Advertisement

taxi
Home Transporturi Regulamentul taximetriei, modificat

Regulamentul taximetriei, modificat

Consiliul General al Municipiului Bucureşti a aprobat noul regulament de funcţionare a serviciului de taximetrie. Activitatea se va realiza doar prin intermediul unui dispecerat autorizat, prevedere care nu este îndeplinită de Uber sau Taxify.

Proiectul a fost aprobat cu 32 de voturi pentru şi 20 de voturi împotrivă.

„În urma numeroaselor luări de poziţie în spaţiul public, atât ale taximetriştilor, cât şi ale utilizatorilor acestui serviciu, am luat decizia să modificăm Regulamentul de funcţionare al acestei activităţi, în sensul sporirii confortului şi siguranţei pasagerilor. Prin acest proiect de Hotărâre se instituie obligativitatea ca activitatea de taximetrie să se facă exclusiv prin intermediul unui dispecerat autorizat, în condiţiile în care se asigură posibilitatea clientului de a apela aceste servicii prin comenzi telefonice sau prin intermediul aplicaţiilor online care aparţin respectivului dispecerat şi pot fi identificate ca atare”, a declarat primarul general, Gabriela Firea.

De asemenea, au fost reformulate şi completate anumite prevederi din vechiul Regulament, referitoare la conduita şoferilor de taxi, accentul fiind pus pe obligativitatea acestora de a avea o ţinută decentă şi un comportament adecvat. Sub sancţiunea unor amenzi severe, aceştia nu vor avea voie să fumeze în maşină, să vorbească la telefonul mobil în timpul curselor, să asculte muzică dacă acest lucru îl deranjează pe client, să angajeze discuţii pe teme sensibile care pot aduce atingere convingerilor clientului, cum ar fi cele religioase, politice sau legate de sex. Nu în ultimul rând, taximetriştii nu vor putea refuza curse şi nici nu vor putea impune preţuri mai mari decât cele indicate de aparatul de marcat’.

Primarul General a arătat că alte modificări de substanţă ale Regulamentului au fost puse deja în dezbatere publică pe site-ul Primăriei, urmând să facă obiectul unei viitoare Hotărâri de Consiliu General.

Printre acestea se află:

  • Modificarea regimul sancţiunilor (amenzi şi suspendări sau anulări de licenţe).
  • Cesionarea licenţelor.
  • Introducerea obligativităţii afişării în toate taxiurile a unui număr de telverde la care clienţii pot face reclamaţii direct la Autoritatea Publică (nu prin dispeceratele companiilor).
  • Obligativitatea dotării tuturor taxiurilor cu POS-uri, astfel încât cursele să poată fi plătite cu cardul bancar
  • Adaptarea criteriilor de departajare la normele de poluare (minim Euro5).

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

mobilitatea
BusinessTransporturi

Cum se schimbă mobilitatea corporativă. Studiu Uber for Business

Companiile se concentrează pe controlul costurilor, procesele simple și libertatea de alegere...

gestionarea zgomotului
Transporturi

Planul de acțiune pentru gestionarea zgomotului în Capitală a fost aprobat. Implementarea – 5 ani

Consiliul General al Municipiului București a aprobat Planul de Acțiune pentru gestionarea...

transportul rutier
Transporturi

INS: În primul trimestru, transportul rutier a fost principalul mod utilizat pentru mobilitatea persoanelor

În trimestrul I 2025, în transportul interurban şi internaţional au fost transportaţi...

afacerile din transporturi
BusinessTransporturi

Afacerile din transporturi au crescut cu 1% în primele 4 luni din 2025

Afacerile din serviciile de piață prestate în principal întreprinderilor au crescut, ca...