Test comparativ: Fiat Panda 1.2 Lounge vs Hyundai i10 1.0 Comfort




Test comparativ: Fiat Panda 1.2 Lounge vs Hyundai i10 1.0 Comfort

Hyundai i10 vine cu un suflu proaspăt și vizează podiumul segmentului. Pentru a-i cântări șansele de reușită am pus modelul sud-coreenilor față în față cu Fiat Panda, o constantă în fruntea topului european al segmentului.

La trei ani și jumătate de la data lansării, Hyundai i10 a venit cu un facelift care i-a dat un alt aer estetic, dar și un plus la capitolul siguranță și infotainment. Urmarea? În 2017, modelul mărcii sud-coreene a înregistrat un salt de 6 procente în ceea ce privește vânzările la nivel european, grație căruia a izbutit nu doar să-și conserve poziția a patra în ierarhie, ci și să se distanțeze de Toyota Aygo și Renault Twingo, modelele care-i amenințau poziția.

Acum atacă podiumul pe care se regăsesc două modele Fiat, 500 și Panda, respectiv Volkswagen up! Și pentru că Panda reprezintă nu doar fostul lider european, ci și un model extrem de apreciat de către clienții de flote, ne-am propus să vedem în ce măsură modelul producătorului asiatic are argumente în duelul cu o Panda care, lansată în 2012, a trecut deja prin mai multe faze de update, ultima dată anul trecut. Și am pus față în față versiunea propulsată de unitatea 1.0i cu 3 cilindri și 66 de cai a lui i10, respectiv pe cea 1.2i cu 4 cilindri și 69 de cai în cazul italienilor. Așadar, două propulsoare fără turbo. Trebuie totuși precizat că Panda beneficiază de tehnologia TwinAir.

Test comparativ: Fiat Panda 1.2 Lounge vs Hyundai i10 1.0 Comfort

Așadar, avem de-a face cu două mașini cu o evidentă vocație urbană de vreme ce, grație lungimii care nu depășește 3 metri și 65 de centimetri, își găsesc ușor un loc de parcare. Lucru extrem de util în marile noastre orașe, în care lucrurile nu stau deloc bine la acest capitol. Pe de altă parte însă, se impune să scoatem în evidență faptul că în versiunile testate, finisările foarte bune, dar și dotările similare cu cele ale automobilelor de clasă superioară, chiar și în varianta de bază, sunt comode și versatile, astfel încât se pot “aventura” pe distanțe medii și în afara centrelor urbane fără ca șoferul sau pasagerii să aibă probleme. Trebuie doar să țineți cont că motoarele nu sunt cele mai puternice, și să vă adaptați în consecință stilul de conducere .

Duelul interioarelor este extrem de interesant. Hyundai i10 este riguros, rațional și practic, în timp ce modelul Fiat mizează pe originalitate, este simpatic și se bazează mai mult pe ideea de mișcare. Ampatamentul modelului sud-coreean, de 2 metri și 39 de centimetri, este cu 9 centimetri mai mare comparativ cu al lui Panda, dar spațiul la genunchi este aproximativ egal, dacă ținem cont că bancheta lui i10 este cu 4 cm mai lată.

Și spațiul la cap este identic, deși Panda este cu 5 cm mai înalt. Un plus în contul lui i10, este lățimea interioară mare și astfel poate transporta trei pasageri pe bancheta din spate, este adevărat, apelând și la bunăvoința acestora, în timp ce în cazul lui Panda putem vorbi despre un confort apreciabil doar când vine vorba despre două persoane.

