Primele date oficiale despre Volkswagen ID.Buzz

Cu puțin timp înainte de premiera mondială din 9 martie, VW Commercial Vehicles dezvăluie primele date tehnice oficiale despre versiunea de serie a modelului ID.Buzz.

Prezentat la Detroit, în 2017, Conceptul ID.BUZZ s-a bucurat de un succes deosebit. Iar de-aici și până la ideea transformării sale într-un model de serie n-a mai fost decât un pas.

Au urmat cinci ani intensi de muncă de dezvoltare. Și de sesiuni de teste. Faza lor finală desfășurându-se inclusiv acum, în condiții reale. Lângă Barcelona și Paris, Londra și Amsterdam, Copenhaga, Hamburg și Hanovra.

”Aceste sesiuni de teste, cu modele având specificațiile finale, sunt indispensabile înainte de a demara producția. Pentru că oferă elementele necesare pentru reglajele finale”, spune Kai Grünitz, șeful departamentului de dezvoltare a vehiculelor la Volkswagen Vehicule Comerciale.

Iar următorul pas se va face pe 9 martie. Atunci când va avea loc premiera mondială a acestui Bulli electric. În două versiuni: ID. Buzz (5 locuri) și Buzz Cargo (van).

Producția va demara în prima jumătate a anului, iar primele modele se vor livra începând din toamnă. Mai întâi în Europa, după care va reveni și pe piața americană. Acolo unde este așteptat cu nerăbdare dată fiind istoria sa peste Ocean.

Design expresiv nou, inspirat de iconicul T1, pentru ID.Buzz

În momentul de față prototipurile sunt insignifiant deghizate. Astfel că se poate remarca că designerii au transferat către versiunea de producție stilul conceptului. Și, evident, originalul Bulli, legendarul T1, este prezent, prin elementele definitorii, în ID.Buzz.

Vorbim despre caroserie, ca stil, dar și ca împărțire clasică pe două nivele. Plus zona frontală inconfundabilă, amintind de litera V. Dar și despre utilizarea maximă a spațiului pe o amprentă minimă. Sau de faptul că, la fel ca Bulli-ul original, ID. Buzz are tracțiune spate.

Dincolo de legăturile cu trecutul, avem de-a face cu un model de avangardă. Inclusiv pentru ceea ce înseamnă modelele electrice. Și aceasta pentru că ID.Buzz nu este construit pe o platformă multi-tracțiune, ci pe una exclusiv electrică.

Ceea ce înseamnă că viitorii clienți își vor asuma alegerea. Și vor contribui la contracararea schimbărilor climatice induse de poluare. Indiferent dacă este vorba despre clienți privați sau proveniți din mediul de afaceri.

Conceptul MEB permite un grad ridicat de agilitate

Noua linie de modele se bazează pe platforma MEB. Ambele versiuni se lansează în acest an cu o baterie litiu-ion de înaltă tensiune care oferă un conținut energetic brut de 82 kWh (net: 77 kWh).

Bateria alimentează un motor electric de 150 kW (204 CP), care este integrat în puntea spate. Viteza maximă este limitată electronic la 145 km/h. Cifrele oficiale pentru autonomie nu sunt încă disponibile.

Noul ID. Buzz este caracterizat de oficialii mărcii drept un vehicul foarte agil. Pe de o parte, motorul electric oferă cuplul maxim de 310 Nm instant.

În plus, dinamica sa este potențată de un centru de greutate foarte scăzut. Și aceasta pentru că bateria este plasată jos, în podeaua sandwich. Mai mult, datorită designului său compact, are o rază de bracaj de puțin peste 11 metri.

Utilizarea maximă a spațiului și ampatamentului precum T6.1

Grație versatilei platforme MEB, Volkswagen Vehicule Comerciale a dezvoltat două modele care acoperă un spectru larg de utilizări. Pe parcursul anului următor, portofoliul va fi completat cu o versiune cu ampatament mai lung.

