiv pe fețele de uși.  În schimb,  Karoq vine cu o ofertă high-tech la capitolul sisteme multimedia beneficiind de baza de organe a platformei MQB utilizată și la VW Tiguan sau Seat Ateca.

 

 

Test Skoda KaroqVersiunea de bază Ambition are ecran de 6,5 inci dar mașina de test era dotată cu sistemul Bolero de 8 inci (195 euro, standard la echiparea de top Style) care se poate comanda și cu navigație Amundsen (569 euro). Acesta impresionează prin rezoluție, rapiditate în reacții și organizarea meniurilor. Ergonomia este similară cu cea de la Ateca, blocul climatizării fiind plasat mai jos și având indicațiile de la temperatură plasate deasupra butoanelor de reglaj.

 

 
Test Skoda KaroqŠkoda Karoq beneficiază de excelenta platformă MQB utilizată și Seat Ateca și VW Tiguan cu punte independentă spate la versiunile 4×4, direcție electromecanică și cutie DSG cu dublu ambreiaj și 7 trepte ca opțiune la cutia manuală. Karoq nu doar este ci se simte și foarte ușoară, este incisivă și incitantă la condus. Direcția oferă un feedback foarte bun, este precisă și conferă o mare plăcere și siguranță în conducere. Trenul de rulare este reglat mai ferm, având ruliu relativ mic în viraje și absoarbe elegant denivelările scurte cu jantele de 17 inci de pe mașina de test.

 

Test Skoda KaroqDe asemenea, Karoq permite alegerea a cinci moduri de rulare – Eco, Normal, Sport, Snow și Individual care modifică răspunsul cutiei și al direcției. Deși o suspensie adaptivă există la această platformă, acesta nu este oferită deocamdată la Karoq. Motorul turbodiesel de 2 litri și 150 CP este deocamdată cel mai puternic din ofertă și îi conferă accelerații decente atingând 100 km/h sub 10 secunde. Acesta face casă bună cu excelenta cutie DSG, foarte bine etajată, care schimbă rapid în modul Sport dar în oraș are uneori un mic gol pe modul Comfort la turații mici. În schimb, cutia contribuie alături de masa redusă la eficiența deosebită, Karoq înregistrând un consum în test  de 6,7 l/100 km (5,2 l/100 km oficial).

[mb_verdict]Škoda Karoq reprezintă o ofertă foarte viabilă și solidă în multitudinea de SUV-uri compacte beneficiind de excelenta platformă MQB care îi conferă calități rutiere excelente și îi permit accesul la sisteme multimedia și de asistență moderne. În plus, modularitatea este superioară oricărui SUV dacă se comandă sistemul Varioflex. În particular, versiunea diesel este foarte economică. [/mb_verdict]
[mb_plusminus]
Tren de rulare foarte echilibrat|Motor diesel economic|Modularitate excelentă (cu VarioFlex)|Fabricație solidă|Dotări bune (la Style)|Portbagaj foarte mare și practic||Unele materiale ieftine pe uși și bord|Majoritatea sistemelor de asistență sunt opționale
[/mb_plusminus]

 

DATE TEHNICE Skoda Karoq
Model2.0 TDI DSG 4x4 Ambition
Motor/ nr. cilindri L4, turbodiesel
Cilindree (cmc)1.968
Putere maximă/turaţie (CP/rpm)150/3.500-4.000
Cuplu maxim/turaţie (Nm/rpm)340/1.750-3.000
Transmisieintegrală
Cutie de vitezeautomată, 7 trepte, DSG
L/l/h (mm)4.382/1.841/1.624
Ampatament (mm)2.638
Volum portbagaj (l)521-1.630 (1.810)
Masă la gol (kg)1.591
Acceleraţie 0-100 km/h (s)9,3
Viteză maximă (km/h)195
Consum mixt (l/100 km)5,2
Emisii CO2 (g/km)137
Preț (euro fără TVA)22.830

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Suzuki
Autoturisme

Sisteme 4×4 Suzuki. Suflete hoinare

Nicăieri în industria auto, n-o să găsești o ofertă atât de variată...

su7
Autoturisme

Xiaomi a livrat primul său automobil electric, SU7. Compania a primit peste 100.000 de comenzi

Producătorul chinez de smartphone-uri Xiaomi a primit peste 100.000 de comenzi pentru...

Jogger
Autoturisme

Aventură cu Dacia Jogger. Acasă, în natură

Cel mai hoinar model Dacia, versatilul Jogger, a primit toate accesoriile necesare...

Autoturisme

Piaggio Porter – vehiculul multifuncțional ideal pentru afaceri din orice domeniu

În contextul actual al logisticii și mobilității în afaceri, Piaggio Porter se...