Advertisement

maşinile abandonate
Home Administrare flote Juridic Proiect de lege pentru „curăţarea” parcărilor publice de mii de maşini abandonate

Proiect de lege pentru „curăţarea” parcărilor publice de mii de maşini abandonate

Un grup de parlamentari au depus la Senat o iniţiativă legislativă care facilizează ridicareaa mii de maşini abandonate din parcările publice. În opinia iniţiatorilor, dacă actul normativ va fi adoptat, va putea fi eliberat un număr semnificativ de locuri de parcare, ce astăzi sunt ocupate de vehicule care nu mai sunt corespunzatoare standardelor de utilizare în trafic.

Propunerea legislativă modifică şi completează Legea nr. 421/2002 privind regimul juridic al vehiculelor fără stăpân sau abandonate pe terenuri aparţinând domeniului public sau privat al statului ori al unităţilor administrativ-teritoriale.

În foarte multe oraşe mii de maşini abandonate ocupă spaţii de parcare ce ar putea fi folosite de alte vehicule ce participă activ la mobilitatea românilor. De exemplu, doar în Bucureşti se află aproximativ 3.000 de maşini abandonate identificate, dar încă neridicate de autorităţi din varii motive. Şi în Braşov, conform autorităţilor locale, există aproximativ 300 de autovehicule abandonate încă neridicate, iar în Galati, doar anul acesta, printr-un acord făcut între Poliţia Locala şi Primărie, au început să se ridice vehiculele abandonate pe domeniul public. Totuşi, dat fiind numărul mare de etape pe care autorităţile sunt obligate să le parcurgă, se ajunge ca ridicarea unui singur vehicul să dureze până la 4 luni.

Date fiind aceste considerente, iniţiatorii apreciază că este imperativ ca legislaţia să fie actualizată pentru a permite instituţiilor statului să aplice legea corespunzător şi eficient, fapt care va duce la eliberarea unui număr semnificativ de locuri de parcare ocupate de vehicule care nu mai sunt corespunzatoare standardelor de utilizare în trafic.

Una dintre prevederile propuse vizează completarea definiţiei termenului „vehicule fără stăpân” pentru a include şi maşinile înmatriculate în  străinătate.

Totodată, perioada în care vehiculele neutilizate vor putea staţiona în parcările publice va fi scurtată de la un an la şase luni.

În plus, faţă de forma actuală a legii, iniţiatorii propun ca în termen de cinci zile de la primirea somaţiei proprietarul să facă inclusiv dovada achitării amenzilor aferente vehiculului, nu doar a taxelor şi impozitelor. De asemenea, acesta va trebui să demonstreze că vehiculul corespunde circulaţiei pe drumurile publice conform rigorilor impuse de lege, având ITP-ul la zi.

Parlamentarii mai propun introducerea obligativităţii autorităţilor să înmâneze sau, în cazuri excepţionale, să afişeze la adresa de domiciliu a proprietarului somaţia privind ridicarea vehiculului abandonat.

Forma actuală a legii prevede că în cazul în care deţinătorul vehiculului abandonat nu răspunde somaţiei primite, în termen de 5 zile, maşina trece de drept în proprietatea unităţii administrativ-teritoriale pe a cărei rază se află, urmând să fie predată unei unităţi de colectare şi valorificare a deşeurilor.

Iniţiatorii doresc însă ca termenul respectiv să fie prelungit de la 5 la 10 zile, iar vehiculul să poată fi inclusiv valorificat prin vânzare.

Iniţiatorii propunerii legislative sunt senatorii Vlad Alexandrescu, Silvia Dinică, Nicu Fălcoi, Cristian Ghica, Nicolae Marussi şi deputaţii Daniel Popescu şi Bogdan Rodeanu.

 

CITEŞTE ŞI:

Test drive Toyota Corolla TS 2.0 HSD

Cele mai populare destinaţii solicitate pe platforma de transport Bolt

FREE NOW estimează peste 250.000 de comenzi în noaptea de Revelion

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Chatbotul RAReş
Juridic

RAR a lansat Chatbotul RAReş, pentru ca publicul să acceseze mai uşor informaţii tehnice

Registrul Auto Român (RAR) a lansat Chatbotul RAReş, pentru ca publicul să...

rar
Juridic

Staţiile ITP, atelierele TLV şi serviciul programări al RAR nu vor funcţiona în perioada 5-6 octombrie 2024

Stațiile ITP, atelierele TLV precum si serviciul programări activități la RAR nu...

CO2
Flotă verdeJuridic

Comisia Europeană refuză amânarea cu doi ani a țintelor de CO2 pentru vehicule

După cum era de așteptat, Comisia Europeană a refuzat solicitarea (neoficială) a...

concediere colectivă
Juridic

Obligația de informare și consultare în contextul concedierilor colective

Într-un peisaj legislativ în continuă evoluție, înțelegerea corectă a procesului de concediere...