Interviu cu Levente Gall, General Manager WebEye Romania
Pentru compania pe care o conduceţi, una dintre oportunităţile de dezvoltare din 2016 au fost clienţii noi, care au crescut afacerile cu 19%. În acest context, care credeţi că va fi motorul de creştere în acest an?
Ne vom concentra în continuare pe mărirea portofoliului de clienţi. Având în vedere că piaţa este saturată, în sensul că marii transportatori şi proprietari de flote auto utilizează un sistem telematic, bătălia va fi în continuare pe atragerea clienţilor de la competitori. Poate suna arogant, dar nu cred că aceasta este o misiune imposibilă pentru WebEye, având în vedere portofoliul de soluţii telematice pe care l-am dezvoltat. În plus, oferim servicii de Client Service, pentru că ambiţia noastră este să avem clienţi satisfăcuţi, care beneficiază la maximum de informaţiile generate de telematică.
O altă direcţie de creştere este consolidarea prezenţei în regiunile-cheie şi menţionez aici în primul rând Bucureştiul. Vom mări echipa de vânzări de aici, care anul trecut a avut o performanţă foarte bună.
Nu în ultimul rând, mă aştept să creştem şi datorită eforturilor colegilor noştri de la Cercetare-Dezvoltare, care ştiu că lucrează la soluţii noi, sofisticate, menite să îi ajute pe transportatori să fie mai competitivi.
De ce este nevoie de o soluţie telematică pentru monitorizarea flotelor?
Trăim într-o lume ale cărei graniţe aproape că au dispărut, iar transportatorii români nu se mai limitează demult la a avea activitate doar în România. Este esenţial să ştii unde se află în orice moment fiecare maşină a flotei tale, mai ales în condiţiile noilor provocări, când tot mai multe state europene înăspresc legislaţia pentru a limita accesul est-europenilor pe teritoriul lor.
Mă refer aici la impunerea salariului minim, de pildă. Dacă nu ai telematică este imposibil să ştii când a trecut graniţa în Germania camionul X sau Y şi câte ore a tranzitat această ţară, asta ca să dau un exemplu. De asemenea, este foarte important să te asiguri că şoferii tăi respectă reglementările europene referitoare la programul de lucru, atât din motive de siguranţă, cât şi pentru a evita amenzi usturătoare. Cu ajutorul telematicii, ai acces în timp real la toate aceste informaţii şi poţi interveni rapid.
De ce să investiţi într-o soluţie telematică? Pentru că este un instrument care generează, pe termen lung, o gestionare eficientă a flotei şi scăderea substanţială a costurilor operaţionale. Telematica nu este un moft, ci un „must have”, aşa cum am mai spus.
Ce rezultate au obţinut companiile care au implementat soluţiile telematice de la WebEye Romania?
Rezultatele sunt concrete şi cuantificabile. Din feedback-ul pe care îl avem de la clienţi, principalul câştig este legat de reducerea cheltuielilor, începând de la combustibil şi terminând cu cele legate de mentenanţa parcului auto. Vorbim aici de o reducere cu aproximativ 20% a cheltuielilor.
Apoi, poţi să îţi organizezi mai bine flota având informaţii în timp real despre poziţia fiecărui vehicul.
Spre exemplu, WebEye a dezvoltat soluţia eDownload care permite accesarea online a datelor tahografului digital, indiferent dacă vehiculele se află în ţară sau în străinătate. Descărcarea din tahograful digital a datelor de pe cardul de şofer la 28 de zile, respectiv a datelor din memorie la 90 de zile se poate realiza din toate ţările Europei. Descărcarea de la distanţă a datelor înseamnă creşterea capacităţii de transport şi a gradului de exploatare a vehiculelor, precum şi reducerea cheltuielilor companiei şi reducerea impactului negativ al activităţii de transport asupra mediului înconjurător.
O altă soluţie telematică marca WebEye, DrivingStyle, prin care se urmăreşte stilul de condus al şoferilor, contribuie la eficientizarea activităţii prin impunerea unui şofat responsabil, care are ca efect principal economisirea de combustibil.
Ce rol joacă bugetul în alegerea, de către un transportator, a unei soluţii telematice?
Bugetul este „top of the list” mai ales când discuţiile vizează adoptarea unui nou sistem telematic. WebEye le oferă însă potenţialilor clienţi posibilitatea de a testa sistemul pe care doresc să îl implementeze. Pentru că beneficiile sunt evidente, după această perioadă de probă de obicei clienţii aleg chiar să-şi completeze bugetul, dacă este cazul, pentru a achiziţiona sistemul telematic.
Cert este că bugetul se adaptează în funcţie de calitatea serviciilor şi de necesităţile companiilor. Oricare ar fi acesta, investiţia rentează. Pentru companiile care nu dispun de bugetul iniţial pentru a investi într-un sistem telematic, există o sumedenie de posibilităţi de finanţare.
Concret, care ar fi criteriile de luat în calcul la achiziţionarea unui sistem telematic?
În primul rând contează tipul de activitate a flotei, apoi foarte importante sunt starea şi vârsta flotei, precum şi aspecte care ţin de organizarea internă a companiei. Este inutil, de exemplu, să implementezi soluţia DrivingStyle dacă nu ai o persoană dedicată analizei informaţiilor oferite de această soluţie şi nu faci training-ul care se impune ulterior. Contează în egală măsură şi ce tip de traseu are flota, dacă face transport intern sau intracomunitar. De asemenea, soluţia telematică potrivită se cumpără în funcţie de tahograful deţinut, digital sau analogic, şi de nevoile specifice ale companiilor. Mă refer aici la transporturi speciale, de pildă, când poate se impun condiţii de securitate specială şi atunci WebEye are soluţii precum monitorizarea uşii, alarmă în cazul în care aceasta se deschide, etc. Bunurile perisabile au nevoie de transport în anumite condiţii de temperatură şi noi avem posibilitatea să o măsurăm pe toată durata transportului şi să alertăm şoferul imediat ce se constată modificări ale valorilor standard.
Tocmai pentru a ne asigura că găsim împreună soluţia ideală de care are nevoie fiecare partener avem această perioadă de probă, când ajustăm oferta în funcţie de cerere. În plus, în perioada de probă putem constata diverse probleme, precum un consum exagerat de combustibil, situaţie în care recomandăm monitorizarea acestuia prin sonde litrometrice.
10 ani de activitate în România
WebEye România, membru al grupului WebEye Telematics cu sediul central în Ungaria, este furnizor de soluţii telematice pentru transportatori.
Serviciile bazate pe tehnologia GPS/GPRS – “Soluţiile WebEye” sunt un instrument indispensabil companiilor de transport, expediţie şi logistică pentru eficientizarea activităţii şi reducerea costurilor.
În 2016, WebEye România a avut o cifră de afaceri de 3,2 milioane de euro, cu peste 19% mai mare decât în anul precedent, pe fondul extinderii portofoliului de clienţi şi al lansării de soluţii telematice noi. Firma din România are în prezent peste 9.000 de unităţi active.
Anul acesta WebEye împlineşte 10 ani de activitate în România.
(Articol publicat in revista Flote Auto, mai 2017)
Comentați?