Situația dramatică a lotul Biharia-Chiribiș din Autostrada Transilvania

Reprezentanții Asociației Pro Infrastructura atrag ateția asupra peisajului dezolant ce se conturează pe cei 28,5 km ai lotului Biharia-Chiribiș din Autostrada Transilvania (A3): terasamente degradate pline de buruieni și culturi agricole, aliniament abia vizibil uitat de negura timpurilor și pile cu armături ruginite răsărite din loc în loc.
Chiribiș

Potrivit Asociației, imaginile par a desprinse dintr-un film post-apocaliptic: https://youtu.be/JalqwKY0QtE.

”Nu e ficțiune, ci realitate cruntă”, spune Pro infrastructura. Lucrările pe lotul Biharia-Chiribișau fost demarate în 2004 de Bechtel, apoi au fost reziliate în 2013 (la 50% stadiu pe Suplacu de Barcău-Borș), pentru a fi din nou contractate, în 2015, cu spaniolii de la Corsan-Corviam și… iar reziliate, în 2016, din cauză că noul-vechi antreprenor n-a făcut practic nimic.

Apoi în august 2017 se licitează din nou și după 3 (trei!) ani se semnează contractul în iulie 2020 cu românii de la Trameco/Selina: 6 luni proiectare, 18 luni execuție, 326 milioane RON plus TVA.

Dar drama halucinantă a acestui tronson blestemat este departe de deznodământ! Actualul constructor spune că diferențele din teren față de expertiza CNAIR sunt majore și cere peste 130 milioane de lei pentru lucrări suplimentare (40% din contract).

”Ne întrebăm, retoric, când a ofertat la 72% din prețul estimat de CNAIR și ulterior a semnat, oare nu putea să anticipeze problemele? Culmea coincidenței, 326 milioane (valoarea contractului) plus 130 (suplimentarea invocată) înseamnă 456 milioane, adică practic costul estimat de CNAIR în licitația din 2017. Acum există două soluții. Antreprenorul renunță la (o parte din) pretenții și se ajunge la o sumă de compromis care poate fi adiționată legal la contract sau se execută ce s-a licitat (cu unele modificări nesemnificative) și celelalte lucrări se scot separat la (încă o) licitație. Sau, desigur, se reziliază. A treia oară. Urmând, evident, încă niște ani de birocrație și degradări care vor crește și mai mult prețul final! Cerem responsabililor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere și Ministerul Transporturilor si Infrastructurii România să tranșeze situația în cel mai scurt timp ca să putem finaliza acest segment blestemat până în 2024, la 20 (douăzeci) de ani de la prima lopată!”, conchid reprezentanții Asociației Pro Infratsructura.

 

CITEȘTE ȘI:

Averea românilor a crescut cu 9% anul trecut. Raport Boston Consulting Group

Tesla a devenit cea mai valoroasă marcă auto, cu o valoare de piață de 42,6 mld. dolari

COTAR acuză Primăria București că împiedică atribuirea a 5.000 de autorizaţii de taximetrie

 

 

Adaugati comentariu