Advertisement

stellantis
Home Administrare flote Juridic Stellantis, adus în instanță de investitori. Întâi în SUA, acum în Țările de Jos

Stellantis, adus în instanță de investitori. Întâi în SUA, acum în Țările de Jos

Fundația olandeză Fiat Chrysler Investors Recovery Stichting, care reprezintă investitorii din fostul grup Fiat Chrysler, a lansat o acțiune colectivă împotriva Stellantis, acuzând constructorul auto că a instalat software ilegal pentru a manipula testele de emisii ale vehiculelor sale. Potrivit reclamanților, aceste manipulări au dus la pierderi semnificative pentru investitori. Stellantis, la rândul său, respinge aceste acuzații, numindu-le lipsite de temei.

Grupul Stellantis, format în 2021 prin fuziunea dintre Fiat Chrysler și PSA, se pregătește să respecte noile standarde de CO2 pentru 2025, dar se trezește implicat într-o nouă controversă. Fundația olandeză Fiat Chrysler Investors Recovery Stichting, care reprezintă investitorii Fiat Chrysler, a intentat un proces colectiv împotriva Stellantis în Țările de Jos. Această plângere se referă la o presupusă fraudă legată de testarea emisiilor vehiculelor.

Cazul datează din perioada 2014-2017, în care Fiat Chrysler ar fi instalat software ilegal în vehiculele sale pentru a manipula rezultatele testelor de emisii. Omiterea deliberată de a dezvălui aceste manipulări ar fi prejudiciat grav investitorii care au cumpărat sau deținut acțiuni Fiat Chrysler în această perioadă. Firma de avocatură Scott+Scott, care reprezintă fundația, consideră că această omisiune a dus la pierderi financiare semnificative pentru investitori.

Investitorii potențial eligibili pentru această acțiune colectivă sunt cei care au achiziționat sau au deținut acțiuni Fiat Chrysler la Bursa de Valori din Milano între octombrie 2014 și mai 2017. Plângerea beneficiază și de sprijinul financiar al Fortress Investment Group, un administrator de active american, ce ilustrează amploarea mijloacele dislocate pentru această acţiune în justiţie.

„Acest scandal privind emisiile a fost acoperit de Fiat Chrysler ani de zile, afectând mii de investitori. Este timpul ca producătorul auto să fie tras la răspundere prin această acțiune de grup”, a declarat Flip Schreurs, președintele Fiat Chrysler Investors Recovery Foundation.

Stellantis, cu sediul în Țările de Jos, a respins cu fermitate acuzațiile, considerând procesul lipsit de temei. De asemenea, grupul și-a declarat intenția de a se apăra cu fermitate împotriva acestor acuzații.

Jan-Willem de Jong, partener la Scott+Scott, a declarat că plângerea a fost depus la Tribunalul Districtual North-Holland din Țările de Jos. Instanța urmează să stabilească următorii pași în procedură pe 4 decembrie.

Dacă aceste acuzații de fraudare a emisiilor se dovedesc a fi adevărate, Stellantis s-ar putea confrunta cu consecințe financiare și juridice majore. Iar acest lucru s-ar întâmpla în contextul în care transparența și respectarea mediului au devenit priorități cheie pentru industria auto globală.

Această nouă controversă se adaugă unei alte plângeri depuse recent de acționarii americani ai Stellantis, care acuză grupul că a umflat artificial prețul acțiunilor sale pentru o mare parte a anului 2024.

Potrivit plângerii, depusă la tribunalul federal din Manhattan, Stellantis a prezentat evaluări excesiv de pozitive ale activelor, noilor produse și marjei operaționale, ascunzând în același timp adevărata situație financiară. Realitatea a fost dezvăluită atunci când compania a anunțat o scădere cu 40% a profitului operațional curent în prima jumătate a anului. Stellantis a spus că procesele sunt nefondate și că intenționează să se apere energic.

Vara lui 2024 a fost deosebit de dificilă pentru Stellantis, care pare să fie într-o spirală de crize succesive. În iulie, vânzările grupului în Europa au scăzut cu 4,8% față de luna similară a anului trecut, iar cota sa de piață s-a redus la 14,9% de la 15,7% cu un an mai devreme. Dacă Peugeot merge relativ bine, înmatriculările DS au scăzut cu 25% în iulie, la fel ca acelea ale lui Fiat.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

Piața europeană de închiriere de mașini a crescut cu 24% în S1 2024. Scade apetitul pentru vehicule electrice

 

Care este noul segment al cumpărătorilor de vehicule electrice. Analiză BCG

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

concediere colectivă
Juridic

Obligația de informare și consultare în contextul concedierilor colective

Într-un peisaj legislativ în continuă evoluție, înțelegerea corectă a procesului de concediere...

autovehicule
Juridic

Noi norme de valorificare a autovehiculelor intrate în proprietatea privată a statului

Guvernul a modificat condiţiile privind valorificarea bunurilor intrate în proprietatea privată a...

Zonele cu Niveluri Scăzute de Emisii
Juridic

Guvernul renunță la proiectul privind Zonele cu Niveluri Scăzute de Emisii

Proiectul de hotărâre de guvern promovat de Ministerul Dezvoltării cu privire la...