În ceea ce privește dotările, Hyundai i10 Comfort oferă în serie faruri LED, faruri de ceață, pilot automat, jante de 14 inci și senzori de parcare. Panda Lounge în schimb vine cu sistemul radio Uconnect Bluetooth, comenzi pe volanul îmbrăcat în piele, jante de 14 inci, dar plătești pentru senzori de parcare, farurile de ceață, sistem Follow Me Home, ca și pentru opțiunea de a avea banchetă fracționabilă și posibilitatea de a integra a 5-a tetieră (centrală).Test comparativ: Fiat Panda 1.2 Lounge vs Hyundai i10 1.0 Comfort

Mergând mai departe cu analogiile, să examinăm postul de conducere. În ambele cazuri avem parte de o poziție înaltă la volan, acesta este reglabil doar pe înălțime – lucru clasic în acest segment – iar reglajele scaunelor îți permit în ambele cazuri să-ți găsești poziția  ideală. La drum, motorul 1.0 de pe Hyundai oferă performanțe bune, are un răspuns fluid și constant chiar și în treptele a patra și a cincea, singura treaptă în care apreciem că lucrurile sunt perfectibile fiind a doua.

Test comparativ: Fiat Panda 1.2 Lounge vs Hyundai i10 1.0 Comfort

 

Însă, dacă folosești așa cum trebuie cutia cu viteze cu cinci trepte și regimurile de turații înalte (apropiate de 5.500 rpm), mașina are dinamismul pe care-l aștepți și pune la lucru toată rezerva de putere. Pentru un consum bun este însă de preferat să mergeți la regimuri medii, de 3.500 rpm, caz în care media este de 6,4 l/100 km, respectiv de 6,9 l/100 km în regim urban. Valorile sunt un pic mai slabe decât în cazul generației precedente, în cazul căreia măsurătorile dădeau o valoare medie de 6,1 l/100 km/h, însă sunt mai bune decât în cazul lui Panda 1.2 Fire, care obține o medie de 6,9 l/100 km.

Și dacă tot am vorbit despre motorizări și costurile induse de consum, o alternativă viabilă în cazul ambelor modele este aceea de a apela la variantele care sunt echipate și cu GPL, care este disponibilă atât la i10, cât și la Panda. În ceea ce privește comportamentul rutier, modelul Hyundai este mai precis, are o ținută de drum mai bună și o direcție mai bine calibrată decât marea majoritate a rivalilor. Și că punând la socoteală sporul la capitolul habitabilitate, comportamentul său dinamic îi permite să aspire la un statut superior celui de city-car, dovadă că versatilitatea, atât de “vânată” în acest segment, nu mai este astăzi chiar o himeră.

Test comparativ: Fiat Panda 1.2 Lounge vs Hyundai i10 1.0 Comfort

De partea cealaltă, formula lui Panda, reînnoită pas cu pas, continuă să-și demonstreze validitatea și spiritul practic. Chiar și în traficul de fiecare zi, Panda 1.2 Fire Lounge este un pic mai puțin incisiv decât i10, dar are un caracter mai predictibil și mai “prietenos”, lucru extrem de important în acest segment. Propulsorul oferă un plus la nivelul cuplului, care se dovedește extrem de util la accelerări și la depășiri, dar și o putere un pic mai mare (3 cai), lucru care se simte în contextul în care vorbim despre mașini cu o greutate asemănătoare, situate în jurul valorii de 1.100 de kilograme. Un alt avantaj este poziția la volan mai înaltă cu cinci centimetri, iar acest lucru conferă o mai bună vizibilitate și un plus la capitolul siguranță. Și vizibilitatea în spate este mai bună, lucru din nou de apreciat în condițiile în care de cele mai multe ori ești obligat să parchezi în spații înguste.

Hyundai i10

Test comparativ: Fiat Panda 1.2 Lounge vs Hyundai i10 1.0 Comfort

 

Avem de-a face cu cea mai spațioasă, una dintre cele mai comode, silențioase și bine-dotate automobile din această categorie.Consumul este mai mic decât în cazul lui Panda, însă prețul de achiziție este mai mare.

