Deputatul Robert Sighiartău a anunţat, după şedinţa Comisiei pentru buget, finanţe şi bănci, că supraacciza la carburanţi şi supraimpozitarea contractelor part-time au fost eliminate.
Acesta a arătat însă că votul final se va da în plenul Camerei Deputaţilor.
„Am înregistrat o primă mare victorie în Comisia pentru buget, finanţe şi bănci a Camerei Deputaţilor: Supraacciza la carburanţi şi supraimpozitarea contractelor part-time au fost eliminate! Urmează bătălia şi votul final în plenul Camerei. Sunt sigur că vom fi victorioşi şi acolo”, a afirmat Robert Sighiartău.
Acesta a catalogat supraacciza la carburanţi drept o taxă oneroasă, considerând că eliminarea ei reprezintă o veste bună de Sărbători.
„Românii trebuie să scape de supraacciza oneroasă la carburanţi şi de supraimpozitarea muncii part-time. Ar fi unele dintre cele mai bune veşti de sărbătorile de iarnă”, a conchis deputatul.
Supraacciza la carburanţi de 7 eurocenţi pe litru a fost introdusă de Guvernul Ponta, la 1 aprilie 2014. Instantaneu, preţurile la benzina cu plumb şi fără plumb, motorină şi petrolul folosit drept combustibil pentru motor (kerosen) au crescut cu 0,41 lei/litru. În urma protestelor transportatorilor rutieri, Guvernul a decis ca, pentru motorină, acestora să le fie returnat, trimestrial, 4 cenţi din acciza de 7 eurocenţi, pe baza facturii de achiziţionare a carburantului.
Suprataxa a rămas în vigoare până la 1 ianuarie 2017, când a fost eliminată, alături de alte biruri (timbul de mediu, de exemplu), la iniţiativa lui Liviu Dragnea, preşedintele PSD. Apoi, în acelaşi an, pe 15 septembrie, ea a fost reintrodusă de Guvernul PSD condus de Mihai Tudose, care a constatat că nu sunt bani suficienţi la buget.
Iniţial, taxa de 7 eurocenţi/litru a fost introdusă în scopul finanţării investiţiilor în autostrăzi şi drumuri.
Un document al Ministerul Finanţelor, semnat anul trecut de secretarul de stat Attila Gyorgy, arată că niciodată, la niciun minister sau instituţie publică nu a fost stabilit şi supravegheat un fond alimentat din supra-acciza la carburanţi pentru construcţia autostrăzilor. De fapt, oficialul MF susţine că, potrivit legislaţiei aflate în vigoare (Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice), acest lucru nici nu este posibil.
CITEŞTE ŞI:
Automobilele electrice afectate de producția de litiu
Zilnic, pe drumurile din România se produc 24 de accidente grave
Sectorul auto pregăteşte noi angajări în 2020
Comentați?