Pentru a mai îndulci așteptarea noului model, scriam săptămâna trecută despre istoria Clio, cu toate revoluțiile pe care le-a adus în clasă, de-a lungul timpului. Acum însă, momentul mult-așteptat a sosit: iată noul Renault Clio!
Bine, nu este un model complet nou, ci un facelift adus celei de-a patra generații. Iar faceliftul aduce noi dotări, deosebit de interesante, specifice mai degrabă segmentelor superioare. Ca de exemplu, luminile full-LED și sistemul de iluminare de zi, în forma literei C, tipic ultimelor modele Renault.
Grila radiatorului a fost redesenată, la fel ca și grila inferioară. Aceasta este acum mai lată, accentuând aspectul sportiv al noii variante. Și bară de protecție spate a fost reproiectată pentru a se integra mai bine în noua identitate de design a mărcii. Paleta de culori a caroseriei a primit încă patru noi variante, la alegere: Intense Red, Titanium Grey, Pearlescent White și Iron Blue.
Seturi noi de jante și noi modalități de personalizare adaugă carismă imaginii viitoarei generații și mențin modelul în topul interesului clienților. Un alt aspect important este utilizarea de noi materiale, specifice claselor superioare. Astfel, viața la bord este ameliorată cu variante de tapițerie și plastice cu aspect granulat, de calitate mai bună decât cele folosite pe actualul model, care arată și ”se simt” mai bine la atingere. Într-un cuvânt, viitorul Renault Clio este o evoluție a actualei generații în toate aspectele.
Și ca să întărim pe deplin cele de mai sus, vă prezentăm și noua paletă de motoare, mai eficientă și mai puternică decât cea actuală. Noua variantă de motor diesel, de 1,5 litri și 110 CP este cuplată la o transmisie manuală în 6 trepte, promițând un consum redus. Fan benzină? Clio va dispune, încă de la debutul din vară, de motorul TCe, de 1,2 litri și 120 CP, combinat cu o transmisie manuală cu 6 trepte, aidoma recent prezentatului Captur Wave. Noile propulsoare se vor alătura celor deja existente, Clio oferind clienților posibilitatea de a alege dintre 11 combinații propulsor – transmisie, rar întâlnită în clasă.
La capitolul conectivitate, Renault Clio vine cu 3 variante (!) multimedia, care acoperă toate preferințele și posibilitățile clienților: Media Nav Evolution, Renault R-Link Evolution și nou-nouțul sistem inteligent R&Go, disponibil indiferent de nivelul de echipare. Mai mult, grija pentru client este oglindită de sistemul de sunet Bose, oferit pentru prima dată de Renault pe o mașină din segmentul B.
În ajutorul șoferului sar, în premieră, și senzorii de parcare din față, camera pentru marșarier sau, pentru variantele de top, sistemul de parcare automată Easy Park Assist. Că tot veni vorba despre variantele de top, modelul de vârf se va numi Initiale Paris și va fi disponibil încă de la lansare. El va oferi combinații exclusive de culori (precum Givre Grey) și materiale, volan îmbrăcat în piele Nappa și tapițerie din piele neagră sau în combinație negru/alb. Standard, versiunea de top aduce sistem de sunet Bose, faruri cu tehnologie LED Pure Vision, lumini de zi LED, sistem multimedia R-Link Evolution, cameră pentru marșarier și Easy Park Assist. Sub capotă, două diesele de 90 și 110 CP și două motoare pe benzină, de 90 și 120 CP pot fi combinate cu transmisiile manuală în 6 trepte sau automată, EDC, cu dublu ambreiaj.
Renault dă undă verde comenzilor în vară, primele livrări urmând să fie făcute în septembrie.
Comentați?