Advertisement

Lider autoritar

VW restilizează bestsellerul Golf la 4 ani și câteva luni de la lansarea celei de-a șaptea generații. Pe lângă modificările discrete de design, sunt schimbări importante în ceea ce privește sistemele multimedia, de asistență, plus lansarea unui motor de 1,5 litri turbo și 150 CP dintr-o nouă generație

Nu e un secret pentru nimeni că Golf este cel mai vândut model din Europa cu un avans considerabil față de Renault Clio clasat pe locul al doilea. Însă în 2016, vânzările au coborât puțin sub 500.000 unități, mai precis 491.681 unități, explicația nefiind Dieselgate, ci asaltul lupilor tineri Opel Astra și Renault Megane care au urcat în clasamentul vânzărilor și au mai mușcat din felia mare a lui Golf.

Chiar și așa, Golf rămâne liderul de necontestat al categoriei nu doar din punct de vedere al calității fabricației și calităților la rulare ci și din punct de vedere al gamei de versiuni și motorizări, care este cea mai largă din clasă.

La prima vedere, Golf nu atrage prin apariția sa dar se achită perfect de toate sarcinile, neavând niciun punct slab. Acesta are o poziționare specială pentru că este comparat atât cu modelele de volum, dar și cu modelele premium rivale. Cert este un lucru: VW nu mai este doar un model popular ci un model high-tech și high-quality. E scump dacă îl comparăm cu Astra&Focus dar e ieftin dacă îl punem față în față cu Seria 1 sau A-Class.

De această dată, VW spune clar că e vorba de un update (facelift) și nu de un model complet nou, evitând să mai dea naștere la discuții cum au fost cele de genul “Golf 6 este de fapt un facelift al lui Golf 5”.

De altfel, platforma MQB este foarte modernă și flexibilă, aceasta reprezentând temelia unor modele cruciale din gama VW de la Audi A3 și Seat Leon până la VW Tiguan sau Skoda Kodiaq.

Ca și la alte facelifturi operate la modele VW, modificările de design sunt destul de discrete: o nouă bară de protecție, o nouă grilă a radiatorului, o personalizare distinctă pentru VW Golf GTI și noi faruri și stopuri cu LED. Luminile de zi și stopurile sunt cu LED la toată gama, iar farurile Full LED sunt opționale (1.059 euro sau 1.394 euro cele adaptive). Acestea le-au înlocuit pe cele cu xenon care nu se mai oferă deloc. În plus, la hatchback, semnalizatorul spate se aprinde secvențial de la interior spre exterior ca la unele modele Audi. De asemenea, se observă eșapamentul cromat stânga dreapta care nu este funcțional la toate versiunile de motorizare.

Noul motor turbo de 1,5 litri

La primul contact cu VW Golf facelift am condus versiunea cu noul motor turbo de 1,5 litri și 150 CP. Acesta va fi disponibil la vânzare peste câteva săptămâni, în lista actuală de preț apărând cel de 1,4 litri și 150 CP (20.820 euro la Highline). Din informațiile celor de la VW, noul motor va fi cu câteva sute de euro mai scump. Acesta are o cilindree de 1.498 cmc, cu 103 cmc mai mare decât cel de 1,4 litri, un alezaj puțin mai mic, o cursă mai mare și funcționează după ciclul Miller. În fișa tehnică, consumul e cam același cu cel de la 1.4 TSI (5,0/4,9 l/100 km față de 5,2/5,0 l/100 km la 1.4 TSI, cutie manuală sau DSG), dar oficialii VW susțin că noul motor e mai eficient în viața reală și în perspectiva noilor norme de măsurare a consumului. Pe un parcurs extraurban în mers sportiv, noi am consumat 7,1 l/100 km cu versiunea cu transmisie manuală, ceea ce înseamnă că sunt posibile valori de 6 l/100 km la un mers normal. În câteva luni va exista și o versiune BlueMotion a acestui motor de 130 CP, care dispune de turbină cu geometrie variabilă. VW Golf va fi a doua mașină după Porsche 911 care apelează la această soluție. Gerhardt spune:”Dacă la Porsche turbina cu geometrie variabilă este utilizată pentru performanțe, la VW Golf obiectivul principal este eficiența“. Noul motor turbo are și un sistem de răcire îmbunătățit și o pompă de apă acționată electric, care nu funcționează când motorul este rece, la pornire, contribuind astfel la încălzirea mai rapidă a motorului și la scăderea emisiilor.

Noul motor poate fi combinat cu transmisie manuală cu 6 trepte sau opțional cu noua cutie automată DSG cu 7 trepte (1.841 euro) cu ambreiaj umed, care a înlocuit atât vechea transmisie cu 7 trepte ce suporta un cuplu de maxim 250 Nm cât și pe cea cu 6 trepte. Noi am condus versiunea cu transmisie manuală, care este o alegere foarte bună deoarece schimbătorul are o cursă scurtă și precisă. Motorul de 1,5 litri turbo are exact aceeași putere și cuplu cu cel de 1,4 litri și sunt obținute la aceeași turație. La prima probă de condus s-a dovedit extrem de rafinat și avid de a urca în ture, rămânând silențios și la turația de putere nominală, de 5.000 rpm. Trage superb de la 1.500 rpm și este extrem de elastic, putând rula fără vibrații chiar și la 1.000 rpm. Pentru cei ce vor mai mult confort există noua cutie DSG, care are avantajul că se poate cupla cu noile sisteme de asistență, unele dintre ele indisponibile în combinație cu transmisia manuală. Noua cutie DSG răspunde foarte spontan pe modul Sport dar acum este și mai bine optimizată pentru mersul la viteze mici pe modul Comfort prin oraș, nemaiexistând micile pauze din trecut.

