Războiul din Ucraina i-a determinat pe analiștii din industria auto să-și reducă previziunile privind producția și vânzările pentru următorii doi ani, pe fondul crizei a închis o serie de fabrici din Europa de Est și a provocat creșteri ale prețurilor la materiile prime, relatează CNBC, citând un raport realizat de S&P Global Mobility.
Unele fabrici din Ucraina au încercat să funcționeze în continuare, dar muncitorii au fost nevoiţi să întrerupă lucrul pentru a fugi de atacurile cu rachete.
În luna martie, consultanții de la S&P Global Mobility, fosta IHS Markit, și-au redus prognozele privind producție auto globală cu 2,6 milioane de vehicule în 2022 și 2023, pe fondul conflictului din Ucraina. Cel mai pesimist scenariu indică o pierdere de producție de aproximativ 4 milioane de vehicule pierdute.
Se estimează că producția europeană de mașini va scădea cu aproximativ 9%, sau aproximativ 1 milion de mașini. O parte din această reducere se va datora direct pierderii vânzărilor de mașini în Rusia și Ucraina, deși aceste țări împreună au o pondere mică în piața auto mondială, de aproximativ 2% din total în 2021.
Cea mai mare îngrijorare este produsă, însă, de deficitul de materiale și piese care afectează deja producătorii auto europeni și, potrivit S&P Global Mobility, s-ar putea răspândi și pe alte piețe dacă războiul continuă.
Citiți articolul integral pe www.autoexpertindustry.ro
TE-AR MAI PUTEA INTERESA ȘI:
Afacerile din comerțul cu autovehicule şi motociclete, în creștere cu 11,7%
Creșterea mai lentă a comerțului mondial sugerează tarife de transport mai mici
Comentați?