Guvernul va aproba, în ședința de astăzi, indicatorii tehnico-economici pentru construcția șoselelor de centură ale localităților Comarnic și Bușteni, de pe Valea Prahovei.
Finanţarea celor două obiective de investiţii se realizează din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Operațional Transport 2021-2027 şi de la bugetul de stat, iar realizarea lor va avea loc printr-un parteneriat încheiat între Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și Consiliul Județean Prahova.
Valoarea însumată a investiţiilor (inclusiv TVA) este de 1,2 miliarde de lei.
Pentru Centura Comarnic, durata de execuție a fost stabilită la doi ani, iar pentru Centura Bușteni, la trei ani.
Șoseaua de centură Comarnic
Potrivit proiectului de Hotărâre de Guvern, șoseaua cu două benzi (2 x 3,5 metri) va avea o lungime totală de 5,845 km.
Traseul se desprinde din DJ 101 R, la ieşire din localitatea Breaza, unde este prevăzută o intersecţie giratorie, iar apoi merge paralel cu calea ferată până la km 1+330, unde traversează râul Prahova printr-un pod de 80 de m. Drumul duce în continuare către o intersecție amenajată cu sens giratoriu cu strada Ghioşeşti, după care continuă paralel cu albia râului Prahova.
La km 3+730, șoseaua traversează râul Prahova printr-un pod de 60 m, apoi continuă pe malul drept al raului până lakm 4+350, unde traversează un afluent al Prahovei (Valea Mesteacănului) pe un pod de 36 m.
Traseul continuă pe malul drept al râului Prahova, pe care îl traversează pe un pasaj care trece şi peste calea ferată Bucureşti – Braşov la km 5+800 şi se închide printr-o intersecţie de tip giratoriu cu DN 1 la km 111+200.
Pe lângă construcția propriu-zisă a șoselei de centură Comarnic, investiția mai cuprinde:
– dublarea podului existent pe DJ 101R folosind o structură similară cu cea existentă
– 2 poduri peste râul Prahova, unul cu o lungime de 106 metri și trei deschideri, iar celălalt cu
o lungime de 45 m și o deschidere;
– 1 pod Valea Mesteacănului, cu o deschidere și o lungime de 26 m
– 1 pasaj peste calea ferată Bucureşti-Braşov, cu 8 deschideri, și o lungime de 325,70 m.
– apărări de maluri,
– lucrări de consolidare,
– 4 intersecţii giratorii cu DJ 101R, str. Ghioşeşti şi DN 1 (la capetele tronsonului),
– intersecţii cu străzile Ghioşeşti, Podul lui Neag.
Valoarea totală a investiţiei (inclusiv TVA) este de 341,4 milioane de lei, durata de execuție fiind stabilită la 24 de luni.
Șoseaua de centură Bușteni
Drumul cu două benzi (2 x 3,5 metri) va avea o lungime totală de 9,434 km, iar traseul propus este structurat astfel:
– Tronson I: km 0+000 (intersecţie cu breteaua de descărcare a autostrăzii A3 între Sinaia şi Poiana Ţapului – DN 1, km 127+600) – km 1+600, cu o lungime 1,60 km, aflat în extravilan;
– Tronson II: km 1+630 (ieşire din DN 1, km 128+300 prin dreapta) – km 6+760 (intrare în DN 1, km 133+500 prin dreapta), cu o lungime 5,13 km, aflat în intravilanul localității Buşteni;
– Tronson III: începe la intersecţia cu breteaua de descărcare a autostrăzii A3 între Buşteni şi Azuga – DN 1, km 133+550 prin dreapta, cu o lungime 0,52 km, aflat în extravilan;
– Tronson IV: km 7+250 (ieşire din DN 1, km 134+050 prin dreapta) – km 9+434 (intrare în DN 1, km 133+500 prin dreapta).
Potrivit proiectului de Hotărâre de Guvern, pentru șoseaua de centură Bușteni sunt prevăzute și o serie de lucrări de artă:
– pasaj peste râul Prahova şi calea ferată la km 1+835 ÷ 2+445;
– pod peste râul Prahova la km 2+665;
– pod peste râul Prahova la km 2+955;
– pod peste pârâul Jepilor la km 3+825;
– pod peste râul Prahova la km 4+195;
– subtraversare strada Zamora km 4+685;
– pod peste râul Prahova la km 5+495;
– viaduct km 5+955;
– pod peste râul Prahova la km 7+165;
– subtraversare DN 1 și cale ferată la km 7+480 ÷ 7+530;
– pod peste râul Prahova la km 8+095;
– pod peste râul Prahova la km 8+255;
– pod peste râul Prahova la km 8+375;
– pod peste râul Prahova la km 8+515;
– pod peste râul Prahova la km 8+605;
– semitunel la km 8+935÷9+075;
– pasaj peste râul Prahova şi calea ferată km 9+085 ÷ 9+310.
Totodată, se vor amenaja mai multe intersecțiil cu drumul național DN 1:
– Sens giratoriu – DN 1 și bretea autostrada A3, la km 0+000, cu DN 1 (km 126+640).
– Sens giratoriu – acces cartierul Piatra Arsă (Bușteni), la km 1+245, cu DN 1 (km 126+640).
– Sens giratoriu – acces strada Amurgului și Bulevardul Independenței (DN 1), în localitatea Bușteni, la km 1+635, cu DN 1 (km 128+300).
– Sens giratoriu – DN 1 și bretea autostrada A3, la km 6+765, cu DN 1 (km 133+590).
– Sens giratoriu – acces strada Victoriei (DN 1), în localitatea Azuga, la km 7+250, cu DN 1 (km 134+050).
– Sens giratoriu – DN 1, la km 9+414.
Valoarea totală a investiţiei (inclusiv TVA) este de 838,3 milioane de lei, durata de execuție fiind stabilită la 36 de luni.
CITEȘTE ȘI:
Accesul autovehiculelor cu masa mai mare de 3,5 tone, interzis în Piaţa Unirii
Ministrul Muncii: Achiziţiile celor 60 de maşini pentru Casele de pensii au început în ianuarie
Comentați?