În acest context trebuie să remarcăm excelentul tren de rulare adaptiv DCC (958 euro) care oferă o plajă foarte largă de reglaj inclusive pentru suspensie între modurile Comfort, Sport și Normal. Pe Comfort, Golf absoarbe elegant atât denivelările scurte cât și pe cele lungi chiar în versiunea Highline încălțată cu jante de 17 inch și pneuri 225/45 R17. Pe Sport, suspensia devine mai fermă și direcția mai incisivă dar în ambele moduri stabilitatea pe traiectorie este impresionantă. Senzația este că Golf ar putea suporta motoare cu puteri mult mai mari decât oferă gama actuală, care ajung la 245 CP (Golf GTI în versiunea Performance, care a primit 15 CP în plus). La viteze de autostradă, Golf este la fel de silențios ca o limuzină premium de clasă medie.

Interiorul nu a fost schimbat însă sistemele multimedia sunt complet noi. Standard, toate versiunile vin cu sistem Composition Colour cu ecran de 6,5 inch (rezoluţie de 800 x 480 pixeli) care a înlocuit versiunile Composition Touch şi Composition Colour cu ecran de 5 inch. Urmează apoi Composition Media, care dispune acum de display de 8 inch în loc de 6,5 inch înainte şi sistem audio de
4 x 20W cu 8 difuzoare (346 euro). Bazat de Composition Media se oferă tot opţional Discover Media cu modul de navigaţie pentru 683 euro. Versiunea de top Discover Pro (2.062 euro) are display de 9,2 inch şi a renunţat la butoanele fizice, toate comenzile fiind tactile. Noul display are rezoluţie mai bună 1.280 x 640 pixeli (800 x480 înainte), o grafică mai elegantă, hard disc de 10 Gb şi pe lângă senzorul de proximitate – o facilitate care oferă mult confort – oferă şi posibilitatea unor comenzi prin gesturi. Tot ca noutate, ecranul de bază poate fi configurat individual în funcţie de ce funcţii vrea şoferul să aibă acces mai repede. Noi sunt și unele sisteme de asistență. Pilotul automat adaptiv funcţionează acum într-o plajă mai largă, de la 0 la 210 km/h faţă de 0-160 km/h înainte. Traffic Jam Asssist permite o conducere semiautonomă până la 60 km/h, foarte utilă în aglomeraţii. Emergency Assist permite oprirea maşinii în caz că şoferul nu mai este capabil să conducă, iar sistemul Front Assist de evitare a unei coliziuni cu maşina din faţă poate detecta acum şi pietonii, frânând autonom în caz de necesitate.

Gama de motoare este în continuare foarte largă. 1.2 TSI a dispărut din program, motorizarea de bază fiind noul 1.0 TSI în trei cilindri de 110 CP (pe unele piețe există și un 1.0 TSI de 85 CP). Urmează apoi 1.4 TSI/125 CP, 1.5 TSI/150 CP care va înlocui 1.4 TSI/150 CP, 1.8 TSI/180 CP plus trei dieseluri 1.6 TDI/115 CP, 2.0 TDI/150 CP și 184 CP. 2.0 TDI/184 CP este rezervat lui Golf GTD, GTD Variant și Golf Alltrack, care mai poate fi comandat cu 1.8 TSI și 2.0 TDI/150 CP. Golf GTI are două versiuni: 230 CP (+10 CP) și 245 CP (Performance, +15 CP). Cu excepția lui 1.0 TSI și 1.6 TDI, toate versiunile au punte spate multilink.

RECOMANDARE FLOTĂ

Pentru flote este îmbucurătoare îmbogățirea echipării standard, care dispune acum de sistem multimedia cu ecran mai mare, de 6,5 inch, și color pe deasupra. 1.5 TSI este un pas înainte în materie de eficiență, dar pentru flote calul de bătaie va rămâne 1.6 TDI cu 115 CP. Păcat că oferă în continuare cutie manuală cu doar 5 trepte. Interesant este și 1.0 TSI, neschimbat de dinainte de facelift, mai eficient decât fostul 1.2 TSI.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

AutoturismePiaţa auto

Noul Fiat 600 este disponibil în România

FIAT revine în segmentul B cu noul Fiat 600. Supranumit fratele mai...

AutoturismeFlotă verdeIndustrie auto

Sunt SUV-urile electrice o investiție bună?

Nu mai este o noutate faptul că piața autoturismelor electrice este în...

Dacia Duster 3
Autoturisme

Test Dacia Duster 3. Buna vestire

Vino de citește, căci am veste grozavă de adus! A renăscut pentru...

Autoturisme

Pășește în viitor cu Ford: inovații și viziuni pentru mobilitate durabilă

Ford se află în fruntea industriei auto cu soluții inovatoare și viziuni...