Conglomeratul sud-coreean, care cuprinde mărcile Hyundai şi Kia, va vinde, pentru prima dată în istoria sa, peste 8 milioane de vehicule anual. Rezultatul reduce şI mai mult diferenţa faţă de rivalii din alianţa Renault-Nissan, care au afişat o cifră a vânzărilor de 8,3 milioane de vehicule în 2013.
Pe tot parcursul anului, constructorul Hyundai Motor s-a plâns de rapida depreciere a yenului faţă de won, considerând-o un avantaj nedrept pentru concurenţii săi japonezi. Astfel, în condiţiile unor exporturi de vehicule fabricate în Japonia mai ieftine, reprezentanţii conglomeratul sud-coreean au susţinut că, pe mai multe pieţe cheie, Toyota, Honda sau Nissan ar putea lua din cota de piaţă a mărcilor Hyundai şi Kia.
Pesimismul celor de la Hyundai Motor a fost însă infirmat, iar grupul se pregăteşte acum să înregistreze un record de vânzări.
Ieri, Hyundai Motor, cu cele două mărci ale sale, a depăşit, pentru prima dată, valoarea simbolică de 8 milioane de vehicule vândute la nivel mondial, apropiindu-se de performanţa alianţei Renault-Nissan, care deţine încă rangul de cel de-al patrulea producător auto din lume, cu peste 8,3 milioane de maşini vândute în 2013.
Potrivit grupului sud-corean, rezultatul se datorează atât succesului înregistrat de modelele Tucson şi Santa Fe, cât şi cererii peste aşteptări venite din principalele ţări emergente. În primele zece luni, vânzările grupului în China au sporit cu 10,5%, deşi piaţa locală crescuse cu doar 7%, iar în India, succesul micului i20 Elite a alimentat vânzările grupului, în perioada ianuarie-octombrie, cu 8%.
Comentați?