Shane Dowling, ALD Automotive: TCO, un criteriu important în achiziţia unei flote auto

Deşi este o practică relativ nouă în România, leasingul operaţional poate oferi nenumărate beneficii dacă este încheiat în condiţii potrivite. Unul dintre motivele pentru care mulţi manageri se îndreaptă spre această variantă este preluarea responsabilităţilor de administrare a flotei auto şi a riscurilor operaţionale de către firma de leasing operaţional la un cost fix lunar.



leasing-operational-tco-floteauto

Majoritatea companiilor de leasing operaţional de pe piaţa românească oferă o gamă largă de servicii, începând cu prestaţii de bază precum întreţinerea şi asigurarea autovehiculelor şi oferind valoare adăugată clienţilor prin servicii de deplasare a autovehiculului la furnizori cu şoferi dedicaţi sau prin programe de condus defensiv pentru responsabilizarea angajaţilor şi reducerea pe termen lung a costurilor utilizării flotei auto.

Cel mai important beneficiu pe care îl oferă leasingul operaţional este posibilitatea de analiză şi optimizare a Costului Total de Proprietate. Prescurtat TCO, acesta este o estimare financiară destinată să ajute atât potenţialii cumpărători, cât şi actualii proprietari în a determina costurile directe şi indirecte ale unui produs sau serviciu. Acest cost total de proprietate include pe lângă preţul de achiziţie a autovehiculului şi toate cheltuielile implicate de utilizarea acestuia. TCO este compus din următoarele elemente: costurile directe cu autoturismul, care includ rata lunară şi costurile cu combustibilul; costurile fixe ce reprezintă toate taxele aferente achiziţiei şi utilizării autovehiculelor din cadrul flotei; costurile serviciilor, precum şi costurile ascunse, generate de comportamentul şoferului, managementul intern sau costurile care apar la încheierea contractului de leasing operaţional.

shane-dowling-floteautoTCO este un indicator care ar trebui să fie un criteriu important în decizia de achiziţie a unei flote auto. Astfel, prin adunarea tuturor costurilor care stau la baza acestui indicator şi compararea lor pentru diferite tipuri de autovehicule, se poate observa că maşina cu cel mai mic preţ de achiziţie nu este neapărat şi cea mai ieftină. Cu ajutorul consultanţilor ALD Automotive, clienţii noştri pot observa toate cheltuielile implicate şi pot lua o decizie informată în privinţa achiziţionării unui autovehicul. Astfel, pot fi convinşi încă din start că au ales cea mai bună variantă şi cu cele mai corecte costuri de pe piaţă, nu doar în momentul achiziţiei, ci pe întreaga durată a contractului”, spune Shane Dowling, general manager ALD Automotive.

Totodată, acesta adaugă şi faptul că aplicaţiile pe care compania le-a dezvoltat de-a lungul anilor, fie mobile sau platforme online, pentru a oferi mobilitate clienţilor, sunt, de asemenea, servicii care reduc costurile şi le oferă posibilitatea de a se concentra pe businessul de bază. Printre acestea se numară ALD Net, o aplicaţie de raportare online, disponibilă 24/7 managerilor de flote auto şi care oferă analize în timp real pentru întreaga flotă gestionată, dar şi ALD mobile care este o aplicaţie mobilă ce permite tuturor conducătorilor autovehiculelor ALD Automotive să contacteze cu uşurinţă serviciul Customer Care şi cei mai apropiaţi furnizori agreaţi, econosmisind astfel timpul conducătorilor auto.

Tot din seria initiaţivelor ALD Automotive pentru reducerea costurilor, dar şi pentru conştientizarea conducătorilor auto, se numără şi cursurile de condus defensiv şi ecologic dezvoltate în parteneriat cu Şcoala de Conducere Titi Aur. „Aceste cursuri pe care le oferim clienţilor noştri sunt metoda prin care ALD Automotive se implică în educaţia pe termen lung a şoferilor din România şi, în același timp, în reducerea costurilor pentru companie. Astfel, conform ultimelor statistici, 40% dintre utilizatori şi-au îmbunătăţit stilul de condus, iar numărul daunelor a fost redus cu 25% ca urmare a participării la aceste cursuri”, precizează Shane Dowling.

Acesta menţionează că o altă măsură de eficientizare de lungă durată a costurilor este implementarea unui car policy care să reglementeze opţiunile şi responsabilitatile utilizatorilor, personalizat pentru fiecare companie, în funcţie de nevoile sale specifice.

Pe de altă parte, directorul general al ALD Automotive spune că franşiza din contractele de asigurări Casco este o unealtă foarte bună de responsabilizare a şoferilor, deci, implicit, de reducere a daunalităţii şi a costurilor.

Avem clienţi cu franşize cu valori mari, între 200 şi 1.000 de euro, dar şi clienţi cu franşiza zero. În portofoliul ALD Automotive, mai mult de 50% dintre clienţi au ales varianta unei franşize mai mici de 200 euro. Bazându-ne pe experienţa pe care o avem, consultanţii noştri recomandă utilizarea franşizei în contractele de asigurări Casco în valoare de 150 şi 200 de euro, această variantă dovedindu se a fi până acum cea mai optimă pentru companii. Mai mult decât atât, datorită faptului că ALD Automotive oferă posibilitatea utilizatorilor autovehiculelor ca la final de contract să achiziţioneze maşina, prin utilizarea franşizei, compania transferă responsabilitatea către aceştia, fiind un instument util în reducerea daunelor şi a costurilor”, explică Shane Dowling.

De asemenea, o altă recomandare utilă din partea sa, pentru a scădea rata de daunalitate, este reprezentată de cursurile de condus defensiv. „Ele sunt disponibile pentru toţi clienţii noştri şi oferă informaţii şi training practic care vor ajuta şoferii să-şi dezvolte tehnicile de condus, să îi facă mai atenţi atunci când sunt în trafic, pentru a le creşte capacitatea de a anticipa situaţii periculoase şi de a reacţiona pozitiv, astfel încât să poată evita accidentele şi coliziunea. Prin aceste programe acţionăm în vederea reducerii numărului de accidente şi, bineînţeles, pentru a diminua costurile operaţionale”, arată şeful ALD Automotive.

Compania de leasing operaţional a ajuns, în 2015, la un parc auto de peste 8.700 de vehicule, pentru mai mult de 300 de clienţi din diverse domenii, precum farma, FMCG sau retail. Prima jumătate a anului i-a adus o creştere de 12,1% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior. „Suntem foarte optimişti în ceea ce priveşte evoluţia noastră, pentru care avem ca obiectiv acela de a ajunge la aproximativ 9.000 de autovehicule în flotă până la finalul anului”, conchide Shane Dowling, general manager ALD Automotive.

 

(Articol publicat în revista FloteAuto, octombrie 2015)

Adaugati comentariu