Advertisement

Home Piaţa auto Flotă verde Renault ar putea crea o entitate EV separată

Renault ar putea crea o entitate EV separată

Grupul Renault și-ar putea împărți activitățile de transmisie electrică și cu combustie internă în două „entități dedicate”. 

Informația a fost făcută publică de CEO-ul Luca de Meo. Iar ea se înscrie în planurile companiei. Reamintim, Renault a anunțat că-și propune să aibă o gamă 100% complet electrică în Europa până în 2030.

Totodată, AutomotiveNews vine cu informații suplimentare. Astfel, potrivit surselor din interiorul companiei, activitățile și tehnologiile full-electrice ar urma să fie concentrate în Franța. În replică, motoarele care folosesc combustibili clasici, hibrizii și transmisiile ar fi construite în afara țării.

Renault prognozează separarea ca parte din faza 2 a planului Renaulution

”Am început să pregătim Renault pentru trecerea la mixul 100% electric în Europa până în 2030”, a declarat CEO-ul Luca de Meo. Dacă absorbția vehiculelor electrice este mai lentă decât se aștepta, compania are un „Plan B”, legat de vehicule hibride.

În ceea ce privește momentul separării, De Meo spune că face parte din „Capitolul 2” al planului Renaulution. Astfel că noua structură ar urma să fie pusă în practică după revenirea la rentabilitate și reducerea costurilor.

O decizie ar urma să fie luată împreună cu reprezentanții tuturor factorilor implicați. ”Lansăm un studiu chiar acum pentru a vedea cum am putea proceda”, a spus De Meo.

Renault nu este singura companie care regândește activitățile legate de propulsia clasică pe măsură ce tranziția la electrificare se accelerează în Europa. Recent, Mercedes-Benz a declarat că va colabora cu Geely Holding din China pentru motoare mici, pe măsură ce va trece la producția de motoare electrice în Europa.

Care este situația actuală

Renault produce în prezent motoare cu ardere internă, transmisii și propulsoare hibride în mai multe locații din Franța. În special la Cleon (3.600 de angajați) și Ruitz (500 de angajați), în nordul țării. Iar în exterior, Renault produce motoare cu ardere și transmisii în Portugalia, România, Spania și Turcia.

Activitățile electrice sunt concentrate într-un grup de facilități de producție din aceeași zonă din nordul Franței. Între acestea și noua fabrică de baterii planificată cu Envision AESC.

Uzina din Cleon, care fabrică deja motoare electrice, este în proces de transformare pentru a le produce exclusiv pe acestea. Și ar urma să realizeze un milion de motoare electrice anual, încă din 2025 sau 2026.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Bateriile
Auto rulateFlotă verde

Bateriile vehiculelor electrice. Cum se evită costurile mari de înlocuire

Șoferii care intenționează să cumpere un vehicul electric (EV) își fac adesea...

AutoturismeFlotă verde

Changan aduce Deepal S07 în Europa. Cât va costa

Producătorul chinez de mașini Changan a anunțat debutul pe piața europeană în...

Continental
Industrie auto

Continental accelerează dezvoltarea produselor cu ajutorul „Microsoft Azure AI”

Fără mai multe bătăi de cap cu fișa de specificații: Continental revoluționează...

audi
Industrie auto

În căutarea resurselor, Audi va concedia până la 7.500 de angajați până în 2029

Forța de muncă a producătorul auto german Audi va fi redusă semnificativ...