Advertisement

shane-dowling-floteauto
Home Interviuri Shane Dowling, ALD Automotive: Avem deja în curs un proiect naţional care vizează segmentul IMM

Shane Dowling, ALD Automotive: Avem deja în curs un proiect naţional care vizează segmentul IMM

ALD Automotive a reuşit să încheie al 9-lea an consecutiv de creştere pe piaţa românească de leasing operaţional, flota atingând, în 2014, cifra de 8.386 de vehicule, în creştere cu 15% comparativ cu anul precedent.

În interviul acordat revistei FloteAuto, directorul general al companiei, Shane Dowling, vorbeşte despre trendurile majore din piaţă şi despre cele mai noi servicii şi soluţii destinate optimizării costurilor, punctând astfel rolul de consultant pe care ALD Automotive îl are în relaţia cu clienţii.

 

Ce investiţii în autovehicule a realizat ALD Automotive în 2014?

Anul trecut am achiziţionat aproximativ 2.000 de autoturisme, din care mai mult de 80% au fost destinate finanţării prin leasing operaţional, iar restul au fost achiziţionate prin vânzare şi lease back. Bazându-ne pe aceste cifre, flota noastră a atins anul trecut cifra de 8.386 de vehicule, o creştere de 15% comparativ cu anul precedent, cât şi o uşoară creştere peste nivelul pieţei, care a înregistrat un avans de 14%.

 

Care au fost, anul trecut, cele mai importante realizări ale companiei pe care o conduceţi?

Putem spune cu mândrie că 2014 a fost un an foarte bun pentru ALD Automotive datorită dezvoltării unor noi servicii, precum aplicaţia online ALD carselector, cursurilor de condus ecologic, îmbunătăţirilor aduse sistemului nostru de CRM, instrumentelor de raportare şi aplicaţiilor interne utilizate pentru gestionarea serviciului de închirieri pe termen scurt şi trimiterea online către utilizatori a chestionarelor de măsurare a calităţii serviciilor.

shane-dowling-floteauto
Shane Dowling, director general ALD Automotive

De asemenea, o realizare importantă pentru noi în 2014 a fost atingerea numărului de 1 milion de autovehicule pe care l-a înregistrat grupul ALD în întreaga lume sau câştigarea pentru a doua oară de ALD România a premiului “Best in operational leasing”. Anul trecut a marcat şi primul profil efectuat clientului de leasing operaţional din România, un studiu pe care l-am realizat în prima parte a anului 2014.

Din punct de vedere al business-ului, 2014 a prezentat o revenire a pieţei de leasing operaţional, care s-a întors la ritmul de creştere de 2 cifre: 14% faţă de 2013. Anul trecut, flota noastră a crescut cu 15%, atingând, după cum spuneam, numărul de 8.386 de autovehicule, fapt ce a întrecut cu puţin obiectivul setat pentru finalul anului, când ne aşteptam să mărim flota cu 1.000 de vehicule şi să încheiem 2014 cu o flotă de 8.000 de autovehicule.

Am reuşit să încheiem al 9-lea an consecutiv de creştere pe piaţa românească de leasing operaţional şi plănuim să continuăm în aceeaşi direcţie. Din punct de vedere al serviciilor dezvoltate de ALD Automotive, cea mai mare realizare a fost dezvoltarea serviciilor online prin care am îmbunătăţit experienţa clienţilor noştri.

Un exemplu este aplicaţia mobilă ALD mobile care oferă acces rapid la informaţiile esenţiale, permiţând utilizatorului un grad crescut de mobilitate, acesta având posibilitatea de a afla detalii despre serviciile ALD Automotive, dar şi de a localiza furnizorii de servicii: benzinării, staţii ITP, unităţi de service pentru schimbul anvelopelor, reparaţii, etc. O altă aplicaţie este ALD carselector, o aplicaţie online pe care am lansat-o în 2014 şi care permite utilizatorilor să selecteze, configureze şi să compare autovehiculul dintr-o bază de date de peste 4.700 de autovehicule, aparţinând mai multor branduri. Pentru managerii de flote, această aplicaţie este un adevărat sprijin în optimizarea TCO-ului, prin reducerea timpului alocat pentru procesul de selecţie a autovehiculului. Aplicaţia permite concentrarea eforturilor manageriale către aspectul strategic al managementului flotei.

