Potrivit Agenţiei Internaţionale pentru Energie (AIE), numărul de vehicule electrice la nivel mondial a depăşit, în 2017, 3,1 milioane unităţi, 40% din totalul acestora fiind înregistrate în China.
Pentru continuarea creşterii este, însă, nevoie de cercetare, politici şi stimulente, consideră reprezentanţii instituţiei, aceştia adăugând că „bateriilor sunt încă o componentă majoră a costurilor vehiculelor electrice, aşa că stimulentele financiare, cum ar fi discount-urile, facilităţile fiscale sau derogările vor fi necesare pentru susţinerea dezvoltării vehiculelor electrice”.
AIE anticipează, conform actualelor politici, că până în 2030 pe drumurile publice din întreaga lume vor circula 125 de milioane de aastfel de vehicule, iar numărul acestora ar putea creşte la 220 de milioane dacă sprijinul acordat de autorităţi va deveni mai ambiţios, pentru a îndeplini obiectivele globale referitoare la protejarea mediului şi la alte obiective de sustenabilitate.
Trecerea la vehicule prietenoase cu mediul va mări cererea pentru unele materiale, în special pentru cobalt şi litiu, care intră în componenţa bateriilor litiu-ion.
Deocamdată, creşterea numărului de vehicule eco a avut un impact limitat asupra cererii de electricitate. În 2017, cererea estimată de electricitate din partea tuturor vehiculelor electrice a fost de 54 de terawaţi pe oră, echivalentă cu cererea de energie din Grecia.
Cu toate acestea, pe măsură ce numărul de vehicule electrice va creşte şi cererea de electricitate va deveni mai mare şi va avea impact asupra reţelelor de transmisie şi distribuţie, potrivit raportului AIE.
Comentați?