Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, va propune Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) să suspende încasarea taxei de trecere până la finalizarea lucrărilor de reabilitare a Podului peste brațul Borcea.
Lucrările de reabilitare ale podului, situat pe Autostrada Soarelui A2, au fost reluate în luna februarie și vor fi finalizate la începutul lunii august.
”Având în vedere că există aceste lucrări pe podul de la Feteşti, care vor crea un disconfort în perioada următoare, l-am rugat pe domnul Pistol (directorul general al CNAIR, n.red.) să ia în calcul următorul lucru: în această perioadă, până la terminarea lucrărilor, să vedem dacă putem, şi cred că putem, să eliminăm taxa de pod”, a explicat Sorin Grindeanu.
Acesta a adăugat că lucrările la Podul peste braţul Borcea s-au dovedit mai ample decît s-a anticipat și drept urmare nu vor fi încheiate la finalul lunii iunie.
“În momentul în care s-a început decopertarea în această ultimă etapă, lucrurile au stat mai prost decât s-a anticipat. Nimeni nu vrea să îşi asume să facă lucrări de mântuială pe acest proiect important. Noi am sperat că, undeva, la sfârşitul lunii iunie puteam să îl dăm în circulaţie, pare că se duce şi în luna iulie. Şi atunci, fiind în vârf de sezon, toate aceste lucrări vor crea un anumit disconfort şi cred că noi putem să ne asumăm în această perioadă, până la finalizarea acestor reparaţii, această decizie”, a arătat ministrul Transporturilor.
Lucrările de reabilitare la Podul peste braţul Borcea, situat pe Autostrada A2, au fost reluate la jumătatea lunii februarie. Pe perioada lucrărilor, Calea II de circulație, sensul Constanța- București, între km 143+125 și km 148+315, a fost închisă traficului, circulația fiind deviată pe Calea I, unde se desfășoară în ambele sensuri.
Potrivit CNAIR, printre lucrările principale ce vor fi executate se numără frezarea sistemului rutier și refacerea acestuia, demontarea/montarea parapetului pietonal, refacere trotuar, etc.
Podul peste brațul Borcea, în lungime de 970 m, este un pod combinat de cale ferată și șosea, de tip constructiv, care traversează fluviul Dunărea și, împreună cu podul similar de la Cernavoda, în lungime de 1596 m conectează orașele Fetești și Cernavodă din România, între regiunile Dobrogea și Muntenia.
CITEȘTE ȘI:
Exporturile de mijloace de transport, în creștere cu 12,2% în primele 3 luni
Guvernul va aproba investițiile pentru șoselele de centură Comarnic și Bușteni. Care sunt traseele
Comentați?