Fiat Panda

Test comparativ: Fiat Panda 1.2 Lounge vs Hyundai i10 1.0 Comfort

Panda Lounge are performanțe superioare față de Hyundai i10 și un preț mult mai mic. Spațiul interior este suficient pentru clienții de flote, iar cel cargo este similar cu cel al rivalului din acest test.

Verdict FloteAuto

Recomandare flotă / Autor: Andrea Stassano / Adaptare: Răzvan Codorean

Hyundai i10 vine cu o generație nouă. Modelul este mai lung și mai lat decât predecesorul, are un ampatament la o valoare excelentă, astfel că se remarcă prin spațiul interior oferit,  capitol la care este lider în segment. Și la capitolul dotări în echiparea de serie versiunea Comfort stă foarte bine, lucru valabil și în ceea ce privește consumul sau garanția (fără limită de kilometri). De partea cealaltă, Fiat Panda Lounge contraatacă prin performanțele superioare, care fac din acest model unul cu un plus de versatilitate, el putând fi utilizat și în activitățile care presupun deplasări pe distanțe medii, și chiar dacă are consumuri puțin mai mari, își ia revanșa cu vârf și îndesat la prețul de achiziție.

ModelFiat Panda 1.2 LoungeHyundai i10 1.0 Comfort
Motor/nr.cilindriL4L3
Cilindree (cmc)1.242998
Putere max./turatie (CP/rpm)69/5.50066/5.500
Cuplu max./turatie (Nm/rpm)102/3.00095/3.500
Transmisiefatafata
Cutie de vitezemanuala, 5+1 treptemanuala, 5+1 trepte
L/l/h (mm)3.653/1.643/1.5513.665/1.660/1.500
Ampatament (mm)2.3002.385
Diametru bracaj (m)910
Masa la gol (kg)1.0151.008
Volum portbagaj (l)225225
Acceleratie
0-100 km/h (s)14,214,9
Viteza maxima (km/h)164155
Consum urb./extraurb./mixt (l/100 km)6,6/4,3/5,16,0/4,0/4,7
Emisii CO2 (g/km)119108
Volum rezervor (l)3740
Masuratori Quattroruote
Acceleratii
0-60 km/h (s)5,65,8
0-100 km/h (s)13,515,1
0-130 km/h (s)25,730,8
400 m cu start de pe loc (s)18,919,5
1 km cu start de pe loc (s)35,436,6
Repriza
Repriza 70-90 km/h (tr. V)1010
Repriza 70-120 km/h (tr. V)26,628,7
Repriza 70-130 km/h (tr. V)--
Frânare de la 100 km/h
La gol, rece (m)42,441,2
Pe asfalt ud + gheata (m)121,6120,6
consum
În oras/drum national/ autostrada (l/100 km)7,4/5,5/7,56,9/5,2/6,9
Consum la 90/130 km/h (l/100 km)4,9/8,04,5/7,4
Consum în test (l/100 km)6,86,4
Autonomie (km)539621
Zgomot interior
La 50 km/h (dB(A))58,259,2
La accelerare maxima (dB(A))75,274,4
PRET SI GARANTIE
Garantie5 ani/100.000 km5 ani/fara limita kilometri
Pret de baza (euro fara TVA)8.4759.545
PRETURI/ECHIPARE (euro fara TVA)
Airbaguri frontale/laterale/cortinaserie/266/serieserie/serie/serie
Climatizare manuala/automataserie/420serie/-
Radio/MP3/Bluetoothserie/-/serieserie/serie/-
Sistem multimedia cu display touchserieserie
Geamuri electrice fataserieserie
Faruri ceata140serie
Sistem frânare de urgen__210serie
Senzori parcare spate210serie
Scaune încălzite față140serie
Banchetă fracționabilă140serie
Jante aliaj 14/15 inciserie/168serie/-
Lumini de zi LED-serie
Vopsea metalizată210393
Preț comparat (euro f_r_ TVA)9.7919.938

Adaugati comentariu