Advertisement

Roland Berger
Home Piaţa auto Flotă verde Roland Berger: Pandemia a încetinit dezvoltarea infrastructurii de staţii de încărcare

Roland Berger: Pandemia a încetinit dezvoltarea infrastructurii de staţii de încărcare

Cu toate că numărul staţiilor de încărcare din România îşi continuă creșterea, ajungând la aproximativ 480 de unităţi, avansul semestrial a înregistrat în 2020 prima încetinire din ultimii ani, de la o valoare constantă de aproximativ 30% între 2018 şi 2019 la aproximativ 20% în prima jumătate a anului, se arată în analiza pieţei de electromobilitate, „Romanian E-mobility Index”, realizată de compania Roland Berger.

Potrivit documentului, deşi infrastructura de încărcare din Bucureşti şi Ilfov reprezintă aproape o treime din reţeaua naţională, zona de vest a ţării este cea care se dezvoltă puternic, în antiteză cu zona de est, unde dezvoltarea economică mai lentă îşi lasă amprenta.

Companiile ce activează în HoReCa şi Retail rămân lideri în ceea ce priveşte numărul de staţii de încărcare, cu 46% din total, în timp ce segmentul parcărilor publice înregistrează o creştere puternică, în contextul finalizării mai multor proiecte iniţiate în 2018 şi 2019. Potrivit Roland Berger, municipalităţile au instalat mai multe staţii de încărcare decât distribuitorii de carburanţi, ritmul lent de creştere în cazul acestora fiind determinat de concentrarea pe montarea de staţii de încărcare rapide.

De altfel, pe fondul pandemiei, pe segmentul HoReCa avansul instalării de staţii de încărcare s-a înjumătăţit, la 23% în S1/2020 faţă de S2/2019, comparativ cu creşterea de 64% înregistrată în S2/2019 faţă de S1/2019.

„Deşi observăm o încetinire a creşterii numărului de staţii de încărcare, tendinţele generale rămân pozitive. Piaţa a încetinit în mare parte datorită pandemiei de COVID-19, ce s-a resimţit atât din perspectiva instalării de puncte noi de încărcare, cât şi din apetitul jucătorilor privaţi de a demara investiţiile în această direcţie”, arată reprezentanţii Roland Berger.

Aceştia se aşteaptă la o evoluţie accelerată a infrastructurii de încărcare în următorii 2 ani, făcând posibilă crearea unei amprente naţionale de staţii de încărcare cu o acoperire similară cu cea a benzinăriilor, reducând din factorul de stres asociat cu limitările vehiculelor electrice („range anxiety”).

 

CITEȘTE ȘI:

DKV Fleet Card a fost lansat în România

”Rabla Plus pentru flote”, un nouă propunere a Ministerului Mediului

Mai mult de jumătate dintre IMM-uri mai au bani doar pentru 1-2 luni

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

AutoturismeFlotă verdeIndustrie auto

Sunt SUV-urile electrice o investiție bună?

Nu mai este o noutate faptul că piața autoturismelor electrice este în...

2035
Flotă verdeJuridic

Comisia Europeană menține 2035 ca termen limită pentru interzicerea vânzărilor de mașini termice noi

După realegerea sa în funcția de președinte al Comisiei Europene, Ursula von...

Rabla Plus
Flotă verdeFonduri publice

Începe o nouă etapă de înscrieri în Programul Rabla Plus 2024

Începând de luni, 22 iulie 2024, ora 10:00, Administrația Fondului pentru Mediu...

Primăria Sectorului 3
Flotă verdeFonduri publice

Primăria Sectorului 3 și-a bugetat 3,1 mil. lei pentru achiziționarea a 28 de vehicule electrice

Primăria Sectorului 3 al Capitalei a lansat licitația pentru achiziția unui număr...