Advertisement

Încărcare P2P floteauto
Home Piaţa auto Flotă verde Sistem P2P: mașinile electrice s-ar putea încărca una de la cealaltă. Iată cum!

Sistem P2P: mașinile electrice s-ar putea încărca una de la cealaltă. Iată cum!

Care sunt, actualmente, cele mai mari bariere în calea progresului mașinilor electrice? Anxietatea legată de autonomia limitată și prețul relativ ridicat de achiziție. Însă o idee care promite să rezolve ambele probleme începe să capete contur: încărcarea în sistem P2P – mașinile care se încarcă unele de la altele.

Să ne gândim la cel mai dezavantajos scenariu pentru o mașină electrică: rularea pe autostradă, la viteze ridicate. Pe de o parte, viteza mare descarcă repede bateriile, pe de altă parte distanțele dintre stațiile de încărcare sunt mai mari decât în oraș. Bine, în România nu există autostrăzi lungi, deci nu avem de ce să ne temem. Dar nici stații de încărcare nu prea există, așa că problema e reală.

Revenind, soluția, conform echipei de spacialiști ai Universității din Florida, condusă de Swarup Bhunia, o poate reprezenta o viitoare capacitate automobilelor electrice de a se încărca unul de la celălalt…în timp ce rulează!

Iată bateriile viitorului!

Practic, fiecare mașină ar avea un sistem telescopic flexibil cu un conector magnetic, fapt care ar putea facilita transmiterea curentului de la mașina din față la cea din spate în timp ce rulează. Un fel de ”tras la cravată”…electric. Practic, este un sistem asemănător cu cel al avioanelor de vânătoare care se alimentează în aer.

Sistem P2P - mașinile electrice floteauto

Care sunt avantajele? În primul rând, adio teamă de ”pana prostului”! Apoi, pe modelul avioanelor de luptă, care au un rezervor mic pentru a nu le compromite agilitatea, și mașinile ar putea avea o baterie mică, de aproximativ 65% din capacitatea celor actuale, beneficiind din plin: preț mai mic, greutate mai mică, consum mai mic, spațiu interior și pentru bagaje mai mare.

”Unda verde” pentru camioane este testată în Olanda

Este ideea fezabilă? Da, dar nu imediat. În primul rând, trebuie ca mașinile să beneficieze de sistem de rulare autonom. Este imposibil să lași pe umerii șoferului stresul de a circula la distanță mică de mașina din față, anticipându-i mișcările. Mai degrabă camioanele care vor fi capabile mai curând să facă ”platooning” (să circule foarte aproape unul de celălalt).

În al doilea rând, trebuie dezvoltat un sistem de plată automat, ceea ce ar putea fi dificil în viitorul apropiat. În orice caz, ideea cu încărcarea în sistem P2P este cu atât mai interesantă, cu cât dezvoltarea infrastructurii de încărcare nu ține pasul cu numărul în creștere al vehiculelor electrice.

credit foto deschidere: Swarup Bhunia

via spectrum

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

vehiculele electrice
FinanciarFlotă verde

FMI: Tranziţia la vehiculele electrice va avea un amplu impact asupra industriei auto

Tranziţia globală la vehiculele electrice va avea un amplu impact asupra investiţiilor,...

Călărași
Flotă verdeFonduri publice

Flotă de 20 de autovehicule ”verzi” pentru Primăria Călărași

Primăria Călărași intenționează să achiziționeze, prin licitație, un număr de 20 de...

CAFE
Analize de piațăFlotă verde

Standardul CAFE. Franța se opune sancționării cu miliarde de euro a producătorilor auto

Ministru francez al Economiei, Finanțelor și Industriei, Antoine Armand, a sugerat sectorului...

Luca de Meo
Flotă verde

Luca de Meo, Renault: „Este urgent să fie oprite reglementările CAFE în 2025”

Cu ocazia Salonului Auto de la Paris, șeful Grupului Renault și președintele...