Advertisement

Test Honda Civic
Home Piaţa auto Autoturisme Test Honda Civic 1.0 CVT Elegance Navi

Test Honda Civic 1.0 CVT Elegance Navi

Ideal pentru flote: spațiu interior generos, motor turbo cu cilindree redusă pentru taxe mici, cutie automată CVT pentru confort care schimbă toate percepțiile despre cutiile cu variație continuă. Test cu Honda Civic 1.0 VTEC Turbo Elegance Navi. Foto: Bogdan ParaschivUn motor de 1 litru și o cutie CVT, soluție constructivă despre care știam că e lentă, montate pe o mașină de 4,52 metri nu par la prima vedere o combinație dinamică. Mare eroare însă pentru că Honda a reușit să construiască o cutie CVT remarcabilă! Este cea mai bună cutie CVT cu care am mers vreodată, net superioară celor similare de la rivalii Toyota și Nissan/Renault, care au îmbunătățit  și ei substanțial cutia CVT, dar nu la nivelul reușit de Honda. Sigur, acest progres remarcabil are prețul său deoarece suplimentul de preț față de cutia manuală este de 1.500 euro, cu doar câteva sute de euro mai puțin decât o cutie cu dublu ambreiaj.

Test Honda Civic
Noua cutie CVT nu mai patinează deloc și motorul nu se mai turează în gol fără să se întâmple nimic, efectul de bandă elastic dispărând în totalitate. În mapa de presă, Honda accentuează că noua cutie CVT a fost dezvoltată special pentru cuplarea la motoarele turbo și dispune de un convertor de cuplu cu turbină. Cu padele în spatele volanului pentru schimbarea treptelor și cu șapte rapoarte prestabilite, cutia dispune și de un mod Sport, care menține mai mult treapta curentă de viteză. Pe modul Sport, schimbările de trepte sunt foarte rapide și niciun moment nu ai senzația că sunt doar niște rapoarte prestabilite. Cutia schimbă spontan, la fel ca una cu dublu ambreiaj, dar nu există nici un fel de șocuri, acesta fiind un avantaj important al cutiei CVT.
Test Honda Civic

O frumoasă surpriză o reprezintă și noul motor turbo de 1 litru în condițiile în care mulți ani, Honda a fost reticentă în a renunța la motoarele aspirate.  Impresionează în primul rând ușurința cu care se turează micul motor și rapiditatea cu care urcă în ture. Există și o explicație tehnică pentru acest lucru: pistoanele din aluminiu au un strat suplimentar cu rezistență redusă la frecare, oglinda cilindrilor este lustruită suplimentar, se utilizează un ulei  cu viscozitate redusă, iar arborele cotit este foarte ușor.
Motorul urcă liniar și foarte rapid de la 1.500 la 5.500 rpm, impresionând prin elasticitatea lui. Păcat însă că la 5.500 rpm începe deja zona roșie pentru că senzația noastră a fost că s-ar putea tura și mai sus. 5.500 rpm nu este în sine o turație mică, dar în cazul lui Honda care a avut motoare aspirate ce se turau cu bucurie până la 9.000 rpm, ne-am fi dorit mai mult.
Test Honda Civic

Din punct de vedere al performanțelor, nu avem niciun regret că a dispărut motorul aspirat de 1,8 litri. Micul turbo în trei cilindri livrează chiar și în versiunea cu transmisie CVT un cuplu maxim de 180 Nm (200 Nm cu transmisie manuală) de la 1.700 rpm care rămâne constant până la 4.500 rpm în timp ce vechiul motor aspirat oferea un maxim de 174 Nm de la 4.300 rpm. Civic 1.0 CVT accelerează de la 0 la 100 km/h în 10,7 secunde și atinge o viteză maximă de 205 km/h, valori foarte bune raportate la cilindreea minusculă. Motorul trage foarte bine în plaja medie de turație și nu pare niciun moment că se forțează să împingă mașina grea de 1.399 kg conform măsurătorilor colegilor de la Quattroruote.

