Creșterea mai lentă a comerțului mondial sugerează tarife de transport mai mici

Perspectivele privind volumul comerțului mondial se înrăutățesc. Cele mai recente prognoze ale Organizației Mondiale a Comerțului (OMC) arată o reducere a ratei de creștere a comerțului cu mărfuri, organizația estimând acum o „creștere a volumului de 3% în 2022 - în scădere față de prognoza anterioară de 4,7% - și de 3,4% în 2023”.
comerțului mondial

Potrivit unei analize Transport Intelligence (Ti), OMC consideră că scăderea ratei de creștere a comerțului mondial este cauzată de războiul din Ucraina, deoarece „în pofida cotelor lor mici în comerțul și producția mondială, Rusia și Ucraina sunt furnizori-cheie de bunuri esențiale, inclusiv de alimente, energie și îngrășăminte, aprovizionarea cu aceste mărfuri fiind amenințată de război. Livrările de cereale prin porturile Mării Negre au fost deja oprite, cu consecințe potențial grave pentru securitatea alimentară în țările sărace”.

Cu toate acestea, OMC admite că războiul din Ucraina „nu este singurul factor care influențează comerțul mondial”, deoarece „restricțiile din China pentru a preveni răspândirea Covid-19 perturbă din nou comerțul maritim într-un moment în care se părea că presiunile din lanțurile de aprovizionare au început să scadă. Acest lucru ar putea duce la o nouă penurie de materii prime și materiale pentru producție și o inflație mai mare”, arată Thomas Cullen, analist Ti.

În ceea ce privește starea economiei SUA, OMC consideră că inflația pare să aibă un efect semnificativ asupra cheltuielilor consumatorilor, Departamentul de Comerț raportând o încetinire importantă a cheltuielilor de consum în februarie, comparativ cu ianuarie. În parte, acest lucru ar putea fi de natură structurală, cumpărătorii îndreaptându-se către achiziții de servicii și nu de bunuri de folosință îndelungată, care au fost favorizate în ultimii doi ani. Potrivit OMC, dacă această tendință este susținută, va avea un impact semnificativ asupra infrastructurii logistice din SUA și din alte regiuni. Porturile de pe Coasta de Vest au fost copleșite de fluxul de articole din Asia de Sud-Est, iar în cazul în care consumatorii americani își reduc cererea pentru aceste articole, este probabil să se reducă și aglomerația.

Tarifele în transportul de containere și în transportul aerian vor fi puternic influențate de toți acești factori. Situația aprovizionării în transportul aerian de mărfuri se schimbă rapid, pe măsură ce acesta este realizat și cu aeronavele de pasageri. Situația în transportul maritim devine din ce în ce mai puțin dramatică pe măsură ce noi nave intră în serviciu. Cu toate acestea, orice scădere a cererii va duce la o scădere a prețurilor. Chiar și cu consecințele situației din China și ale războiului din Ucraina, analiștii Ti arată că indicatorul-cheie va fi cererea din SUA.

 

 

CITEȘTE ȘI:

Avocații Băncilă Diaconu și Asociații obțin anularea unui act de impunere în materia accizelor pentru carburanți

Planurile de electrificare a gamelor lansate de marii constructori auto

 

 

 

Adaugati comentariu