Test Opel Insignia Tourer 2014. Nişa nişelor


Perceput mai degrabă ca un break cu gardă şi tracţiune integrală, Insignia Country Tourer face parte din categoria exponatelor exclusiviste pe străzile din România. Nu este sabotat doar de reticenţa cumpărătorilor pentru o astfel de caroserie, ci şi de gama SUV-urilor de toate dimensiunile şi pentru toate buzunarele.
Practic, Insignia Country Tourer doreşte să îmbine practicabilitatea unui break cu aptitudinile unui SUV de oraş care părăseşte asfaltul. Cel mai ieftin model are sub capotă motorizarea pe benzină de 1.6 litri turbo şi 170 CP, cutie de viteze manuală cu 6 trepte şi costă de la 28.525 euro cu TVA.
Modelul prezent la noi în test – 2.0 litri diesel bi-turbo, 195 CP şi cutie de viteze automată – are un preţ de pornire de 36.960 euro cu TVA. Astfel, în cazul primei configuraţii,este cu circa 7.000 de euro mai scump decât cel mai ieftin Insignia Sports Tourer, diferenţă de pret care se păstrează şi faţă de Antara benzină, primul nivel de echipare. Nu este un model ieftin, însă se promovează ca fiind combinaţia ideală pentru oraş şi escapade de weekend în zonele de munte sau zonele rurale. Are de partea sa o suspensie ridicată cu 20 mm şi un…