Advertisement

electrice
Home Administrare flote Fiscalitate Statele Unite vor crește taxele la importurile de vehicule electrice din China, de la 25% la 100%

Statele Unite vor crește taxele la importurile de vehicule electrice din China, de la 25% la 100%

Președintele SUA, Joe Biden, a luat o decizie radicală, anunțând o întărire considerabilă a măsurilor protecționiste deja aplicate producătorilor chinezi. Taxa pe mașinile electrice importate va crește semnificativ, de la 25% la 100%.

În timp ce în Europa ar putea apărea posibile sancțiuni împotriva importurilor de vehicule electrice din China în câteva săptămâni, Statele Unite se află deja la a doua serie de măsuri protecționiste.

„China inundă piețele mondiale cu exporturi la preț redus”, se arată într-un document oficial al președintelui american. ”Ca răspuns la practicile comerciale neloiale ale Chinei și pentru a contracara prejudiciul rezultat, președintele Biden îi solicită reprezentantului său comercial să crească tarifele, în conformitate cu Secțiunea 301 din Legea privind comerțul din 1974, pentru importuri de 18 miliarde de dolari din China, cu scopul de a proteja lucrătorii și întreprinderile americane”.

Astfel, ”pentru a încuraja China să elimine practicile sale comerciale neloiale în transferul de tehnologie, proprietate intelectuală și inovare”, președintele Biden a decis ca majorarea tarifelor să vizeze sectoare strategice, precum oțel și aluminiu, semiconductori, vehicule electrice, baterii, minerale critice, celule solare, nave – macarale la țărm și produse medicale.

Pentru vehiculele electrice, tariful din Secțiunea 301 din SUA va crește de la 25% la 100% în 2024. „Cu subvenții extinse și practici non-comerciale care conduc la riscuri substanțiale de supracapacitate, exporturile de vehicule din China au crescut cu 70% din 2022 până în 2023, fapt care a pus în pericol investițiile productive în altă parte”, a subliniat administrația Biden.

Statele Unite subliniază că administrația încurajează în mod activ dezvoltarea unei piețe robuste pentru vehiculele electrice. Acest lucru se realizează printr-o varietate de mijloace, inclusiv credite fiscale pentru afacerile destinate fabricării bateriilor și producției de minerale critice, credite fiscale de consum pentru adoptarea vehiculelor electrice, standarde inteligente, finanțare federală pentru investiții în infrastructura de încărcare a vehiculelor electrice, precum și subvenții pentru fabricarea vehiculelor electrice și bateriilor. Creșterea tarifului la vehiculele electrice urmărește să protejeze aceste investiții și locuri de muncă de importurile chineze la prețuri considerate nedrepte.

Potrivit cotidianului britanic The Guardian, creșterea taxelor anunțată de Joe Biden este în mare măsură simbolică, deoarece vehiculele electrice chinezești au fost practic blocate în SUA de tarifele impuse de Donald Trump în timpul președinției sale. Cu toate acestea, grupurile de lobby au sugerat că există o amenințare viitoare, deoarece Beijingul încearcă să folosească exporturile pentru a compensa slăbiciunea economiei sale interne. China ar produce aproximativ 30 de milioane de vehicule electrice pe an, dar ar putea vinde doar 22-23 de milioane de unități pe plan intern.

Ca răspuns, buletinul de știri al Guvernului chinez a publicat, miercuri, un editorial, în care a acuzat SUA că „subminează comerțul echitabil și protecția mediului” și a avertizat că americanii ar fi cei care vor suporta majoritatea tarifelor: „În mod ironic, Statele Unite sunt o țară care promovează economia deschisă și comerțul liber, dar acțiunile sale îi contrazic cuvintele. De asemenea, promit că nu încearcă să se decupleze de China și să împiedice dezvoltarea Chinei, dar practicile sale spun o altă poveste”.

 

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

Garanti BBVA Leasing prioritizează finanțările destinat investițiilor verzi

Costurile cu ora de manoperă în service-uri au crescut cu 36%, în perioada 2020 – 2023

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

biodiesel
CarburanţiFiscalitate

După mașinile electrice, Comisia Europeană va taxa și biodieselul importat din China

După ce a introdus taxe vamale suplimentare pentru vehiculele electrice chinezești, Comisia...

companie
Fiscalitate

Germania va acorda, până în 2028, noi facilități pentru mașinile electrice de companie

Angajații germani care conduc o mașină de companie complet electrică beneficiază deja...

acciza
CarburanţiFiscalitate

Ministerul Finanțelor propune creșterea subvenției la acciza pentru combustibil pentru transportatori și distribuitori

Ministerul Finanțelor a publicat în transparență un proiect de act normativ prin...

Mini
Fiscalitate

Mini, în centrul negocierilor dintre BMW și Comisia Europeană privind suprataxele vamale

Mini, marca britanică BMW își prezintă argumentele în fața Comisiei Europene pentru...