Test drive – Opel Combo Life




Test drive - Opel Combo Life

Am testat primul Combo din istorie care a fost dezvoltat în paralel în variantele pentru persoane și pentru marfă. L-am condus în Frankfurt, în versiunile BlueHDI de 1.5 litri și 130 CP, respectiv 1.2 PureTech de 110 CP.

Jumătate autoturism, jumătate utilitară… la propriu: noul Combo folosește partea din față a platformei EMP2 de la autoturismele grupului PSA și partea din spate a platformei fostei generații Citroen Berlingo/Peugeot Partner.

La ce o ajută, întrebați? În primul rând, la adoptarea unor sisteme de asistență pe care le găsim pe autoturismele Opel, atât la versiunea de persoane Life, cât și la cea comercială. Stau de veghe sisteme precum pilot automat adaptiv, avertizare urmată de frânare automată la iminența unui impact frontal, cu funcție de detectare a pietonilor, detectare a somnolenței șoferului, asistent de unghi mort, asistent de bandă și head-up display care poate afișa inclusiv limitele de viteză.

Opțional, poate fi comandat și sistemul IntelliGrip cu cinci moduri de funcționare, care adaptează funcționarea ESP-ului la condițiile căii de rulare. Există și cameră de marșarier cu unghi de cuprindere de 180°, care însă nu are o rezoluție prea bună, dar care poate ajuta mult în special la versiunea comercială, cu suprafețe vitrate modeste. Aceste versiuni pot fi echipate opțional și cu 12 senzori pe întreaga lungime, care avertizează la apropierea de obstacole cu panourile laterale, precum și cu o cameră în oglinda din dreapta, care ajută șoferul la manevrele în spații strâmte. Sunt disponibile în total 19 sisteme de asistență… la ce concurenți ați mai văzut așa ceva?

Test drive - Opel Combo Life

Eu n-am mai întâlnit la niciun LCV un astfel de arsenal, așa că urc impresionat la volan, unde descopăr un interior cu accente futuriste: consola centrală înaltă, oblică, transformă postul de conducere într-un mic cockpit, amintindu-mi de panoul de comandă al navei spațiale Enterprise. Acesta găzduiește un spațiu de depozitare imens, în care îmi ”ascund” sticla de apă de 1,5 litri, dar la unele versiuni tunelul poate să lipsească, știrbind aspectul și lăsând un spațiu liber uriaș între cele două scaune. Cu antebrațul sprijinit de cotieră, pot schimba vitezele fără efort, grație poziției perfecte a manetei cutiei de viteze, display-ul de 8 inci (opțional) cu rezoluție excelentă este poziționat aproape la nivelul privirii, iar reglajele ample ale volanului și ale scaunului mă ajută să găsesc o poziție corectă la volan. Trebuie, totuși, să aproximez colțurile din față ale caroseriei, de aceea am nevoie de puțină obișnuință.

 

Comenzile de pe bord sunt ideal dispuse, iar scaunele nu sunt bine profilate, însă tocmai de aceea sunt foarte bune pentru șoferii de flote, care urcă și coboară des din mașină și care nu întâmpină restricții. În spate, accesul asigurat de cele două uși culisante este și mai ușor, deschiderea este uriașă, iar cele trei scaune individuale (disponibile opțional, standard Combo Life venind cu banchetă) îmi asigură un spațiu suficient, indiferent de locul pe care îl aleg. Chiar și la mijloc mă simt bine, pentru că podeaua plată îmi permite o mare libertate de mișcare a picioarelor.

Test drive - Opel Combo Life

Totuși, prefer locurile exterioare pentru că, deși cotierele de pe uși sunt slab profilate (reminiscențe de la versiunea comercială), primesc geamuri electrice, mânere de viraj, măsuțe rabatabile și chiar scaune încălzite! Există și mufă USB în spate (plus încă două în față) și pot sa reglez temperatura climei separat pentru locurile din spate (opțional, la comandarea climatizării cu trei zone de confort). Totuși, scaunele spate nu glisează, iar spătarele nu sunt reglabile sub mai multe unghiuri.

De departe, însă, cel mai mare atu rămâne spațiul interior: cu toate scaunele pe poziție, versiunea scurtă Test drive - Opel Combo Life(4.403 mm lungime, 2.785 mm ampatament) are un portbagaj de 597 litri, extensibil la 2.126 litri prin rabatarea scaunelor spate, iar la cea lungă, numită XL (4.753 mm lungime, 2.977 mm ampatament), portbagajul ajunge să măsoare 850, respectiv 2.693 litri. Mai mult, rabatarea rapidă a spătarului scaunului din față, permite transportul obiectelor lungi de până la 3.050 m în cazul versiunii XL (2.700 mm pentru varianta scurtă) și, indiferent de ampatamentul ales, puteți configura interiorul cu șapte locuri!

