Advertisement

webeye-floteauto
Home Administrare flote Monitorizare și aplicații Soluţii telematice pentru transporturi frigorifice în condiţii optime

Soluţii telematice pentru transporturi frigorifice în condiţii optime

Temperaturile ridicate din timpul verii sunt o provocare pentru transportatorii din domeniul FMCG, a căror activitate este supusă unor reglementări stricte în spaţiul UE, din cauza perisabilităţii mărfurilor. În aceste condiţii, este esenţială planificarea riguroasă a transporturilor, lucru care astăzi nu mai este posibil fără ajutorul sistemelor telematice.

În categoria încărcăturilor speciale se încadrează mărfurile care necesită răcire sau sunt sensibile la temperatură, cum ar fi alimentele refrigerate, produsele lactate sau legumele.

webeye-levente-gall-floteautoNormele privind transportul şi depozitarea produselor alimentare în condiţii optime sunt cuprinse în manualul HACCP (Hazard Analysis and Critical Control Points). Acestea trebuie respectate nu doar de transportatori, ci şi de comercianţi. În norme sunt prevăzute anumite condiţii pentru transportul unor astfel de mărfuri, cum ar fi temperatura din remorcă şi cele de igienă. De exemplu, pentru alimentele refrigerate se va asigura o temperatură de 0 – 5 °C, pentru carne – între 3 – 7 °C. Spaţiile de depozitare trebuie delimitate în funcţie de termenul de valabilitate al fiecărui produs. Nu pot fi depozitate legumele proaspete în apropierea produselor lactate, de asemenea se va asigura spaţiu separat pentru răcirea şi depozitarea cărnii de pasăre. Se specifică totodată că, la preluarea mărfii, trebuie să se verifice temperatura acesteia, precum şi temperatura din remorcă”, explică Levente Gall, directorul de vânzări al WebEye România.

Este deosebit de important ca în cazul acestor mărfuri să nu se întrerupă lanţul de răcire. Acest lucru înseamnă că ele pot fi transportate doar în remorci dotate cu echipament de răcire şi în interiorul acestora trebuie să se asigure temperatura optimă. În caz contrar, produsele se pot decongela şi altera în timpul transportului, iar responsabilitatea revine şoferului şi, implicit, transportatorului. Deschiderea uşii remorcii/semiremorcii în afara locurilor de încărcare-descărcare poate cauza deteriorarea produselor.

Metoda tehnologică folosită în mod tradiţional este utilizarea termodiagramei care înregistrează temperatura din timpul mersului, aceasta putând fi consultată după predarea mărfurilor. Marele dezavantaj al acestei metode este că disfuncţionalităţile pot fi constatate abia la finalul curselor, astfel că produsele alimentare transportate în condiţii neadecvate trebuie distruse.

Acest neajuns este depăşit cu ajutorul sistemelor telematice GPS, care monitorizează în timp real funcţionarea echipamentului de răcire. WebEye a dezvoltat astfel de soluţii de ultimă generaţie, care sunt disponibile şi în România.

După părerea noastră, reglarea necorespunzătoare a temperaturii reprezintă cea mai mare problemă în transportul produselor care necesită linie de frig. Rezultatul este că marfa se alterează şi astfel se pot produce pagube însemnate. Sistemul telematic WebEye dă alarma imediat ce temperatura începe să scadă sau să crească faţă de valoarea impusă, făcând astfel posibilă intervenţia în timp util. Totodată este şi o dovadă că produsele au fost transportate la temperatura potrivită, evitând astfel eventualele reclamaţii ulterioare”, spune Marin Simionca, director transport Fornetti România, client al WebEye România.

Soluţia WebEye pentru un transport frigorific în siguranţă constă în amplasarea de senzori în fiecare incintă a remorcii, ceea ce permite monitorizarea temperaturii fiecărei categorii de marfă.

Există două variante de echipare: cu echipament separat instalat pe semiremorcă, care cu ajutorul conexiunilor directe prin cablu preia informaţiile legate de temperaturi, funcţionarea agregatului, senzor uşă spate; prin emiţător radio (wireless) montat pe semiremorcă şi un receptor montat pe capul tractor. Emiţătorul semiremorcii transmite informaţiile către unitatea centrală (black box) montată pe capul tractor. Sistemele telematice disponibile în primul caz au avantajul de a funcţiona independent de capul tractor, deoarece sunt conectate la bateria proprie a semiremorcilor frigorifice.

În România se constată un interes sporit al marilor reţele comerciale pentru asigurarea în bune condiţii a transporturilor frigorifice, majoritatea optând pentru soluţiile telematice.

Lider regional în domeniul soluţiilor telematice, grupul Lambda-Com a fost înfiinţat în Ungaria în 2001 şi cuprinde astăzi diviziile WebEye, SpedMart, DataFlow şi BestWay. În 2006 a fost înfiinţată compania WebEye International, ca parte a grupului Lambda-Com, care dezvoltă soluţii în domeniul informatizării transporturilor. În prezent, WebEye activează în 14 ţări din Europa şi are 31.000 de sisteme telematice implementate.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

telematica
Monitorizare și aplicații

Telematica și reducerea costurilor cu flotele auto

Datele despre vehiculele companiei sunt unul dintre cele mai importante active. De...

Monitorizare și aplicații

Jocurile de cazino întâlnesc literatura

De la romanele clasice până la cele mai recente opere contemporane, cărțile...

ADAS
Monitorizare și aplicații

Beneficiile ADAS pentru managementul flotei

Adoptarea pe scară largă a vehiculelor cu sisteme avansate de asistență pentru...

SafeFleet
Monitorizare și aplicații

SafeFleet a înregistrat o cifră de afaceri de aproximativ 24 mil. lei în 2023, în creștere cu 13%

SafeFleet, unul din cei mai importanți jucători pe piața de monitorizare a...