Advertisement

Captur
Home Piaţa auto Autoturisme Test Renault Captur. Capturant

Test Renault Captur. Capturant

Știu, ăsta nu e un cuvânt în limba română. Dar mi-am permis să zămislesc un hibrid între Captur și captivant, ca să înțelegi că faceliftul a rafinat și mai mult cel mai mic crossover Renault. Am spus „hibrid“? Foarte bine, pentru că asta este și varianta pe care am condus-o!

Ei zic că este aproape o generație nouă. Mie mi-e clar că vorbim doar despre un facelift. Adevărul e la mijloc, schimbările fiind cu adevărat mari și afectând fiecare aspect al celei de-a doua generații.

Cele vizibile sunt mai evidente în zona frontală, aliniată la noua identitate de marcă afișată în premieră de Clio, în aprilie anul trecut. Farurile sunt noi și, încă din echiparea de bază, au tehnologie full-LED, iar împreună cu ele, luminile de zi în formă de jumătate de romb rulează o secvență luminoasă la deblocarea ușilor.

Captur

În spate, plasticul clar al stopurilor lasă expusă structura ledurilor, creând un aspect futurist. Au apărut și două nuanțe gri noi, una pentru zona inferioară a caroseriei, alta pentru cea superioară. Poți jongla cu ele, combinându-le cu alte culori.

La fel ca la celelalte modele Renault, în gamă a apărut noua echipare de top, esprit Alpine. O recunoști după emblemele pe fond negru și după montanții B negri, lucioși. Standard, vine cu cele mai mari jante pe care le-a văzut Captur vreodată, de 19 inchi, dar, dacă optezi pentru sistemul Extended Grip, care, odată pornit, lasă roțile să patineze, permițându-ți să ieși din noroi sau zăpadă, vei primi automat jante de 18 cu anvelope all-season. Exemplarul meu a venit cu jantele mari, și tare mă temeam de lipsa confortului pe care ar fi putut-o induce. La interior, am fost întâmpinat de secvența de sunet compusă de Jean-Michel Jarre, succedată de aprinderea noilor ecrane. Fostul instrumentar de bord de 10 inchi a fost înlocuit cu unul mai mare, de 10,25, iar grafica a fost ușor modificată. La fel, și ecranul central, care măsoară 10,4 inchi, dar care are de-acum în spate un sistem de operare Android Automotive. Ansamblul răspunde impecabil la comenzi, și poți descărca din magazinul Google= Play peste 50 de aplicații compatibile cu sistemul. Per total, avem de-a face cu cea mai bună pereche de ecrane din clasa mică din toate punctele de vedere, de la rezoluție la grafică și viteză de răspuns.

Captur

Nu mai există piele, iar tapițeria este de-acum realizată din materiale reciclate. Per total, ambianța interioară a devenit mai prietenoasă și mai sustenabilă, iar spațiul interior și bancheta care culisează pe distanța a 16 cm au rămas la fel ca înainte de facelift.

Captur

Din gama de motoare a dispărut cel mai puternic sistem de propulsie, plug-in hybridul, care dezvolta 160 CP. Costurile mari de producție ale acestui gen de sistem îi descurajează pe cumpărătorii din segmentul B, de aceea Renault a decis ca doar marele Rafale să aibă un PHEV. În rest, toate celelalte motoare de la Captur au rămas neschimbate, cu o singură excepție, sistemul E-Tech de 145 CP. Acesta a primit modificările de soft de la Clio, fără a se interveni asupra subansamblurilor. Practic, eu am condus singura combinație complet nouă din gamă, formată din noua echipare esprit Alpine și noul sistem de propulsie E-Tech 145, mașina fiind încălțată cu noile jante de 19 inchi.

Captur

Primul șoc vine din compartimentul motor, unde cei obișnuiți cu vechiul E-Tech vor sesiza imediat lipsa zgomotului noii unități. Acum, motorul termic nu se mai turează la fel de tare și din senin, așa cum făcea înainte, ci funcționează mai relaxat la viteze constante și își crește turația mai progresiv la accelerări. Este o senzație mai naturală, tipică cutiilor automate recente, fără efectul de bandă elastică specifică CVT-urilor. De fapt, e probabil să-l auzi turânduse doar în modul Sport sau când culci pedala, la depășiri. Consumul? La fel ca înainte, deci cam 4 l/100 km în București și spre 6 în afară sau chiar 6,5 pe autostradă.

Captur

La fel de surprinzător este echilibrul dintre confortul suspensiei și aderența asigurată de anvelopele late și cu talon mic. Deci, dacă te temi că jantele de 19 inchi îți vor tasa vertebrele, află că suspensia recalibrată
absoarbe bine denivelările, ajutată de asamblările interioare extrem de solide. E o senzație relaxantă, fără
zgomote parazite, surprinzătoare date fiind roțile mari. Aderența anvelopelor Michelin e-Primacy late de 22,5 cm este realmente excepțională, mai ales că talonul mic al acestora nu se deformează, ci păstrează rigid ansamblul.

Per total, un compromis excelent și îndrăznesc să spun că motivele pentru care aș alege jante de 18 ar fi prețul mai mic al anvelopelor, consumul mai redus și lipsa sensibilității acestora la obstacolele de pe șoselele din oraș, nicidecum pentru lipsa de confort a roților mai mari.

Captur

 

RECOMANDARE FLOTĂ

Așa ar trebui să arate un facelift peste tot în industrie! Cu echipamente aduse la zi, cu retușuri optice și tehnice. Captur, al doilea cel mai popular model Renault, după Clio, a progresat la absolut toate capitolele, devenind și mai dezirabil.

Captur

 

(Articol publicat în revista Flote Auto, septembrie 2024)

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

Noua transmisie automată cu 8 trepte pentru Ducato

 

Vehiculele electrice merg mai departe

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Porsche Cayenne
Autoturisme

Porsche Cayenne 2024: O combinație perfectă între performanță și lux

Un design nou și o gamă impresionantă de motorizări pentru orice stil...

AutoturismeIndustrie auto

Se știu finalistele Car of the Year 2025!

Cel mai relevant premiu european din industria auto – Car Of The...

Bayon
Autoturisme

Test Hyundai Bayon. Bayonne voyage!

Hyundai Bayon este cel mai mic SUV din gama Hyundai și a...

Autoturisme

Tot ce trebuie să știi despre vâscozitatea uleiului de motor

Vâscozitatea uleiului de motor este un factor esențial care influențează performanța și...