De când taxele vamale americane au intrat în vigoare în data de 3 aprilie, pe toate piețele s-a instalat incertitudinea cu privire la posibile colapsuri economice. Europa, care se așteaptă să fie afectată în mod deosebit, în special în sectorul auto, i-a propus președintelui SUA, Donald Trump, să excludă sectoarele auto și al bunurilor industriale de la aplicarea noilor taxe vamale, de 25%. Donald Trump a respins, însă, propunerea Europei.
Ca răspuns, Uniunea Europeană va aplica importurilor de oțel și aluminiu din SUA taxe vamale în contrapartidă, care vor intra în vigoare pe 15 aprilie. Un al doilea val de taxe vamale va urma pe 15 mai, a anunțat comisarul european pentru comerț, Maros Sefcovic.
Taxele vamale reciproce anunțate miercurea trecută de președintele american afectează 380 de miliarde de euro din exporturile europene către Statele Unite.
Având în vedere amploarea acestor taxe vamale, care îi afectează pe producătorii occidentali, inclusiv pe cei americani, prima victimă ar putea fi tranziția la mobilitatea electrică. De altfel, Guvernul britanic a luat în calcul acest risc și a anunțat o relaxare a țintelor de vânzări pentru vehiculele electrice, pentru a ajuta industria auto să facă față taxelor vamale din SUA.
O interdicție privind vânzarea de mașini noi pe benzină și diesel va intra în continuare în vigoare în 2030, dar producătorii auto din Marea Britanie vor avea acum mai multă flexibilitate în ceea ce privește obiectivele anuale și se vor confrunta cu amenzi mai mici.
CITEȘTE ȘI:
Autostrada Transilvania. Contractul pentru lotul cu Tunelul Meseș va fi semnat în câteva zile
Taxe vamale. ACEA recomandă o soluție negociată cu SUA, nu contramăsuri
Comentați?