Advertisement

Rabla Plus
Home Administrare flote Fiscalitate România, obligată să îşi alinieze taxele de înmatriculare la legislaţia UE

România, obligată să îşi alinieze taxele de înmatriculare la legislaţia UE

Comisia Europeană (CE) a decis să trimită României o scrisoare de punere în întârziere pentru că nu asigură rambursarea integrală şi imediată a taxelor de înmatriculare a vehiculelor de ocazie achiziţionate din alte state membre.

Potrivit Executivului comunitar, dat fiind că normele româneşti aplicabile restituirii taxelor de înmatriculare nu respectă principiile cooperării loiale, echivalenţei şi efectivităţii, este încălcată legislaţia UE (articolul 110 din Tratatul privind Funcţionarea Uniunii Europene).

În cazul în care România nu ia măsuri în următoarele două luni, Comisia poate transmite un aviz motivat autorităţilor române.

Scrisoarea de punere în întârziere reprezintă deschiderea formală a procedurii de infringement, Comisia având rolul de autoritate de investigare.

Procedura de infringement este declanşată de către Comisie împotriva statelor ce nu îşi respectă obligaţiile comunitare. Declanşarea acesteia poate fi provocată în trei cazuri:

a) Omiterea notificării actelor normative naţionale care transpun şi implementează directivele – statele membre au obligaţia de a notifica legislaţia de transpunere şi pe cea care asigură implementarea;

b) Neconformarea legislaţiei naţionale la cerinţele normelor comunitare – aceasta înseamnă că legislaţia internă trebuie să se afle în deplină concordanţă cu cerinţele Uniunii;

c) Aplicarea necorespunzătoare a actelor normative comunitare – statele membre au, de asemenea, obligaţia de a asigura aplicarea dispoziţiilor comunitare.

În prima etapă a declanşării procedurii, Comisia redactează o “scrisoare de punere în întârziere“ pe care o transmite statului respectiv şi în care sunt precizate încălcările legislaţiei comunitare.

Următoarea etapă o reprezintă “Avizul motivat”, adică ultima avertizare a Comisiei înaintea sesizării Curţii de Justiţie a UE, avertizare ce vine în lipsa observaţiilor statului membru sau în cazul în care acestea sunt considerate nesatisfăcătoare.

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

flotele companiilor
Flotă verdeJuridic

Comisia Europeană intenționează să interzică mașinile termice în flotele companiilor din 2030

Pentru flotele corporative, Comisia Europeană intenționează să impună o cotă fixă obligatorie...

rovinieta
Fiscalitate

Rovinieta pentru autoturisme se scumpește de la 1 septembrie 2025

Tariful de utilizare a drumurilor naționale (rovinieta) pentru autoturisme va fi, de...

Zonele cu Emisii Reduse
Juridic

Franța desființează Zonele cu Emisii Reduse (ZFE). Care ar fi motivele?

Pe 17 iunie, Adunarea Națională a Franței a votat desființarea Zonelor cu...

importul
Fiscalitate

Importanța încadrării tarifare, a calculului de origine și a valorii în vamă din perspectiva importatorului

Importul de bunuri implică o serie de proceduri vamale complexe, iar pentru...