De asemenea, am dezvoltat în parteneriat cu Titi Aur o serie de cursuri de conducere ecologică, care vin în completarea celor deja implementate de conducere defensivă. Acestea reprezintă un angajament pe termen lung pe care ni l-am asumat de a proteja mediul înconjurător. Programul de condus ecologic a fost lansat în 2014 şi este menit să ajute şoferii să adopte un stil de conducere mai sigur, mai economic şi mai prietenos la adresa mediului prin reducerea emisiilor de gaze şi a consumului de carburant.

shane-dowling-ald-automotive-proiect-national-imm-floteautoAltă realizare în domeniul nostru este studiul pe care l-am realizat: primul profil al clientului de leasing operaţional; studiu care explorează atitudinile şi opiniile a peste 400 de companii din România în ceea ce priveşte serviciile de leasing operaţional. Datorită acestuia, în momentul acesta ştim sigur că mobilitatea completă este unul dintre cele mai atrăgătoare beneficii percepute de clienţii de leasing operaţional.

Cumulat, 2014 a fost un an prolific, cu multe rezultate pozitive pe termen lung pentru compania noastră, dar în primul rând pentru clienţii noştri. Acesta este ritmul în care vrem să continuăm, concentraţi pe oferirea unui suport adecvat clienţilor noştri, consultanţă şi unei experienţe cât mai bune la volan. Vom continua să acordăm atenţie noilor trenduri, pentru a inova şi oferi servicii la cel mai înalt nivel.

 

Cum a evoluat portofoliul ALD în 2014?

Evoluţia companiei noastre pe parcursul anului trecut a fost una pozitivă, marcată printr-o creştere fermă a flotei, dezvoltarea de noi servicii şi iniţiative. Scopul acestor măsuri a fost întâmpinarea nevoilor clienţilor noştri şi anticiparea trendurilor din piaţă, toate acestea pe fondul păstrării unui portofoliu solid şi diversificat de clienţi. Aşa cum o arată cifrele, ALD Automotive a reuşit să crească constant numărul de clienţi prin calitatea serviciilor oferite şi a soluţiilor în ceea ce priveşte TCO-ul.

La sfârşitul lui 2014, ALD Automotive avea peste 8.300 de autovehicule în sistem de leasing operaţional full service şi management de flotă. În ceea ce priveşte portofoliul clienţilor, am oferit servicii la mai mult de 260 de companii diferite, majoritatea multinaţionale, dar şi locale.

 

Care este cea mai mare flotă închiriată în regim de leasing operaţional?

Cea mai mare flotă închiriată de ALD Automotive în leasing operaţional a fost pentru o companie din industria tutunului. Dacă vorbim de mărimea flotei, top 10 din portofoliul nostru de clienţi este alcătuit din companii ce provin din industrii variate, precum farma, servicii financiare, FMCG sau telecom.

 

Aţi observat un interes în reînnoirea flotelor în 2014? Cum arată 2015 din punctul acesta de vedere?

Unul dintre beneficiile cheie ale leasingului operational este acela că managerul de flotă externalizează complet companiei de leasing activitatea administrativă de a comanda autovehicule noi. Prin urmare, el se poate concentra pe optimizarea costurilor cu flota auto şi alegerea parametrilor corecţi de durată şi kilometraj, care să fie cât mai adecvaţi nevoilor companiei sale. Reînnoirea flotelor este un proces necesar în primul rând pentru siguranţa utilizatorilor maşinilor şi în al doilea rând pentru reducerea costurilor totale de proprietate: maşinile noi înseamnă costuri mai scăzute de mentenanţă şi utilizare. Autovehiculele din flota ALD Automotive sunt folosite pe o perioadă de aproximativ 4 ani, datorită naturii contractelor de leasing operaţional, prin urmare clienţii noştri sunt întotdeauna în pas cu tehnologia de ultimă oră.

Am avut deja clienţi care au trecut prin procesul de reînnoire, iar în 2015 acest proces va continua pe măsură ce contractele ajung la termenul limită. Estimăm că vom avea aproximativ 1.600 de autovehicule returnate din contractele de leasing operaţional în 2015 şi obiectivul nostru este să obţinem o rată de reînnoire de 80-90%, luând în considerare că unele flote nu vor mai fi reînnoite ca urmare a unui proces natural de reducere.

