Advertisement

renault
Home Piaţa auto Industrie auto Renault „se distanţează” de Dongfeng. Grupul francez, nerecomandat pentru investiţii

Renault „se distanţează” de Dongfeng. Grupul francez, nerecomandat pentru investiţii

Constructorul auto Renault se retrage din societatea mixtă înfiinţată cu partenerul chinez Dongfeng, căruia îi va vinde partea sa de acţiuni, relatează Reuters.

Retrogradat de agenţiile de rating la categoria „junk” – nerecomandat pentru investiţii – Renault îşi revizuieşte acum strategia pentru piaţa chineză, orientându-şi activităţilor spre vehiculele utilitare şi vehiculele comerciale uşoare. În paralel, va continua cooperarea cu Nissan, în special în ceea ce priveşte motoarele de ultimă generaţie.

„Începem un nou capitol în China. Ne vom concentra pe vehiculele electrice şi vehiculele comerciale uşoare, precum şi pe o utilizare mai eficientă a relaţiei noastre cu Nissan”, a afirmat Francois Provost, preşedinte Renault pentru regiunea China, citat de Reuters.

Renault este unul dintre marii producători mondiali de automobile afectaţi de impactul coronavirusului, care a dus la închiderea uzinelor şi prăbuşirea cererii.

3 agenţii, 3 retrogradări pentru Renault

Săptămâna trecută, agenţia de evaluare financiară S&P Global Ratings a retrogradat ratingul Renault, de la „BBB minus/A-3” la „BB plus/B”, categoria „junk” (nerecomandat pentru investiţii), perspectiva atribuită fiind negativă.

Agenţia estimează că impactul pandemiei de coronavirus (COVID-19) va duce la o scădere a vânzărilor auto pe plan global de aproximativ 15% în 2020, urmată de o redresare de 6% – 8% în 2021.

Renault are o amplă rezervă de lichidităţi şi poate, în opinia S&P, să se bazeze pe garanţiile de la statul francez. Cu toate acestea, agenţia se aşteaptă ca în acest an câştigurile Renault, fluxul de numerar generat şi poziţia sa financiară să slăbească, în urma unui an 2019 deja dificil.

Constructorul francez a înregistrat în 2019 o pierdere netă de 141 milioane de euro (faţă de un profit de 3,3 miliarde de euro în 2018), în timp ce vânzările totale au scăzut cu 3,4% în ritm anual, până la 3,753 milioane vehicule.

„Perspectiva negativă reflectă gradul ridicat de incertitudine privind impactul economic al pandemiei, implicaţiile asupra vânzărilor auto globale şi cum va fi afectată performanţa Renault şi capacitatea de a gestiona aşteptatul declin al câştigurilor”, arată agenţiei S&P .

În luna martie, şi agenţia de evaluare financiară Fitch Ratings a retrogradat ratingul pentru datoriile pe termen lung ale Renault, de la „BBB minus” la „BB plus”, perspectiva atribuită fiind negativă.

„Retrogradarea reflectă punctul nostru de vedere că pandemia de COVID-19 va afecta câştigurile şi fluxul de numerar al Renault în 2020”, a subliniat Fitch Ratings.

Agenţia apreciază că perspectiva „negativă” asociată ratingului Renault reflectă riscul unei noi deteriorări a profilului de credit al Renault dacă măsurile de izolare şi opririle de producţie care au legătură cu COVID-19 se vor prelungi, afectând şi mai mult operaţiunile şi lichiditatea Renault.

În februarie, agenţia de evaluare financiară Moody’s a coborât cu o treaptă, de la „Baa3” la „Ba1”, ratingul atribuit constructorului auto francez, la categoria „junk” (nerecomandat pentru investiţii), cu perspectivă stabilă, după ce anul trecut producătorul auto francez a înregistrat primele pierderi din ultimii zece ani.

„Pe baza estimărilor companiei pentru 2020, care anticipează un declin suplimentar al marjei operaţionale, şi pe fondul slăbiciunii continue a mediului operaţional, nu ne aşteptăm ca Renault să-şi poată restabili pe termen mediu marja operaţională la un nivel viabil”, menţiona Moody’s.

Instituţia precizează că perspectiva stabilă anticipează continuarea politicii fiscale prudente de către Renault, nivelul adecvat al lichidităţilor şi îmbunătăţirea rezultatelor financiare.

 

CITEŞTE ŞI:

Ford va ajunge la pierderi de 600 milioane de dolari în trimestrul I

Numărul angajaţilor plătiţi din fonduri publice a fost „secretizat”

Câte firme ar putea intra în faliment pe fondul crizei COVID-19

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Producția de autoturisme
Industrie auto

Producția de autoturisme în România a crescut cu 8,6% în primele 9 luni

Producția de autoturisme în România a crescut cu 8,6% în primele 9...

continental
Industrie auto

Sediile Continental România se implică durabil în dezvoltarea mediului universitar din țară

Continental, companie tehnologică, s-a implicat activ și în an acest an și...

Industrie auto

Siguranță pe șosea: ce poți să faci pentru a evita accidentele

Siguranță pe șosea: ce poți să faci pentru a evita accidentele. De-a...

carlos tavares
Industrie auto

Carlos Tavares nu exclude închiderea unor fabrici auto în Europa

La fel ca alți producători aflați în dificultate în 2024 din cauza...