Advertisement

Craiova - Pitești
Home Infrastructură Se deschide circulația pe întreg tronsonul Slatina – Balș, parte din Drumul Expres Craiova – Pitești

Se deschide circulația pe întreg tronsonul Slatina – Balș, parte din Drumul Expres Craiova – Pitești

Premierul Nicolae Ciucă a anunțat joi că săptămâna viitoare, în ziua de 28 iulie, va fi deschisă circulația rutieră pe întreg tronsonul 2 Slatina – Balș, parte din Drumul Expres Craiova – Pitești.

”Împreună cu domnul ministru Grindeanu am vrut să verificăm astăzi stadiul lucrărilor la Drumul Expres Pitești-Craiova, tronsonul 2 Slatina -Balș, pentru că am avut discuții și au existat o serie întreagă de aspecte care puteau să genereze întârzierea lucrărilor și darea în folosință la timp a acestui al doilea tronson. În acest moment, după ce am reușit să vedem stadiul lucrărilor și am avut discuții cu constructorul, putem spune că avem garanția că săptămâna viitoare, pe 28 (iulie, n.n.), acest tronson va putea fi dat în circulație și în felul acesta se asigură continuitatea pe drumul expres, între Slatina și Balş”, a declarat prim-ministrul Nicolae Ciucă.

Reamintim că în luna aprilie, a fost deschisă circulația rutieră pe Varianta de Ocolire Balș, Lotul 1 al tronsonului 2 Slatina – Balș. Lotul 2, între Piatra-Olt și Valea Mare, cu o lungime de 21, 35 km, va asigura ocolirea municipiului Slatina, unde la ora actuală traficul rutier provoacă ambuteiaje și disconfort.

”Practic cei aproape 40 de km ai acestui tronson vor asigura inclusiv varianta de ocolire a municipiilor Slatina și Balș. Odată evitate aceste localități extrem de aglomerate de pe traseu, drumul între Pitești și Craiova va putea fi parcurs într-un timp considerabil mai scurt și în condiții de siguranța mult mai mari. Am încredere în constructorul român că va demonstra aceeași seriozitate și în privința tronsoanelor 3 și 4, la care lucrează”, a arătat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Tronsoanele 2,3 și 4 sunt realizate de Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade – Consitrans.

În ceea ce privește situația tronsonul 1 Balș – Craiova, premierul Nicolae Ciucă a subliniat că lucrările nu vor fi finalizate la finalul acestui an, precum prevede contractul.

”Desigur că am discutat și aspectele care țin de întârzierile la tronsonul 1 Balș-Craiova. Acolo, lucrările sunt îndeplinite într-un procent de 52%. Am discutat cu constructorul și, în acest stadiu, pornind de la finanțare până la subcontractare și asigurarea forței de muncă, nu pot să afirm că veștile sunt încurajatoare, pentru că sunt probleme care trebuie să le rezolve din punct de vedere al finanțării și abia în acel moment pot să reînceapă lucrările. Oricum, din graficul lucrărilor putem să ne dăm seama foarte simplu că ele nu vor fi finalizate așa cum este prevăzut în contract, la finele acestui an”, a afirmat Nicolae Ciucă.

În aceste condiții, premierul a precizat că, împreună cu ministru și cu directorul CNAIR, urmează să analizeze în continuare modul în care se desfășoară activitatea. ”Există deja un certificat negativ și, în funcție de evoluție, se vor lua măsuri în consecință”, a transmis prim- ministrul.

Tronsonul 1 (17,7 km) este construit de compania italiană Tirrena Scavi, valoarea contractului fiind de 358,18 milioane de lei, fără TVA.

Potrivit premierului, lucrările pe celelalte două tronsoane, Valea Mare – Colonești (31,75 km) și Colonești – Oarja – Pitești (31,8 km) sunt în grafic.

”Există, în acest moment și forța de muncă, există și planificarea activităților, astfel încât acestea să fie finalizate în timp și desigur ne-am bucura foarte mult dacă ele ar putea să fie predate mai devreme. Ceea ce doresc să subliniez este faptul că din punctul de vedere al Guvernului am făcut tot ceea ce a stat în putință, astfel încât să asigurăm această aprovizionare cu materiale de construcții, pentru că a fost o problemă generată de creșterea foarte mare a prețurilor la materiale. Prin măsurile pe care le-am luat la nivel guvernamental, am reușit să asigurăm o compensare a creșterii acestor prețuri”, a conchis premierul Ciucă.

 

 

CITEȘTE ȘI:

CNAIR a lansat licitația pentru modernizarea sectorului Târgoviște – Sinaia, parte din DN 71

Amenzi mai mari pentru lipsa rovinietei valabile. Legea a fost promulgată

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Caransebeş - Lugoj
Infrastructură

Câștigător desemnat pentru proiectarea drumului de mare viteză Caransebeş – Lugoj

CNAIR a desemnat, miercuri, câştigătorul contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru...

Podul peste Prut
Infrastructură

Constructor desemnat pentru Podul peste Prut de la Ungheni, parte din Autostrada Unirii A8

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a desemnat societatea Ness Proiect...

Craiova - Filiaşi
Infrastructură

Primul lot al Autostrăzii Craiova-Filiaşi va fi scos la licitație

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, luni, la...

București - Giurgiu
Infrastructură

CNIR pregătește licitația pentru proiectarea drumului de mare viteză București – Giurgiu

Caietul de sarcini pentru Autostrada/Drum Expres București – Giurgiu, etapa studiului de...