Pentru a-şi recâştiga cota de piaţă din SUA, afectată de scandalul emisiilor, Volkswagen va prezenta, luni, la Salonul Auto de la Detroit un concept de SUV plug-in hibrid, bazat pe modelul Tiguan, cel mai bine vândut model VW din această clasă.
Analiştii citaţi de Reuters susţin că brandul Volkswagen are nevoie de disperată de noi modele pe a doua mare piaţă auto din lume, pentru a stopa declinul vânzărilor înregistrat în ultimii trei ani. Livrările brandului Volkswagen au scăzut cu 4,8% în 2015, la 349.440 vehicule.
Cel mai mare producător auto din Europa se axează pe modelele electrice pentru a-şi recâştiga popularitatea, deoarece scandalul emisiilor ar putea coborî cererea pentru vehicule diesel. De asemenea, VW se concentrează pe SUV-uri, cererea fiind în creştere pentru acest tip de vehicul.
„Cota de piaţă a SUV-urilor este la cel mai ridicat nivel, reprezentând anul trecut 13% din totalul vânzărilor pe piaţa auto din SUA”, a apreciat analistul Jeremy Acevedo, de la Edmunds.com.
VW vrea să-şi extindă tehnologia de ultimă generaţie, bazată pe platforma modulară transversală (MQB), pentru a construi o gamă largă de vehicule electrice.
De asemenea, grupul german vrea să dezvolte o nouă platformă modulară dublată (MEB), pentru vehicule electrice compacte, vehicule comerciale uşoare şi pentru a lansa 20 de vehicule pe bază de baterii până în 2020.
Compania de cercetare de piaţă IHS Automotive estimează că vânzările brandului VW în SUA ar putea scădea anul acesta cu încă 13%, înainte de a se redresa în 2017.
Comentați?