Advertisement

anvelope
Home Administrare flote Anvelope Rotația celor cinci anvelope ale mașinii nu este un moft!

Rotația celor cinci anvelope ale mașinii nu este un moft!

Chiar dacă aveți anvelope all-season și nu va trebui să vă schimbați roțile de vară cu cele de iarnă și invers, tot este bine să le includeți în pachetul de pregătire de schimbare a sezonului. Spre exemplu, să le rotiți și să le echilibrați.

Uzura anvelopelor este un fenomen normal. La fel de normală este nu doar uzura diferită a roților de pe față față de cele spate, dar și uzura dintre roțile de pe stânga și cele de pe dreapta. Desigur, asta nu înseamnă că veți ajunge în situația ca, la o exploatare normală, să ajungeți să aveți pneuri foarte tocite pe o roată și aproape noi pe alta.

Dar diferențe vor exista cu siguranță și asta chiar mai repede decât vă așteptați. De asemenea, nu vă bazați neapărat pe faptul că aveți anvelope noi. Acestea au o uzură inițială diferită tocmai din cauza profilului mai adânc și al gradului de flexibilitate al canalizațiilor anvelopei.

Anvelopele se uzează neuniform pe o mașină

Cel mai simplu se observă acest fenomen la vehiculele cu tracțiune față. Întrucât această punte este de bază atât pentru accelerare cât și pentru frânare sau virare, va avea o uzură mai accentuată. La vehiculele cu tracțiunea pe puntea spate, repartizarea eforturilor între cele două punți va diminua diferențele. Dar totuși vor exista.

Prin urmare, este foarte important să vă rotiți anvelopele astfel încât să asigurați uzura uniformă a acestora. O utilizare corespunzătoare va duce la prelungirea duratei lor de. În această utilizare corespunzătoare intră, desigur, și rotirea lor. Nu uitați și de roata de rezervă, dacă aveți așa ceva. În mod normal, rotația anvelopelor trebuie făcută la fiecare 10.000 de kilometri. Totodată, veți putea verifica și echilibrarea acestora.

Atunci când rotiți toate cele cinci roți (inclusiv cea de rezervă) puteți aplica următoarele metode. Această soluție funcționează indiferent dacă mașina este cu tracțiune față, spate (cu propulsie) sau integrală, dar este aplicabilă numai dacă toate cele cinci roți au tipodimensiuni egale.

Roata stânga-față se mută pe stânga-spate.

Roata stânga-spate se mută pe dreapta față.

Roata dreapta-față se mută pe rezervă.

Rezerva se mută pe dreapta-spate.

Iar roata dreapta-spate se mută pe stânga-față încheind, astfel, ciclul rotației.

Mai există și o altă metodă, relativ mai simplă pentru schimbare anvelope

Mutați roata stânga față pe rezervă.

Rezerva o mutați pe dreapta-spate.

Roata dreapta spate merge pe dreapta față.

Roata dreapta față merge pe stânga spate

Iar roata stânga spate merge pe stânga față.

Indiferent ce soluție alegeți, va trebui să o respectați la fiecare rotație a anvelopelor

Astfel, fiecare dintre roți va ajunge în fiecare colț al mașinii. Dacă în schimb aveți o mașină cu roată de rezervă de dimensiuni reduse, aceasta nu mai poate fi luată în considerare.  O metodă des întâlnită, dar nu este recomandabilă celor care fac mai puțin de 20.000 km pe sezon, este schimbarea în doi pași.

Astfel, după ce parcurgeți primii 10.000 de km schimbați roțile de pe față pe spate iar, după alți 10.000 de km, mutați roțile de pe stânga pe dreapta.

Pentru vehiculele cu tracțiune integrală sau propulsie (tracțiune spate) se recomandă sistemul cu încrucișarea din spate, adică:

Roata stânga-spate se mută pe dreapta-față.

Roata dreapta-față se mută pe dreapta-spate.

Roata dreapta-spate se mută pe stânga-față.

Roata stânga-față se mută pe stânga-spate.

Dacă aveți un autoturism cu roți de dimensiuni diferite pe față, față de spate, atunci singura variantă este să mutați roțile de pe stânga pe dreapta și invers.

Deși există mai multe modalități de a roti anvelopele (de iarnă sau de vară) pe o mașină, există încă foarte mulți șoferi care ignoră această operațiune. Prin urmare, aceștia ajung să plătească mai mult pentru anvelope. Cei care au vehicule cu tracțiune integrală permanentă, în mod special, se vor vedea nevoiți să înlocuiască toate cele patru anvelope deși două dintre ele (în general cele care au fost pe spate) vor mai avea suficient profil pentru un sezon.

În consecință, rotația anvelopelor nu doar că nu este un moft. Este o modalitate inteligentă de economisire fără a face niciun fel de rabat de la siguranță.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Anvelope

Importanța schimbării cauciucurilor de vară cu cele de iarnă în această toamnă

Odată cu sosirea toamnei și apropierea sezonului rece, șoferii trebuie să își...

Anvelope

Bridgestone lansează anvelopa Potenza Sport A, care încorporează 55% materiale reciclate și regenerabile, certificate ISCC PLUS

Bridgestone, lider global în anvelope premium și soluții de mobilitate sustenabilă, introduce...

Nokian Tyres
Anvelope

Fabrica Nokian Tyres Romania a produs prima anvelopă

Noua fabrică de anvelope pentru autoturisme a Nokian Tyres construită la Oradea,...

Goodyear
AnvelopeSiguranţă rutieră

Cum se pregătește autoturismul pentru drumuri lungi. Recomandări Goodyear

De la sistemul de frânare, la presiunea din roți, la nivelul de...