Advertisement

Brăila
Home Infrastructură Svishtov–Zimnicea. Un pod prea îndepărtat

Svishtov–Zimnicea. Un pod prea îndepărtat

Construcţia celui de-al treilea pod peste Dunăre a fost recent repusă pe tapet de autorităţile din cele două state, investiţia urmând să fie realizată în zona Svishtov–Zimnicea. Deşi din declaraţiile celor două părţi rezultă că podul poate fi construit în 3 ani, trebuie luată în calcul şi perioada de pregătire, care l-a rândul ei poate dura alţi 3-4 ani.

Bulgaria şi România vor elabora un acord interguvernamental privind construcţia unui al treilea pod peste Dunăre, între oraşele Svishtov şi Zimnicea, investiţia odată demarată urmând a fi finalizată în trei ani.

Miniştrii Transporturilor din Bulgaria, Rossen Zhelyazkov, şi România, Răzvan Cuc au fost de acord să vină cu o variantă preliminară a acordului până la finele lunii iulie şi să o propună spre ratificare Parlamentelor naţionale, după adoptarea sa de către guvernele celor două ţări.

Executivul de la Bucureşti a aprobat, în data de 18 aprilie, Memorandumul cu privire la realizarea podului. „Proiectul este necesar în condiţiile în care traficul între România şi Bulgaria s-a intensificat, urmare a dezvoltării schimburilor comerciale şi a circulaţiei de tranzit, iar în condiţiile actuale de infrastructură transfrontalieră, traversarea fluviului Dunărea se desfăşoară cu dificultate”, se arată în motivarea demersului.

Noi coridoare de tranzit

Totodată, investiţia va contribui şi la realizarea unor noi coridoare de tranzit pentru traficul rutier, cu asigurarea legăturii între Europa Centrală şi de Nord spre zona de Sud a Europei respectiv Turcia, Grecia, Albania prin România şi Bulgaria.Ministerul Transporturilor şi Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză (CNSP) vor face în regim de urgenţă demersuri legislative şi organizatorice pentru implementarea cu prioritate a proiectului „Pod peste Dunăre între Svishtov-Zimnicea”, a mai decis Guvernul cu ocazia adoptării Memorandumului.

În aceste condiţii, ministrul bugar al Tansporturilor, Rossen Zhelyazkov şi omologul său de la Bucureşti, Răzvan Cuc, au discutat recent şi despre posibilitatea construirii celui de-al treilea pod peste Dunăre printr-o procedură europeană de selecţie a unui investitor privat, considerând, în acelaşi timp, că trei ani este o perioadă fezabilă pentru finalizarea podului.

Cu toate acestea, pregătirea investiţiei presupune o serie de etape care pot dura, la rândul lor, 3-4 ani, pornind de la obţinerea finanţării, realizarea sutudiului de fezabilitate, lansarea licitaţiei, selecţia investitorului şi obţinerea acordurilor de mediu.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Caransebeş - Lugoj
Infrastructură

Câștigător desemnat pentru proiectarea drumului de mare viteză Caransebeş – Lugoj

CNAIR a desemnat, miercuri, câştigătorul contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru...

Podul peste Prut
Infrastructură

Constructor desemnat pentru Podul peste Prut de la Ungheni, parte din Autostrada Unirii A8

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a desemnat societatea Ness Proiect...

Craiova - Filiaşi
Infrastructură

Primul lot al Autostrăzii Craiova-Filiaşi va fi scos la licitație

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, luni, la...

București - Giurgiu
Infrastructură

CNIR pregătește licitația pentru proiectarea drumului de mare viteză București – Giurgiu

Caietul de sarcini pentru Autostrada/Drum Expres București – Giurgiu, etapa studiului de...