Test drive – Renault ZOE ZE 40 R110




Test drive - Renault ZOE ZE 40 R110

Consum zero, performanțe sportive: electrica Renault Zoe a primit un surplus de 17 CP și intră în vizorul flotelor urbane „cu nerv“. Test cu noul Zoe R110 Intens.

După șase ani de la lansare, francezii aduc pe piață o versiune mai puternică, numită R110. Față de R90, diferența nu este de 20 CP (așa cum ar sugera denumirea), ci doar de 17 CP: R90 dezvoltă 92 CP, iar R110 – 109 CP.

Test drive - Renault ZOE ZE 40 R110

Pentru a mă bucura din plin de plusul de putere, am dezactivat modul ECO de la butonul de pe tunelul central, altminteri diferențele dintre cele două două variante nu sunt sesizabile decât dacă apeși accelerația la podea. Cu sistemul ECO dezactivat, ZOE R110 este o mică bestie, iar diferențele față de R90 se simt chiar și în oraș: deși cifrele oficiale relevă o scădere cu doar două zecimi de secundă la accelerația 0-50 km/h (de la 4,1 la 3,9 secunde), senzațiile trăite la volanul noii variante sunt similare cu cele dintr-un montagne-rousse care coboară pe o pantă abruptă.

Test drive - Renault ZOE ZE 40 R110

Și mai clar se simt diferențele la depășirile pe drum național, unde R110 accelerează cu un entuziasm neașteptat. Practic, până la 100 km/h, mașina țâșnește cu o forță care nu dispare decât după ce depășești viteza legală: repriza 80-120 km/h este cu aproape două secunde mai rapidă decât la R90. Totuși, vitezele mari nu sunt pe placul motoarelor electrice, iar ZOE nu face excepție: autonomia scade vertiginos de la 100 km/h, iar motorul pare a se plafona după 120 km/h.

Că tot am ajuns la autonomie, se ridică o întrebare: infuzia de putere a afectat consumul? Depinde: în modul ECO, mașinile consumă la fel. Astfel, în aglomerația tipică Bucureștiului (viteză medie 13,9 km/h), fără climatizare, am obținut 12,5 kWh/100 km, echivalentul unei autonomii teoretice de 328 km.

Test drive - Renault ZOE ZE 40 R110

Un calcul simplu (0,16 lei/kWh, tarif de noapte), relevă un cost de 2 lei/100 km, echivalentul a 0,35 l/100 km benzină. Am ieșit apoi pe DN1 și am activat pilotul automat: la viteză constantă de 80 km/h, consumul a fost de 12,1 kWh/100 km (autonomie 339 km), iar la 95 km/h urcă la 16 kWh, autonomia teoretică scăzând la 256 km. De ce 95 km/h? Pentru că atât este viteza maximă cu care poți rula în modul ECO.

Sigur, la culcarea accelerației, mașina accelerează până la viteza maximă, de 135 km/h. Valorile autonomiilor sunt reale, pentru că bateria are o capacitate brută de 46 kWh și netă de 41 kWh. Astfel, autonomia de 300 km pe timp de vară și 200 km pe timp de iarnă, relevată de testele WLTP este perfect plauzibilă.

Noua versiune R110 poate fi comandată doar în echiparea de top, Intens, la un preț de bază de 29.622 euro fără TVA, și coexistă în oferta Renault cu varianta R90, care poate fi comandată doar în nivelul de echipare Life, de la 28.109 euro fără TVA, deci are doar rol de model de top, nu de înlocuitor. De altfel, ambele versiuni au aceeași baterie, cu capacitatea de 41 kWh și cu greutatea de 305 kg, amplasată în podea.

Verdict FloteAuto

Test drive - Renault ZOE ZE 40 R110Un plus de putere pentru flotele ”cu nerv”, ZOE R110 nu sacrifică autonomia versiunii R90 pe altarul dinamicii.

 

 

 

 

 

 

  • Accelerații și reprize entuziasmante
  • Autonomie reală ridicată
  • Direcție incisivă, suspensie echilibrată
  • Spațiu interior și portbagaj superioare lui Clio
  • Echipare de bază cuprinzătoare
  • Diferența de 1.513 euro față de varianta de bază R90

 

 

 

 

 

Test drive – Renault ZOE ZE 40 R110 – galerie foto. Fotograf Bogdan Paraschiv

 

DATE TEHNICERenault
ModelZOE ZE 40 R110 Intens
Motorelectric
Putere maxima/turatie (CP/rpm)108/3.395-10.886
Cuplu maxim/turatie (Nm/rpm)225/500-3.395
Transmisiefata
Cutie de viteze1 treapta
L/l/h (mm)4.084/1.730/1.562
Ampatament (mm)2,588
Volum portbagaj (l)338-1.225
Masa la gol (kg)1,48
Acceleratie 0-50/0-80/0-100 km/h (s)3,9/7,6/11,4
Viteza maxima (km/h)135
Consum mixt (kWh/100 km)13,3
Pret (euro fara TVA)29,537

Adaugati comentariu