Tesla a devenit cea mai valoroasă marcă auto, cu o valoare de piață de 42,6 miliarde de dolari

Cele mai valoroase mărci ale lumii au înregistrat o creștere record, conform clasamentului Kantar BrandZ Most Valuable Global Brands 2021, cu o valoare totală de 7,1 trilioane de dolari - echivalentul PIB-ului combinat al Franței și Germaniei. Tesla este cea mai valoroasă marcă auto.
Tesla

Creșterea de 42%, de peste patru ori creșterea procentuală medie anuală a studiului în ultimii 15 ani, a fost determinată de încrederea derivată din disponibilitatea vaccinurilor, pachetele de stimuli economici și îmbunătățirea perspectivelor PIB-ului.

Amazon şi Apple sunt în 2021 cele mai valoroase branduri din lume dar mărcile din China ocupă poziţii din ce în ce mai ridicate în top, depăşindu-le pe cele europene

Potrivit clasamentului, Amazon și-a menținut poziția de cel mai valoros brand din lume, crescând cu 64% până la 684 miliarde de dolari. După ce a intrat pentru prima dată în clasamentul BrandZ în 2006, valoarea Amazon a urcat cu aproape 268 miliarde de dolari anul acesta și a devenit primul brand de peste jumătate de trilion de dolari, alaturi de Apple, evaluat la 612 miliarde de dolari.

În domeniul auto, Tesla (poziția 47) este brandul cu cea mai rapidă creștere și a devenit cea mai valoroasă marcă de mașini, majorându-și valoarea cu 275% față de anul anterior, la 42,6 miliarde de dolari.

Dintre brandurile auto, în Top 100 au mai intrat:

  • Toyota – poziția 64, cu o valoare de piață de 26,974 mld. dolari
  • Mercedes – poziția 67, cu o valoare de piață de 26,835 mld. dolari
  • BMW – poziția 71, cu o valoare de piață de 24,821 mld. dolari

Topul BrandZ 2021 mai arată că un număr de 5 mărci și-au dublat valorile, Pinduoduo, Meituan, Moutai și TikTok din China și Tesla din SUA.

Creșterea generală a valorii de piață a fost alimentată de 69 de mărci, care și-au mărit valoarea cu cel puțin 5% din 2020, inclusiv Zoom, Nvidia și AMD și Spotify.

Tehnologia domină vârful clasamentului Kantar BrandZ, șapte dintre primele zece mărci provenind din sectorul tehnologic. Tehnologia a permis, de asemenea, mărcilor non-tehnologice să realizeze o creștere semnificativă, de exemplu Gucci, valorificând influența TikTok în timpul pandemiei și Domino’s, folosind serviciile online și de livrare. Primele 10 mărci sunt evaluate astăzi la 3,3 trilioane de dolari, comparativ cu 800 de miliarde de dolari în 2011.

Brandurile americane au urcat cel mai rapid în 2021, valorile crescând în medie cu 46% față de anul anterior, ceea ce înseamnă că SUA reprezintă acum 74% din valoarea totală a Top 100, în ciuda faptului că reprezinta doar 24% din PIB-ul global.

În schimb China și-a consolidat supremația asupra Europei. Brandurile chineze au crescut de la 11% din valoarea Toplui 100 în 2011 la 14% astăzi. În schimb, mărcile europene reprezintă acum 8% din valoarea clasamentului, comparativ cu 20% în 2011.

 

CITEȘTE ȘI:

COTAR acuză Primăria București că împiedică atribuirea a 5.000 de autorizaţii de taximetrie

Șoseaua de centura a municipiului Beiuș va fi realizată din fonduri europene

Tranziția la mobilitatea ecologică va crea mai multe locuri de muncă decât se vor pierde

 

Adaugati comentariu