Astăzi au început lucrările pentru construcția Variantei Ocolitoare Comarnic, un proiect realizat în baza parteneriatului încheiat între CNAIR și Consiliul Județean Prahova în luna decembrie 2022.
Varianta Ocolitoare Comarnic va avea o lungime de 6 km la profil de drum național cu 2 benzi (1 pe sens), iar configurația sa este gândită sa permită inclusiv legătura rutieră dintre DN1 și viitoarea Autostradă Ploiești-Brașov, atunci când această autostradă va fi construită.
Contractul a fost semnat în luna mai 2023 cu Asocierea de constructori români Frasinul – Arthenis și are o valoare de 341,3 milioane lei (cu TVA), cu o durată de 3 luni pentru proiectare și 21 de luni pentru execuția lucrărilor.
Finanțarea este asigurată din Programul Transport 2021-2027.
Obiectivul de investiții derulat de Consiliul Județean Prahova prevede construcția a 3 poduri noi și dublarea podului peste râul Prahova de pe DJ101R.
În același timp, se va construi un pasaj peste râul Prahova și calea ferată Ploiești – Brașov.
De asemenea, pe traseul variantei ocolitoare Comarnic vor fi amenajate 15 intersecții la nivel.
Hotărârea de Guvern pentru declanșarea exproprierilor necesare pentru implementarea acestui obiectiv a fost emisă joi, 2 noiembrie 2023.
CITEȘTE ȘI:
Autostrada Unirii A8. Câștigător desemnat pentru secțiunea 1, finanțată prin PNRR
Energia solară și inteligența artificială avansată, repere în noua „uzină a viitorului” Ford Otosan
Comentați?