Simfonia Volvo pe 3 axe

Casa, concesionarul, operatorul de transport și clientul au configurat un camion care combină eficiența, plăcerea de a conduce și aspectul.



Volvo 3 axe _01

Este un FH 500 foarte special care transportă carne, slănină și alte produse de carmangerie în Appennini, Lombardia și Piemonte. La volan se află Sergio Politi, din Piacenza, tânăr maestru în 1985 (dar după cum aude nu sunt prea convins) și care acum este aproape de pensionare. Este pasionat de munca sa și atașat de cavaleria mașinilor: „La intrarea pe autostradă”, zice direct, „trebuie să ajung rapid la viteza de croazieră pentru a câștiga timp și a consuma ceva mai puțin”; pentru asta am nevoie de o versiune mai exhuberantă. Definește noul Volvo ca o întrupare a visului său cu care își va încheia cariera, fără a fi prea modest. Fiecare detaliu al mașinii provine din dialogul cu distribuitorul, constructorul și carosierul. Astfel s-a născut un vehicul care-i recompensează pe cei care conduc dar, de asemenea, este eficient și corect dimensionat pentru cei care iubesc tuning-ul, dar care nu-l vor doar pentru a-l avea în portofoliu.

Alegeri tehnologice

Sergio a ales FH deoarece crede că este cel mai modern de pe piață. „A intrat în reprezentanță și a vrut modelul de top”, ne spune directorul comercial al concesionarului Vip din Guardamiglio (Lombardia), Fabrizio Caruso. Politi a apreciat tehnologia Volvo grație motorului și cutiei automatizate de la Renault; restul au făcut suspensiile față independente, iar acest motor este primul importat în Italia, care adoptă precizia direcției electronice. Spațiul cargo este făcut de Lamberet, are 9,60m lungime și poate încărca 23 de paleți iar a treia axă este dotată cu anvelope di seria 70, la fel de late precum cele de pe puntea față, și au fost stabilite de comun acord cu clientul. De la comandă la livrare au fost necesare 75 de zile; responsabilul societății de logistică pentru care lucrează Politi a lucrat cot la cot cu concesionarul și tehnicienii Volvo Italia care au ajutat la configurarea structurii.

Rezervorul de 610 litri și unitatea frigorifică de temperatură unitară Thermo King UT1200, spre exemplu, au fost montate mai în spate pentru a compensa repartiția maselor. Sergio doarme întotdeauna acasă, astfel încât cabina normală Globetrotter este arhi-suficientă. Din cauza întârzierilor pe platformele logistice și la punctele de vânzare ale marilor retaileri, opțional, scaune din piele, spații suplimentare pentru pregătirea TV (montat în primele săptămâni de exploatare), precum și aer condiționat staționar original Volvo, fără splitter, aranjat în spatele măștii. Elementele de siguranță include cruise control adaptiv cu i-Roll, asistent de bandă, asistent de frână și faruri cu xenon montate la dealer. La partea din spate se pot observa noile grupuri optice Lamberet, la fel ca și cele montate pe semiremorci, cu semnalizatoare sus, care pot fi anulate de pe pe scaunul șoferului.

Celulă pe măsură

Mulțumită angajamentului, Polito a vorbit direct cu Lamberet Italia. Pentru vehiculele care transportă produse finite din carne este mai ușor de menținut curățenia în spațiul cargo decât în cazul cărnii în carcasă sau a produselor semi-preparate, iar cererea pentru podele de aluminiu robuste și ușor de spălat este în scădere. Cuplele de amarare de-a lungul peretelui de încărcare au rolul de a proteja structura de lovituri în fazele de încărcare/descărcare și de mișcări accidentale în timpul transportului. Luminile interioare sunt încastrate în profiluri și în tijele de încărcare și poziționate astfel încât să nu orbească la încărcar.

Aspectul estetic este rezultatul pasiunii lui Politi, care a ales culoarea albastru Mistral (un albastru metalizat cu irizații verzui în lumina de crepuscul) și din cel al achizitorului. El a fost cel care a sugerat să se se folosească aceeași culoare și pentru partea inferioară a caroseriei a cu șorțurilor para-cicliști care par aproape un carenaj de jur împrejur, și câteva benzi de culoare pentru componentele montate sub spațiul cargo. Chiar și alte dotări, precum unitatea de răcire și logo-urile Volvo ce decorează cabina, carenajul ansamblului sau suportul numărului de înmatriculare spate au fost vopsite în aceeași culoare Sergio nu a văzut niciodată camionul în stadiul de construcție sau vopsire, dar și-a dorit în schimb masca vopsită în gri deschis și conturul farurilor cu negru în stiul de la Volvo FH 16. Performanțele sunt asemănătoare cu un Premium 460 cu aditiv AdBlue pentru Euro 6 și, probabil ceva mai bun pentru că are o diferență de 40 de cai-putere. Consumul este foarte bun datorită raportului dintre masă și putere, transmisia funcționează perfect cu motorul – din nou mulțumită puterii corect, accentuează Politi.

„Ca un Ferrari…”

Posibil să fie ultimul său camion: la 61 de ani ar putea să mai facă de vreo cinci-șase ori câte 80-90.000 km anual. Au fost perioade când a făcut și 160.000. Primul a fost un Iveco 115.17, a urmat un Mercedes 1320 cu cabină lungă, trei Renault Premium: un 230 pe două aze, un 420 pe trei și încâ un 460 pe trei. Toate i-au dat satisfacție lui Politi și a ajuns cu bine spre finalul carierei – “A fost perfect”, spune Caruso despre 460, “și-a găsit imediat un nou client imediat ce l-am retras.” Niciun camion, însă, nu este la fel de satisfăcător precum acest FH, cu toate că dorința lui inițială a fost un Renault Magnum. Deocamdată el a călătorit doar 8000 de kilometri. „Are performanțele unui Ferrari și confortul unei limuzine”, ne-a spus, “și toată lumea se uită după el; chiar și colegii cu care mă intersectez prin trafic.”

© – tuttoTrasporti

Adaugati comentariu