Schema de ajutor pentru transportul tip RO-LA, prelungită

Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) a prelungit, până în 2020, schema de ajutor pentru transportul combinat tip RO-LA, prin care se stimulează trecerea transportului de marfă dinspre transportul rutier către calea ferată, în scopul reducerii emisiilor de CO2.



ro-la

Potrivit reprezentanţilor AFM, anul viitor va fi lansată o nouă sesiune de proiecte pentru Programul RO-LA, în limita bugetului alocat acestei categorii de programe.

„Prin prelungirea schemei de ajutor pentru transportul combinat tip RO-LA, AFM intenţionează dezvoltarea acestui tip de transport de mărfuri cu emisii reduse, plasând astfel România în rândul unui grup restrâns de ţări din Uniunea Europeană care aplică sistemul RO-LA, cum ar fi: Austria, Italia, Elveţia, Franţa, Slovenia, Germania şi Ungaria”, au explicat reprezentanţii instituţiei.

Programul se adresează operatorilor de transport feroviar, care desfăşoară activităţi economice pe teritoriul României, finanţarea acordată de Administraţia Fondului pentru Mediu fiind în cuantum de 60% din valoarea fără TVA a facturii emise de operatorul de transport feroviar societăţii de transport rutier pentru activităţile finanţate.

Pentru demararea programului, Guvernul a alocat deja 10 milioane de lei.

Transportul de tip RO-LA reprezintă forma particulară de transport combinat în care:

– vehicule rutiere autopropulsate sunt transportate pe calea ferată, în trenuri compuse din vagoane specializate,

– încărcarea şi descărcarea vehiculelor rutiere pe, respectiv de pe vagoanele specializate se realizează în terminale specializate, prin intermediul sistemelor proprii de autopropulsie şi prin rulare pe roţile proprii;

– şoferii vehiculelor rutiere autopropulsate pot însoţi respectivele vehicule pe durata transportului feroviar, caz în care sunt transportaţi în vagoane de călători (vagoane cuşetă sau vagoane de clasă).

Adaugati comentariu