Sistemul de tracțiune OptiTrack, oferit de Renault, poate echipa de-acum o gamă mai mare de modele. Acest sistem beneficiază de motoare hidraulice în roțile din față, oferind pentru o scurtă perioadă de timp mai multă putere de tracțiune.
Încă din 2009, Renault Trucks oferă această tehnologie, capabilă să ofere o tracțiune mai bună, fără să crească inutil consumul de combustibil sau să scadă sarcina utilă. Aceasta este cu 600 kg mai mare decât în cazul camioanelor dotate cu sisteme clasice de tracțiune 4×4. În plus, noua variantă a OptiTrack-ului este mai ușoară cu 90 kg decât cea montată pe camioanele Euro 5!
Actualmente, sistemul poate fi comandat pe seria destinată domeniului construcțiilor, Renault Trucks C, în varianta 8×4, cu motoarele DTI 11 și 13, și pune în mișcare suplimentar a doua punte din față, grație motoarelor hidraulice din acest rând de roți.
Marile avantaje ale sistemului sunt date de tracțiunea 4×4 temporară, fără repercusiuni asupra consumului, greutății, înălțimii și costurilor de întreținere. De acum, și alte configurații ale seriei C pot beneficia de aceste avantaje: 4×2, 6×4, 6×2*4, 8×3*6 și 8×4. Astfel, clienții beneficiază de o ofertă flexibilă, indiferent de configurația care-i avantajează.
Cum funcționează sistemul? La apăsarea unui buton de pe bord, șoferul activează sau dezactivează puntea motoare suplimentară, la mers înainte sau în marșarier. Forța de suplimentară de tracțiune este disponibilă din repaus și până la 25 km/h, când se dezactivează automat. Ea poate fi comandată atât în combinație cu transmisia manuală, cât și cu cea automată, iar de-acum, este compatibilă și cu retarder-ul hidraulic Voith.
Comentați?