Advertisement

Renault Master E-Tech
Home Piaţa auto Vehicule comerciale uşoare RENAULT MASTER E-Tech. O nouă referință în segment

RENAULT MASTER E-Tech. O nouă referință în segment

Cu o autonomie care poate atinge 460 km WLTP, Renault Master E-Tech electric devine noua referință în rândul furgonetelor electrice în Europa.

Noul Renault Master E-Tech electric a fost conceput pentru « a merge mai departe, a încărca mai mult și a consuma mai puțin». Din acest motiv, Renault a ales bateriile optimizate în ceea ce privește capacitatea, dimensiunea și masa, asociate cu o atenție deosebită oferită aerodinamicii și o platformă nouă, inovatoare.

Două capacități de stocare a energiei sunt disponibile: 40 kWh și 87 kWh. Indiferent de puterea acumulatorului, dimensiunea carcasei rămâne aceeași. De altfel, ea a fost proiectată special pentru satisfacerea nevoilor urbane și a utilizărilor peri-urbane ale clienților, păstrând în același timp sarcina utilă a vehiculului, care este esențială în segment.

Optimizarea autonomiei a fost structurată în jurul a 2 axe fundamentale: conceptul de design „Aerovan” și platforma multi-energie (cuprinzând motorul principal, sistemul inovator de frânare dinamică și sistemul de gestionare a căldurii bateriei). Designul „Aerovan” este cel care permite vehiculului să beneficieze de cea mai bună eficiență în categoria sa, indiferent de energia utilizată. SCx-ul său a fost redus cu peste 20%, poziționându-l la cel mai bun nivel din segment.

Noul Renault Master E-Tech electric a fost dezvoltat într-un tunel de vânt. Silueta, precum și fiecare dintre piese au fost lucrate până la cel mai mic detaliu. S-au efectuat mii de ore de studii de dezvoltare în tuneluri aerodinamice, iar omologarea, datorită dimensiunii sale, s-a făcut într-un tunel eolian specializat în aeronautică.

Pentru a satisface toate tipurile de utilizare profesională, performanța grupului motopropulsor a fost îmbunătățită cu un motor electric de 300 Nm / 105 kw și un reductor cu unul dintre cele mai mari rapoarte de pe piața electrică a furgonetelor grele.

Noua gama electrică Master E-Eech oferă vehicule de până la 4t MMAC, cu o capacitate de tractare fără precedent în acest segment. Totul, fără a compromite utilizarea, inclusiv pe autostradă. Managementul termic al bateriilor face posibil controlul continuu al temperaturii, prelungind astfel performanța și durata de viața a acestora.

Aerul condiționat din cabină (standard) este folosit și pentru a menține temperatura optimă și autonomia maximă în mod continuu, și vara, și iarna.

Renault Master E-Tech beneficiază de frânare dinamică

Frânarea dinamică, pentru prima dată pe un vehicul utilitar, face posibilă limitarea componentelor care trebuie integrate în compartimentul motor, printr-un actuator dedicat acestui sistem care oferă asistență la frânare. Pe lângă amplificare, performanța timpului de răspuns al sistemului îmbunătățește siguranța activă a vehiculului.

Întreruperea acțiunii de frânare efectuate de către șofer este cea care face posibilă transformarea energiei cinetice a decelerației în energie electrică pentru a reîncărca bateria și a crește autonomia acesteia. Capacitatea de recuperare a energiei poate fi de până la 95 kw.

Renault Master E-Tech

Aceste eforturi se traduc concret în eficiență energetică. Astfel, noul Renault Master are un consum de energie electrică cu 27% mai mic decât generația actuală și atinge o autonomie de 460 km WLTP, păstrând în același timp o capacitate de încărcare semnificativă.

Noul Renault Master E-Tech electric are o capacitate de încărcare utilă de 1.625 kg (într-o dubă care necesită un permis de conducere categoria B) și poate tracta 2,5 tone. Consumul său rămâne rezonabil, la 21 kWh/100 km (WLTP) cu bateria de 87 kWh.

Opțiuni de încărcare

O încărcare rapidă la 130 kW DC adaugă 252 km de autonomie în 30 de minute. Un Wallbox casnic de 22 kW AC completează bateria de la 10% la 100% în mai puțin de 4 ore. Noul Renault Master E-Tech electric este alimentat de un motor de 96 kW sau 105 kW, oferind în ambele cazuri un cuplu de 300 Nm.

Primul funcționează cu o baterie de 40 kWh și are o autonomie WLTP de aproximativ 200 km (în așteptarea certificării), al doilea funcționează cu o baterie de 87 kWh cu o autonomie WLTP de până la 460 km.

Noul Renault Master E-Tech electric va propune funcții de tip V2X :

Vehicle To Load (V2L) cu posibilitatea de încărcare a dispozitivelor externe cu priză în habitaclu sau în spațiul de încărcare și prin intermediul unui adaptor conectat la priza de încărcare pentru accesul dispozitivelor portabile (de exemplu unelte, calculatoare) sau echipamentelor integrate în vehiculele transformate de carosieri (dube frigorifice, atelier de utilaje electrice, hayon motorizat, autobuz cu încălzire/aer condiționat suplimentar, etc.) direct la baterie.

Vehicle To Grid (V2G) pentru a se integra în rețea și a livra energie din bateriile acesteia (funcție V2G, de la vehicul la rețeaua electrică), grație încărcătorului bidirecțional.

Comercializarea va avea loc începând cu prima jumătate a acestui an, inclusiv în România.

 

 

(Articol publicat în revista Flote Auto, februarie 2024)

 

 

CITEȘTE ȘI:

Construcția șoselei de mare viteză Craiova – Târgu Jiu va costa 16,53 mld. lei

OPEL MOVANO. Electric, inovativ, eficient

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Vehicule comerciale uşoare

Piaggio Porter. Soluția perfectă pentru business-ul tău

În lumea vehiculelor comerciale compacte, Piaggio Porter strălucește ca un model de...

MAN TGE
Vehicule comerciale uşoare

MAN TGE Next Level

MAN TGE va primi o amplă actualizare odată cu lansarea modelului Next...

Mercedes-Benz eSprinter
Vehicule comerciale uşoare

Mercedes-Benz Sprinter. Soluții versatile pentru o paletă largă de aplicații

Noul Mercedes-Benz eSprinter vine acum cu flexibilitate ridicată în ceea ce privește...

ID. Buzz GTX
Vehicule comerciale uşoare

ID. Buzz GTX. Superlativ absolut

Volkswagen Vehicule Comerciale a prezentat, cu ocazia conferinței sale anuale, cel mai...