 

 

Impresionant este și consumul mediu în test de numai 6,1 l/100 km înregistrat de colegii noștri de la Quattrroruote, care este cel mai mic înregistrat la o compactă cu motor turbo de 1,0 litru (Golf 1.0 TSI 115 CP 6,6 l/100 km, Astra 1.0 Turbo 115 CP 6,8 l/100 km) în condițiile în care Honda are și 14 CP în plus peste rivalii săi. Acest consum extrem de scăzut pentru un motor turbo pe benzină și taxele mici îl recomandă ca alegerea ideală pentru flote.
Test Honda Civic

Avem de reproșat ceva acestui motor? Poate doar faptul că la accelerări puternice se aude sunetul tipic unui 3 cilindri, dar sunt puține motoare în trei cilindri care nu își trădează configurația cu număr impar de cilindri. Însă la drum lung, nivelul de zgomot este redus și motorul dă dovadă de mult rafinament.
Cu un ampatament mare și punte multilink pe spate disponibilă la toate motorizările, noul Civic oferă un bun confort la rulare și o stabilitate foarte bună pe traiectorie în virajele rapide. O dată cu relocarea rezervorului sub bancheta spate s-a pierdut posibilitatea de a rabata bancheta în sus (Magic Seats) ca la fosta generație,  dar spiritul sportiv, tradițional la Honda, a avut mult de câștigat pentru că șoferul stă cu 35 mm mai jos, la doar 430 mm de șosea, adică mai jos decât în orice altă compactă, într-o poziție foarte sportivă.

Test Honda Civic
Honda a progresat mult și la calitatea materialelor însă în detaliu mai este loc de mai bine. La echiparea Elegance ne așteptam la velur pe scaune și nu o simplă stofă, iar butoanele de pe volanul multifuncțional par ieftine.  Sistemul multimedia nu reacționează foarte rapid și rezoluția ecranului de 7 inci putea fi mai bună. Însă pe de altă parte, sistemul de navigație cu radio digital și ecran tactil de 7 inci este inclus în echiparea standard la Elegance, care oferă dotări bogate la prețul de 20.000 euro cu TVA inclus pentru cutia manuală (21.500 euro cu CVT).

[mb_verdict]Respect Honda pentru noua cutie CVT, care pare dintr-o nouă eră și pentru micul motor turbo de 1 litru, extrem de potent și cel mai economic din clasa lui. Se conduce incisiv și plăcut pentru un preț rezonabil. Am fi dat nota maximă dar mai este ceva de lucru la sistemul multimedia și la unele materiale.[/mb_verdict]

Cel mai economic 1.0 Turbo din clasa sa|Taxe mici|Cutie CVT excelentă fără efect de bandă elastică|Motor turbo potent|Ținută de drum incisivă|Poziție de condus superbă||Turație maximă de doar 5.500 rpm|Zgomot de motor în 3 cilindri la accelerare

 

DATE TEHNICEHonda Civic
Model1.0 CVT Elegance Navi
Motor/ nr. cilindriL3, turbo
Cilindree (cmc)998
Putere maximã/turație (CP/rpm)129/5.500
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm)180/1.700-4.500
Transmisiefațã
Cutie de vitezeCVT, 7 rapoarte prestabilite
L/l/h (mm)4.518/1.799/1.434
Ampatament (mm)2.697
Volum portbagaj (l)478-1.267
Masã la gol (kg)1.395
Accelerație 0-100 km/h (s)10,8
Vitezã maximã (km/h)200
Consum mixt (l/100 km)5,0
Emisii CO2 (g/km)114
MÃSURÃTORI QUATTRORUOTE
Accelerații
0-60 km/h (s)4,7
0-100 km/h (s)10,8
0-130 km/h (s)17,6
1 km cu start de pe loc (s)31,7
Frânare de la 100 km/h
La gol, rece (m)38,0
Consum
La 90/100/130 km/h (l/100 km)4,46/4,95/6,89
În oraș/drum național/autostradã (l/100 km)6,3/5,46/6,49
Consum în test (l/100 km)6,1
Autonomie (km)754
Masã
Masã mãsuratã (kg)1.399
Zgomot interior
la 50 km/h (dBA)57,8
în accelerare maximã (dBA)74,6
Preț (euro cu TVA)21,500

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

MG3
Autoturisme

Test MG3. Sufletul petrecerii!

Comisia Europeană îi mângâie pe creștet. Micuții au emisii de CO2 infime,...

Citroën
Autoturisme

Test Citroën C3 și e-C3. Provocare acceptată!

S-au limpezit apele în grupul Stellantis, iar Citroën a primit poate cel...

AutoturismePiaţa auto

Subaru Forester, a șasea generație, prezentat în România

Prezentat în România la SAB 2024, Subaru Forester este un model cheie...