ID.Buzz cu cinci locuri este o propunere pentru clienții care-l vor folosi în timpul liber. Dar și pentru business-uri care presupun transport de persoane. Iar, ID.Buzz Cargo, cu o banchetă cu trei locuri, este un van ultramodern cu emisii zero.

Versiunile ID. Buzz și ID. Buzz Cargo cu ampatamentul standard (2.988 mm) are o lungime de 4.712 mm. Pentru comparație, ampatamentul său diferă de cel al unui VW T6.1 cu doar doi milimetri, deşi acesta din urmă are o lungime totală de 4.904 mm. Drept urmare, ID. Buzz oferă astfel o lungime internă similară, dar este capabil să utilizeze locuri de parcare mai mici.

Modelul pentru persoane, care beneficiază de spații vitrate ample, are 1.937 mm înălțime. În cazul autoutilitarei, acesta este de 1.938 mm din cauza unor mici diferențe privind șasiul. Reamintim, în cazul lui T6.1 este de 1.970 mm.

Cele două ID. Buzz au o lățime de 1.985 mm (excluzând oglinzile exterioare) Ceea ce înseamnă că noul model este cu 81 mm mai lat decât T6.1. Cu jante cu dimensiunile de la 18 la 21 inch, noua linie de modele rulează pe roți mari (750 mm diametru).

Datorită conceptului MEB care economisește spațiu, ID. Buzz și ID. Buzz Cargo oferă o utilizare neobișnuit de bună a spațiului. Versiunea cu cinci locuri propune o capacitate maximă de 1.121 de litri chiar și cu toate locurile ocupate.

Capacitatea maximă de încărcare a ID. Buzz Cargo, prevazut cu un perete despartitor, are o suprafata de peste 3,9 mc.

„Plug & Charge” și încărcare bidirecțională

Folosind cel mai recent ID.software, linia de modele va oferi în viitor și funcția „Plug & Charge”. Folosind această funcție, ID.Buzz se autentifică la stațiile de încărcare rapidă ale multor furnizori (DC) prin intermediul conectorului de încărcare, schimbând toate datele necesare.

Și va exista o altă funcție nouă: încărcarea bidirecțională. Această tehnologie deschide un spectru cu totul nou de posibilități. Un exemplu: de acum încolo va fi posibil să stocați puterea în exces de la panourile solare ale casei în ID. Buzz. Iar apoi, noaptea, mașina să devină generatorul de energie pentru locuință.

Actualizări over-the-air și sisteme de asistență inovatoare

ID. Buzz, ca și toate modelele din familia ID, beneficiază de actualizări de software over-the-air. Acestea includ atât actualizări ale sistemului de infotainment, cât și cele legate de încărcarea sau funcțiile de asistență pentru șofer.

Gama de sisteme de asistență a șoferului include tehnologii inovatoare interconectate. Între acestea, noua funcție Trained Parking (manevrare automată în și la ieșirea din locurile de parcare), „Car2X” (avertismente și alerte de pericol în vecinătatea locală) și cea mai recentă versiune a „Travel Asistență care include utilizarea datelor crowdsourced; sistemul facilitează ghidarea înainte și laterală pe o bază parțial automatizată pe toată gama de viteză.

Primul precursor al ID.Buzz și-a făcut debutul în urmă cu 50 de ani

ID. Buzz nu este primul Bulli cu un sistem de propulsie electric. În urmă cu cincizeci de ani, la Târgul de la Hanovra, Volkswagen prezenta deja un T2 prototip care beneficia de un motor electric montat în spate. Autonomia maximă era de doar 85 de kilometri.

Așadar, la acel moment tehnologia era încă departe de a oferi caracteristicile induse de utilizarea practică zi de zi. Ideea unui Bulli fără emisii prinsese însă viață. Iar acum devine realitate ca model de producție.

 

Adaugati comentariu