Autonom, electric, conectat: noul Renault EZ-PRO și-a făcut debutul la Salonul IAA 2018 de la Hanovra.
Comerțul on-line, care crește pe zi ce trece, forțează producătorii de autovehicule de transport să vină cu soluții tot mai inventive. Renault a prezentat modelul EZ-PRO care, deși este complet autonom, nu renunță complet la factorul uman. Astfel, flota de EZ-PRO este formată dintr-un vehicul-lider, cu un operator care superervizează livrarea bunurilor și decide itinerariul, și mai multe vehicule robotizate, care urmează instrucțiunile liderului, precum vagoanele unui tren urmează locomotiva. Când ”trenul” se apropie de destinație, vagoanele se despart și urmează autonom ruta pe care a stabilit-o anterior liderul. Acesta este scenariul perfect care crește productivitatea și, deci, a scădea costurile.
Noutățile Mercedes-Benz la IAA Hanovra
Datorită multitudinii de ”vagoane”, clienții pot profita de flexibilitatea transportului: pot opta pentru ora și destinația preferată și chiar le pot schimba mai târziu decât în mod normal. Mai mult, pot decide dacă marfa sa fie livrată de operatorul din vehiculul-lider, sau de unul dintre vagoane, pe care îl poate deschide folosind o aplicație de smartphone.
EZ-PRO se integrează perfect în peisajul urban: aspectul exterior satinat și conectarea la rețeaua de semafoare asigură scăderea numărului de blocaje în circulație și respectarea termenilor de livrare.
Vehiculul-lider are un volum util de 6 metri cubi și o sarcină utilă de o tonă, în timp ce vagoanele pot transporta 12 metri cubi de marfă și au o sarcină utilă de două tone. Atât locomotiva, cât și vagoanele au o lungime de 4,8 metri, o lățime de 2,1 metri și o înălțime de 2,2 metri.
Comentați?