Sistemul de diagnoză la distanţă în timp real, Telematrix, a fost lansat full-speed în reţeaua Ad Auto Total, versiunea TMX 01 şi TMX 02. În momentul de faţă, primii utilizatori din România beneficiază deja de avantajele platformei.
Telematrix a fost dezvoltat pe parcursul a doi ani si jumătate de compania Open Mind Development şi este un
produs românesc 100%. Un concept adresat proprietarilor de flote, transportatorilor de persoane şi de
marfă, societăţilor de leasing operaţional şi furnizorilor de servicii rent-a-car, Telematrix se pregăteşte să
cucerească nu doar piaţa românească, ci şi pieţele din Maroc, Finlanda, Germania, Franţa şi Marea Britanie.
Rezultatul unei investiţii considerabile, de aproape 200.000 EUR, în cercetare şi dezvoltare, Telematrix pune la
dispoziţie toate funcţiile unui program de diagnoză EOBD (European On Board Diagnostic) tradiţională.
Telematrix este un sistem complex ce uneşte monitorizarea GPS, posibilitatea de a diagnostica de la distanţă în
timp real starea tehnică a autovehiculului, dar şi alte funcţii avansate. Este bazat pe o platformă tehnologică ce
face conexiunea dintre două sau mai multe dispozitive inteligente.
Diagnoza la distanţă în timp real presupune că dacă e necesară o evaluare sau o scanare de urgenţă, nu mai este
nevoie să chemaţi maşina în service. Prin Telematrix, toate operaţiunile se fac de la distanţă: citirile de coduri
de eroare, de parametri în regim dinamic, înregistrările valorilor şi generarea de analize grafice pe perioade
predefinite. Diagnoză la distanţă pe rază nelimitată şi în timp real. Singurul lucru de care aveţi nevoie este un
program de navigare şi o conexiune la internet. Folosirea sistemului este la fel de facilă ca şi navigarea în
spaţiul virtual, prin intermediul unui motor de căutare. Utilizatorul trebuie doar să introducă dispozitivul în
conectorul de diagnoză, după care se creează conexiunea stabilă şi securizată între autovehicul şi service-ul de
care aparţine. Acolo, la service, personalul calificat demarează procedura de diagnoză.
Service-urile din România, din Constanţa până în Oradea şi Braşov folosesc acum Telematrix pentru a-şi
diagnostica maşinile de la distanţă. Call center-ul dedicat exclusiv clienţilor AD Auto Total oferă acum
asistenţă tehnică în timp real online, direct pe maşina cu probleme din service. Sistemul este deja în faza de
testare în Finlanda, Maroc şi UK de către membrii reţelei AD Grarage, unde se bucură de
recenzii entuziaste.
Telematrix este parte din platforma integrată online Total Fleet Manager (TFM), care asigură controlul în timp
real al comenzilor şi operaţiunilor, optimizarea activităţilor de mentenanţă a autovehiculelor, siguranţa
conducătorilor auto, eficientizarea costurilor de carburant, service şi piese de schimb, minimizarea riscurilor
operaţionale. În cadrul TFM, sistemul Telematrix asistă şi operaţiunile aferente aplicaţiilor de analiză a stilului
de condus, de monitorizare în rimp real a statusului flotei, gestionare şi management flotă, blocaj motor şi
RFID (identificare şofer disponibil doar pentru varianta TMX 03). Managerul de flotă primeşte alerte în timp
real la apariţia codurilor de defect pe sistemulgestiune-motor şi alerte de inactivitate vehicul (48h). De
asemenea, platforma TFM permite diagnosticarea la distanţă a autovehiculului.
Compania dezvoltatoare, Open Mind Development, lucrează deja la Telematrix Plus, care este în faza de
prototip, şi care targetează dimensiuni şi mai reduse ale dispozitivului, precum şi viteza de conexiune mai mare
şi câteva funcţii noi în plus.
Comentați?