 

Care sunt provocările pentru ALD Automotive în 2015?

În acest an ne aşteaptă multe provocări, nu doar în ceea ce ne priveşte, ci pentru toată piaţa de leasing operaţional. Este încă mult de lucru şi de construit în ceea ce priveşte nivelul de informare pe care îl putem oferi pieţei. Mai exact, avantajele reale ale leasingului operaţional trebuie să fie exprimate şi mai clar şi accentuate astfel încât potenţialii clienţi să poată lua deciziile corecte în ceea ce priveşte această metodă de finanţare. Acesta este unul dintre scopurile noastre în acest an, de aceea avem o echipă de vânzări care se va implica activ în informarea pieţei, explicând diferenţele şi avantajele leasingului operaţional. De asemenea, consultanţii noştri vor ajuta clienţii să aleagă cele mai bune soluţii, în funcţie de nevoile acestora, începând cu selectarea maşinilor, a serviciilor necesare şi continuând pe toată durata contractului cu soluţii de optimizare a TCO-ului şi a contractului.

Am învăţat multe din studiul efectuat în 2014 despre atitudinea managerilor români faţă de leasingul operaţional şi vom începe să aplicăm toate cunoştiinţele cu ajutorul unor pachete de produse şi servicii noi.

 

Care este segmentul de clienţi pe care vă bazaţi creşterea în 2015? Luaţi în considerare şi IMM-urilor?

Cu sinceritate vă pot spune că fiecare client din portofoliul nostru este important pentru noi, indiferent de mărimea flotei sau de termenii contractuali. Serviciile noastre sunt adaptate pentru diferite ramuri ale industriilor, cât şi companiilor de orice dimensiuni.

În urma studiului de segmentare a pieţei de anul trecut am identificat o nişă neexploatată în segmentul IMM şi acesta va rămâne un obiectiv strategic pentru compania noastră în 2015. IMM este un segment foarte atrăgător, cu potenţial mare pentru leasingul operaţional, de data aceasta în afara Bucureştiului. Avem deja în curs un proiect naţional care vizează acest segment şi deja am semnat contracte cu 3 noi clienţi în 2015.

 

Care sunt beneficiile pe care IMM-urile le aşteaptă de la o finanţare prin leasing operaţional?

Cum am menţionat, acest segment reprezintă un nou trend în piaţă astfel încât ne putem aştepta la o creştere a flotelor auto prin finanţare de tip leasing operaţional. Dat fiind faptul că încă traversăm o perioadă economică anevoioasă, tot mai multe companii realizează care sunt beneficiile fiscale ale leasingului operaţional, în special în ceea ce priveşte cash flow-ul. Pentru acest tip de clienţi IMM, unde achiziţia cash era cea mai populară formă de finanţare a flotelor, am văzut un interes crescut în proiecte de “vânzare şi leaseback”. Acestea au avantajul clar de o oferi “o injecţie” rapidă de lichidităţi în activitatea companiei lor şi o externalizare imediată a unei activităţii adiacente activităţii principale a companiei.

 

Aţi observant o schimbare în opţiunile clienţilor în ceea ce priveşte leasingul operaţional full service?

Clienţii vor dori întotdeauna ceea ce este mai bun pentru business-ul lor şi pentru resursele de care dispun, în scopul de a se dezvolta şi extinde. Desigur că sunt din ce în ce mai mult interesaţi de leasingul operaţional full service, metodă care va adăuga valoare şi va optimiza producţia şi succesul companiei. Din acest motiv, leasingul operaţional este cea mai bună soluţie pentru companiile care doresc să-şi reducă costurile totale. În ultimii doi ani, din cauza contextului financiar dificil, clienţii au fost mai atenţi la costuri şi de aceea şi-au dorit cele mai avantajoase servicii.

Însă ALD Automotive nu oferă doar servicii de leasing operaţional; ALD se comportă ca un consultant pe care clientul se poate baza atât în probleme legate de politica auto, analiza TCO, dar şi în optimizarea costurilor pe parcursul derulării contractului. În plus, reţeaua noastră naţională de unităţi de service agreate de producători, suportul pre şi post-vânzare, experienţa cu autovehicule multi-brand reprezintă alte elemente importante care întăresc şi dovedesc validitatea acestei idei.

