Teama de autonomie la electrice: mit sau realitate?

Unul dintre principalele obstacole care stau în calea adoptării flotei de mașini electrice este teama de autonomia scăzută, conform unui studiu MIT.



Nissan Leaf taxi

Inconvenientul nu afectează doar flotele de mașini, ci și pe utilizatorii particulari. Frica de a nu rămâne fără curent în baterie înainte de a termina călătoria, ”alimentată” de autonomia mai scăzută a mașinilor electrice comparativ cu a celor echipate cu motoare cu ardere internă, este cea mai mare piedică pe care o are tehnologia în acest moment.

Totuși, studiul derulat de MIT Technology Review demontează această problemă, rezultatele sale arătând că mașinile electrice ar putea înlocui cu succes 87% dintre autoturisme, ținând cont de distanțele, temperaturile și consumurile medii pe care le înregistează mașinile cu motoare termice. Mai mult, dacă trendul se menține, în 2020 procentul va crește până la 98%.

Tesla Model X

Dacă ne raportăm strict la mediul rural, doar 81% dintre mașini ar putea să fie înlocuite de cele cu motoare electrice, din cauza distanțelor mai mari pe care le parcurg într-o singură călătorie.

Dacă cele 87% dintre mașinile cu motoare termice ar fi înlocuite cu mașini complet electrice, consumul de combustibili fosili ar putea scădea cu 61% numai în Statele Unite, relevă studiul.

În concluzie, în ceea ce privește autonomia, cele mai multe temeri sunt nefondate. Iar cum în viitorul apropiat, stațiile de încărcare vor împânzi șoselele, bateriile vor permite autonomii echivalente motoarelor cu combustie internă, iar timpii de încărcare vor scădea, avem imaginea unui parc auto dominat de mașini electrice.

Sursa: GreenCarReports

Adaugati comentariu