Cine-a zis că un break trebuie să fie plictisitor? Toyota și-a pus la bătaie tot arsenalul. Echipele de designeri și ingineri s-au aliat pentru a da naștere celui mai carismatic break din istoria mărcii: Corolla TS 2.0 HSD. Foto: Bogdan Paraschiv
Pare prea agresivă ca să fie și practică, ți-ai putea spune la prima vedere. Nimic mai fals! Italienii de la Quattroruote au măsurat portbagajul: 581 l reali, exact cât indică și producătorul, o valoare imensă în segment! Doar Skoda Octavia break poate mai mult cu 14 l, dar asta pentru că nu are sistem hibrid (cu baterie sub banchetă și puțin sub podeaua portbagajului). Și Corolla TS ar putea mai mult cu 17 l (depășind-o pe Octavia break), dacă ați opta pentru sistemul de propulsie hibrid de 1.8 l, cu baterie mai mică. Sigur că se poate mai mult: dacă tragi de clapetele din portbagaj sau de cele de pe spătarul banchetei, o peșteră de 1.591 l se deschide în fața ochilor, în care poți încărca… orice. Mai ales că deschiderea hayonului este mare, iar marginea de încărcare foarte joasă.
Nu s-au făcut economii: portbagajul are șine longitudinale căptușite cu cauciuc aderent, care țin marfa pe poziție, un buzunar de depozitare în lateral, un spațiu transversal în spatele banchetei, cu capac, iar iluminarea este asigurată de două baghete cu LED-uri, lungi cât portbagajul, ca să nu mai cauți scuze că nu găsești lucruri. Mai există și două cârlige de agățat pungi, și ochiuri de prindere a plasei de fixare, și chiar o priză de 12 V, că poate vrei să pleci în week-end cu lada frigorifică în portbagaj. Hayonul se ridică electric la 186 cm, de aceea nu trebuie să te apleci când umbli în portbagaj decât dacă ești foarte înalt. Iar toate astea nu costă extra, ci vin standard odată cu versiunea Exclusive Plus.
„La fel de standard“ este și plasa despărțitoare, care permite transportul animalelor de companie în portbagaj, fără riscul ca acestea să sară în habitaclu. Iar dacă ai mai mulți căței, poți rabata spătarul banchetei, iar plasa se poate monta în spatele scaunelor, separând doar locurile din față de portbagajul extins.
Citește aici testul cu Toyota Corolla Sedan 1.8 HSD!
Partea cea mai bună este că toate cele de mai sus au fost integrate într-o caroserie realmente spectaculoasă, fără compromisuri de design. Corolla TS epatează din orice unghi o privești, cu ale sale linii complexe, iar cei care-și amintesc că acum mulți ani inițialele TS simbolizau divizia Toyota Sport încă tresar. Până la stâlpul central, break-ul este identic cu hatch-ul, dar jumătatea din spate este complet diferită, pentru că a fost dezvoltată în paralel cu hatch-ul, și nu provine din acesta. Plafonul descendent aproape ca la un shooting-brake și luneta mai înclinată cu 12° decât la precedenta generație (numită Auris TS), aduc aromă de sportivitate în marea de spațiu interior.
Pentru că nu numai portbagajul, ci și locurile din spate sunt aerisite, cel puțin la genunchi. Astfel, ampatamentul cu 6 cm mai mare decât la hatch asigură suficientă libertate de mișcare a picioarelor (la cei 1,78 m ai mei mai rămâne o lățime de palmă între genunchi și scaune), la nivelul versiunii sedan. La cap, însă, dacă ai peste 1,80 m, nu te vei împăca bine cu plafonul panoramic, care fură din înălțimea interioară. Deci dacă transporți pasageri înalți pe banchetă, trebuie să alegi o versiune inferioară de echipare (doar Exclusive Plus vine cu plafon vitrat). În față, totul este identic cu hatch-ul Corolla, de la spațiu la dotări.
Pentru impresii de conducere, verdict și măsurători, apasă 2!
Comentați?