Procedura pentru finalizarea construcţiei tronsonului 1 Craiova – Robăneşti, parte din Drumul Expres Craiova – Piteşti DEx12, a fost relansată, a anunţat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
„CNAIR a transmis spre validare la ANAP, documentaţia pentru lansarea licitaţiei necesare finalizării construcţiei celor 17,7 km ai acestui tronson. Valoarea şi data limită de depunere a ofertelor vor fi vizibile după validarea anunţului de participare, iar durata noului contract de lucrări va fi de 18 luni”, a explicat Sorin Grindeanu.
Perioada de garanţie a lucrărilor va fi cuprinsă între 5 şi 10 ani, în funcţie de oferta operatorului economic declarat câştigător al licitaţiei.
Potrivit ministrului Transporturilor, stadiul lucrărilor la data rezilierii contractului iniţial era de 57,06%. Contractul inițial a fost încheiat cu acelaşi constructor italian – compania Tirrena Scavi, căruia i s-a reziliat și contractul pentru realizarea Variantei de Ocolire Timişoara Sud.
Pe traseul tronsonului cuprins între Craiova şi Robăneşti sunt prevăzute lucrări de construcţie a 15 poduri, pasaje şi viaducte.
Sursa de finanţare a noului contract este asigurată din fonduri europene nerambursabile.
Drumul Expres Craiova-Piteşti constă realizarea a 121,185 kilometri de drum expres nou cu profil 2×2, incluzând construcţia a 10 noduri rutiere, 75 poduri/pasaje, 26 de intersecţii nivel divizat fără acces, 4 parcări de scurtă durată, 4 spaţii de servicii, 3 centre de întreţinere şi de deszăpezire.
Construcția este divizată în patru tronsoane:
Tronsonul 1 Craiova – Robănești (17,7 km) a fost atribuit, prin licitație, companiei italiene Tirrena Scavi, la prețul de 358,18 milioane de lei, fără TVA. Contractul a fost încheiat în urmă cu cinci ani. În decembrie 2018 a început activitatea de proiectare, iar în septembrie 2019, cea de execuție. Termenul de finalizare era 2022, însă anul trecut nu s-a lucrat aproape deloc. În decembrie, CNAIR a reziliat contractul.
Tronsonul 2 Balş – Slatina (40 km), aflat integral în circulație din luna iulie 2022, a fost realizat de Asocierea SA & PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade – Consitrans, cu o valoare a contractului de 1,454 miliarde lei, fără TVA. Deschiderea traficului a eliminat una dintre cele mai mari probleme de pe ruta Piteşti – Craiova și anume aglomeraţia provocată de tranzitarea oraşelor Slatina şi Balş.
Tronsonul 3 Valea Mare – Colonești (31,75 km) are termen de finalizare în 2024. Autorizația de construcție a fost semnată la începutul lunii martie 2021, valoarea contractului fiind de 617 milioane de lei, fără TVA. Sectorul este realizat de Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade.
Tronsonul 4 Colonești – Oarja – Pitești (31,8 km) are termenul de finalizare în 2024. Ofertantul desemnat câştigător al licitației este tot Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade, valoarea contractului fiind de 389,2 milioane de lei (fără TVA).
CITEȘTE ȘI:
Ce valabilitate au polițele de asigurare încheiate la Euroins. Precizările UNSAR
Eurohold, acționarul Euroins, va contesta decizia ASF privind procedura de faliment
Comentați?