 

Care sunt tendinţele pe care le-aţi observat în ceea ce priveşte administrarea flotelor?

Suntem foarte atenţi la trenduri şi la nevoile dinamice ale clienţilor noştri, de aceea suntem mereu cu un pas înainte, dezvoltând noi servicii şi instrumente menite să ofere un sprijin real conducătorilor auto, care sunt tot timpul în mişcare.

De exemplu, unul dintre trendurile majore din piaţă acum este mobilitatea totală, acest element devenind un punct esenţial în pachetul de servicii oferit de ALD Automotive. Efectele acestui trend sunt regăsite în mai multe soluţii, începând cu serviciile de bază cum ar fi asistenţa non-stop pentru autovehicul şi şofer, autovehiculul de schimb în caz de imobilizare, vehiculul Pre-runner înaintea livrării vehiculului prevăzut în contract şi noile aplicaţii online. Aplicaţia ALD mobile şi ALD carselector sunt două exemple foarte bune in acest sens.

Nu în ultimul rând, însă, datorită influenţelor europene şi internaţionale, România începe să devină mai constientă vizavi de mediul încojurător, mai “eco-friendly”. De aceea, există o creştere a cererii pentru autovehicule care poluează mai puţin şi un interes mai mare pentru protejarea mediului şi scăderea emisiilor de CO2. Acest aspect face ca know-how-ul ALD Automotive să fie un atu foarte important, consultanţii noştri în vânzări devenind parteneri de nădejde chiar şi pentru cei mai pretenţioşi clienţi atunci când vine vorba de alegerea autovehiculelor. Mai mult decât atât, anul trecut am lansat şi programul de conducere ecologică.

 

Cât de importantă este telematica în relaţie cu eficienţa managementului flotelor? Ce echipament este necesar şi ce aplicaţii recomandă specialiştii ALD pentru managementul parcului auto?

Telematica poate reprezenta un atu important în administrarea flotelor auto. Pentru orice companie care urmăreşte scăderea costului, reducerea riscului, implementarea unui management strict sau doar optimizarea serviciului oferit şoferilor, telematica este soluţia optimă. Este o soluţie eficientă din punct de vedere a costurilor pentru monitorizarea kilometrajului şi administrarea cheltuielilor, primele de asigurare reduse, uşurinţa în administrarea autovehiculelor şi monitorizarea impactului asupra mediului.

Putem oferi clienţilor noştri soluţii de monitorizare prin GPS în parteneriat cu colaboratorii noştri specializati. Aşa cum am menţionat anterior, aplicaţia ALD mobile este o altă unealtă care optimizează mobilitatea utilizatorului şi poate calcula rutele către furnizorii de servicii ALD Automotive prin geo-localizare.

Pentru acest an plănuim să continuăm îmbunătăţirea experienţei clienţilor noştri şi să dezvoltăm mai multe servicii care vor veni în sprijinul mobilităţii conducătorilor auto şi vor asigura mai mult suport managerilor de flote în activitatea lor zilnică. Suntem, de asemenea, în curs de dezvoltare a aplicaţiilor de raportare astfel încât clienţii ALD Automotive să poată accesa informaţia necesară în ceea ce priveşte contractele lor şi autovehiculele. Pentru cei ce necesită suport în vederea selecţiei unor autovehicule noi, am creat ALD carselector, aplicaţia online care îi va ajuta să configureze, să compare şi să îşi selecteze vehiculele.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

ALD Automotive
InterviuriLeasing operaţional

Cum va dezvolta Ayvens piața de leasing operațional din România

Interviu cu Shane Dowling, Country Managing Director Ayvens în România

Moov Leasing
Leasing operaţional

Moov Leasing își majorează capitalul social și ajunge la o evaluare de 50 mil. euro

Moov Leasing,companie de leasing operațional care se concentrează pe nevoile clienților individuali...

Ayvens
Leasing operaţional

ALD Automotive | LeasePlan își continuă activitatea sub noul nume Ayvens

ALD Automotive | LeasePlan lansează în România noul său brand global de...

Hidroelectrica
Leasing operaţional

Flotă de 42 de vehicule cu emisii scăzute pentru Hidroelectrica

Hidroelectrica a lansat licitația pentru contractarea în leasing operațional a unui număr...