Test Peugeot 508 facelift: coerență cu iz germanic, echilibru franțuzesc

O reclamă celebră la o companie de închirieri auto spunea astfel: când nu te afli pe primul loc, trebuie să te străduiești mai tare. Iar faceliftul lui Peugeot 508 oglindește acest lucru.



test peugeot 508 facelift - floteauto 0

Text: Vlad Mitrache

test peugeot 508 facelift - floteauto 0Așa cum foarte multă lume din foarte multe țări – inclusiv din a noastră – poate confirma, nu e ușor să te pui cu nemții. Ei au ajuns la un nivel la care nici măcar nu mai e nevoie să facă ceva special, pentru că imaginea pe care deja și-au creat-o e suficientă pentru a le asigura succesul. Ceea ce, desigur, este foarte convenabil pentru ei și extrem de enervant pentru concurență.

Iar o parte a acestei concurențe e formată din francezi. Care, în ultimii ani, și-au dat seama că trebuie să muncească mai mult. Într-adevăr, Peugeot s-a străduit vizibil cu acest facelift pentru 508, sedanul de clasă medie înrudit, mai strâns decât îi place să recunoască, cu Citroën C5. Însă putea să meargă și mai departe. Cănd te lupți cu nemții, e bine să vii cu niște argumente cât mai solide, pentru că altfel riști să te trezești în aceeași situație ca și cavaleria poloneză în 1939.

O imagine mai high-tech

test peugeot 508 facelift - floteauto 1Un argument foarte bun este designul exterior. Uitându-te la acest nou 508 de afară, e limpede că designerii s-au achitat de partea lor din înțelegere. Asta dacă înțelegerea a fost să-i confere mașinii mai multă agresivitate, dar, în același timp, să o facă și mai elegantă. Prima măsură sunt farurile noi, cu LED, la fel de înguste ca și cele vechi însă cu o altă formă, mai angulară. Însă noile faruri nu sunt făcute doar pentru a te uita la ele.

De fapt, există toate șansele ca privitul în faruri pe timp de noapte să fie chiar o idee foarte proastă, pentru că retina va întâlni vreo 800 de lumeni foarte bine concentrați de tehnologia LED. Vestea bună pentru cei care întâlnesc noaptea un 508 astfel echipat este că există acum și un sistem automat care controlează faza lungă a mașinii cu ajutorul unor senzori, prevenind orbirea celorlalți participanți la trafic. Dacă mergi noaptea în afara orașelor, nu trebuie decât să apeși pe un buton de pe consola centrală și vei beneficia automat de nivelul maxim de iluminare a drumului ori de câte ori este posibil.

Al doilea element de design care a făcut cunoștință cu radiera designerilor a fost vechea grilă a radiatorului care acum are șase laturi, este mai compactă și mai verticală. În rest, câtă vreme nu vezi acest 508 din față, poți confunda mașina foarte ușor cu versiunea pre-facelift.

Noutăți puține la bord

test peugeot 508 facelift - floteauto 2Noul sistem multimedia/infotainment are un ecran tactil de 7 inch plasat în partea de sus a bordului, între cele două guri de ventilație centrale. Deși te poți conecta chiar și la internet, posibilitățile sunt reduse, iar rezoluția ecranului nu așa de bună, nepermițând un zoom pe hartă suficient de apropiat.

Nouă este și camera video pentru mersul înapoi. Din păcate, unghiul pe care-l acoperă este mult prea coborât. Când ești parcat la doi metri de o mașină, abia dacă-i vezi numărul de înmatriculare. Când te apropii și mai tare, aproape că nu mai vezi nimic din ea, ci doar o foarte mare întindere de asfalt. În rest, totul este în limitele normalului la bordul mașinii.

Argumentele definitorii

test peugeot 508 facelift - floteauto 3Peugeot 508 punctează acolo unde contează mai tare: motorizări, confort, consum, ținută de drum. Alegerea corectă este versiunea 2.0 BlueHDI cu 180 CP și cutie automată. Puterea este arhi-suficientă, iar cutia de viteze se comportă foarte bine. Doar când ești în urcare, tendința ei de a cupla în permanență o treaptă cât mai mare o obligă să retrogradeze în mijlocul accelerației, proces care e mai puțin lin decât ți-ai dori. 508 stă satisfăcător de bine în curbe, atâta timp cât asfaltul este neted în respectivul viraj. Orice denivelare are tendința de a induce un ușor caracter subvirator, dar electronica intervine fără probleme. În restul situațiilor, suspensia lui 508 absoarbe gropile, umflăturile și orice alte deformări ale asfaltului cu naturalețe.

Habitaclul este bine insonorizat atât față de sunetele motorului diesel (sunt multe berline de clasă medie mai croncănitoare în această categorie, ba unele chiar premium), cât și de vânt sau de zgomotul de rulare. Împreună cu calitatea bună a materialelor și a finisajelor, lucrul ăsta contribuie la accentuarea senzației de premium din interiorul lui 508. Spațiul este și el suficient fie că vorbim de oameni sau de bagaje – portbagajul este de-a dreptul cavernos, singura limitare fiind accesul, din cauza decupării nu tocmai foarte generoase a capotei.

Oricum, Peugeot 508 se pretează atât managerilor care vor să stea la volan, cât și acelora cu șofer personal.

Caracteristici tehnice Peugeot 508 2.0 BlueHDI

Motor (combustibil): motorină
Capacitate cilindrică (cmc): 1.997
Putere maximă (CP)/rpm): 181 / 3.750
Cuplu maxim (Nm/rpm): 400 / 2.000
Transmisie: aut. 6 trepte
Dimensiuni (L/l/h, mm): 4.830/1.828/1.456
Volum portbagaj (min./max., litri): 515 / 1.581
Masă proprie/admisibilă (kg): 1.615 / –
Viteză maximă: 225 km/h
Consum urban/extra./mediu (l/100 km): 5,2 / 4,0 / 4,4
Emisii CO2 (g/km)/Normă poluare: 116 / Euro 6
Preț de bază promoțional, TVA inclus (euro): 30.559

Vezi aici prețurile pentru noul Peugeot 508 facelift

Adaugati comentariu