Dacă încă nu v-am convins cât de vast este spațiul interior, mai vin cu un argument: versiunea de marfă poate transporta simultan pe podea doi europaleți! O astfel de peșteră trebuie bine compartimentată, iar inginerii și-au făcut bine temele: există 28 de spații de depozitare la interior, printre care două torpedo-uri în bord (cel de sus, uriaș, a fost obținut prin mutarea airbag-ului frontal al pasagerului în plafon), buzunare încăpătoare în uși, o ”insulă longitudinală” de-a lungul plafonului panoramic, desupra căreia pot fi depozitate diverse obiecte mici și o cutie de 36 de litri aflată deasupra lunetei, care poate suporta 10 kg și care poate fi accesată atât din interior cât și din afară, deschizând fie doar luneta (opțional), fie întreg hayonul.     

Test drive - Opel Combo Life

Am ales pentru test atât versiunea turbo pe benzină, cu trei cilindri și 110 CP, cât și pe cea diesel de 1,5 litri și 130 CP, ultima atât în combinație cu transmisie manuală, cât și cu transmisia automată cu 8 trepte. Ambele exemplare erau în varianta scurtă de caroserie. Motorul pe benzină se simte în oraș ca peștele în apă: accelerațiile la viteze scăzute, cu două persoane la bord sunt rapide, iar pedala ambreiajului se apasă mult mai ușor decât la diesel. O poveste asemănătoare și cu maneta cutiei de viteze, care s-a mișcat ceva mai exact la versiunea pe benzină, deși teoretic aveam de-a face cu aceeași transmisie manuală cu șase trepte la ambele motoare. Totuși, la ieșirea pe drum național, micul motor își arată limitele, chiar dacă greutatea la gol nu depășește 1.360 kg. Dacă obișnuiți să încărcați mașina până aproape de sarcina maximă de 609 litri, sau să tractați remorci (până la 1.150 kg), optați pentru versiunea diesel de top.

La sfârșitul testului, care a inclus o plimbare prin Frankfurt, o porțiune prin zona virajată a landului Hessa și un segment de autobahn la 150 km/h, consumul s-a situat la 8,2 l/100 km. Spre comparație, varianta de top, BlueHDI de 1.5 l și 130 CP s-a mulțumit cu 6,5 l/100 km, fiind mai economică și mai rapidă în special la viteze mari. La 130 km/h, dieselul rulează la 2.350 rpm, în timp ce motorul pe benzină urcă la 2.700 rpm.

Și mai relaxat rulează versiunea diesel cu transmisie automată Aisin cu opt trepte, care nu are o manetă, ci un selector circular complet atipic pe consola centrală. Cutia este o premieră în segment, dar eu am luat contact cu ea pe Grandland X și mi-au plăcut atât schimburile line de viteze, cât și alegerea corectă a treptei în majoritatea situațiilor de trafic. Nu m-a dezamăgit nici acum, deși nu este nici mai rapidă, nici mai economică decât cea manuală, aș recomanda-o fără mari rezerve, însă prețul său nu a fost comunicat (costă aproximativ 2.500 euro la Grandland X). Zgomotele de rulare sunt relativ scăzute, ținând cont de forma caroseriei, chiar și la viteze de autostradă. În regim urban, direcția se manevrează ușor, iar diametrul de bracaj de 10,8 m (11,5 la varianta lungă) asigură o bună manevrabilitate. Suspensia este bine reglată, la jumătatea distanței dintre confort și rezistență la sarcini mari, însă lucrează mai zgomotos decât la un autoturism. Dacă folosiți mașina aproape de capacitatea maximă (sarcina utilă poate atinge și 625 kg), optați pentru diesel.

Verdict FloteAuto

Extrem de spațios și cu un pachet extins de sisteme de asistență, noul Combo Life reprezintă o alegere excelentă pentru flotele care combină transportul de persoane cu cel de marfă. Dacă rutele sunt preponderent urbane, motorul pe benzină este o soluție bună, în timp ce versiunea diesel de top îl surclasează la viteze ridicate.

 

  • Foarte spațios
  • Extrem de sigur
  • Dotări complete de confort
  • Soluții practice
  • Șapte locuri opțional, indiferent de caroserie
  • Plastice tari peste tot la interior

 

 

DATE TEHNICEOpel Combo Life (XL)  
Model1.2 Puretech1.5 BlueHDI1.5 BlueHDI
Motor/ nr. cilindriL3, turbo benzinaL4, turbodieselL4, turbodiesel
Cilindree (cmc)1,1991,4991,499
Putere maxima/turatie (CP/rpm)110/5.500130/3.750130/3.750
Cuplu maxim/turatie (Nm/rpm)205/1.750300/1.750300/1.750
Transmisiefatafatafata
Cutie de viteze6 trepte, manuala6 trepte, manuala8 trepte, automata
L/l/h (mm)4.403/1.848/1.841 (4.753/1.848/1.880)
Ampatament (mm)2.785 (2.977)
Masa la gol (kg)1,3561,4301,440
Volum portbagaj (l)597-2.126 (850-2.693)
Acceleratie 0-100 km/h (s)11,810,611,4
Viteza maxima (km/h)175185184
Consum mixt (l/100 km)5,54,34,3
Emisii CO2 (g/km)125114113
Pret(euro cu TVA)n.c.n.c.n.c.

Adaugati comentariu