Consiliul General al Municipiului Bucureşti a aprobat achiziţionarea, de către Primăria Capitalei, a primelor 42 de autobuze electrice, care vor circula în zona centrală a oraşului.
Conform hotărârii CGMB, RATB va realiza un studiu de trafic în vederea identificării noilor trasee din zona centrală a Capitalei.
Municipalitatea explică faptul că, prin înlocuirea autobuzelor Diesel cu cele electrice se vor reduce noxele în centrul Capitalei, pentru că nu emit poluanţi. De asemenea, autobuzele electrice sunt silenţioase, fără şocuri la demaraj şi la frânare şi reduc zgomotul şi vibraţiile în zona centrală.
Consilierii generali şi-au dat acordul de principiu pentru achiziţionarea a 100 de autobuze electrice în şedinţa din 30 iunie, proiectul de hotărâre fiind adoptat în unanimitate.
Noile autobuze electrice vor avea podeaua total coborâtă şi vor fi dotate cu instalaţie de ventilaţie, aer condiţionat şi încălzire, precum şi cu facilităţi pentru accesul persoanelor cu handicap. Vor avea, de asemenea, un sistem de infotainment, un sistem de taxare pentru carduri contactless, precum şi wifi şi sisteme de supraveghere video şi de numărare a călătorilor.
Garanţia solicitată este de minim 8 ani sau minim 480.000 de kilometri pentru autobuze şi de opt ani pentru infrastructura de încărcare.
Potrivit Studiului de Fezabilitate, realizat de societatea de consultanta FiaTest SRL, în prima etapă va fi introdus un număr redus de linii în zona centrală, cu utilizarea depourilor de troleibuze deja existente, urmând ca în etapa a doua numărul de autobuze electrice să fie suplimentat, dar cu realizarea unor investiţii pentru modernizarea depourilor existente, respectiv depoul Titan de tramvaie, depoul mixt de tramvaie-troleibuze de la Bucureştii Noi, depoul Vatra Luminoasă şi depoul Victoria, precum şi construirea unuia nou, mixt, pentru autobuze şi
troleibuze, cu 200 de locuri şi amenajarea a două autobaze care în prezent sunt dotate cu autobuze Diesel.
Ţinând cont de evoluţia tehnologică şi de progresele importante realizate în domeniul bateriilor, fără a afecta capacitatea de transport (nr. de călători transportaţi/vehicul), consultantul a luat în considerare o autonomie de aproximativ 250 km iîntre doua încărcări. “Specificul sistemului de transport public în Municipiul Bucureşti demonstrează în mod clar că autonomia de 250 km reprezintă un parcurs suficient pentru o zi de circulaţie, respectiv 5 AM – 23.30 PM”, se arată în document.
În aceste condiţii, consultanţii de la FiaTest consideră că autonomia permite implementarea autobuzelor electrice în Bucuresti fără a fi nevoie de o infrastructură de încărcare a bateriilor pe parcurs (trasee, capete de linii etc.). În situaţia în care Primăria doreăte, însă, să stabilească linii în sistem preorăşenesc, trasee mai lungi de 250 km, consultanţii spun că este necesar, la capete de linii, un sistem de încărcare al bateriilor de minim 15 minute/încărcare.
Comentați?